تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819224165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی رمز تحقق استقلال اقتصادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی رمز تحقق استقلال اقتصادی است یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع مشکلات و موانع بر سر راه رسیدن به استقلال اقتصادی با تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است.


سید موسی خادمی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پرتو فرامین مقام معظم رهبری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید، دستیابی به اقتصادی بومی و پایدار تحقق یافتنی است.
وی بااشاره اینکه استقلال یکی از خواسته ها و دلایل اصلی شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، اظهارکرد: استقلال یک مفهوم چند بعدی و عالی داردکه فهم اولیه از این واژه استقلال سیاسی بوده است.
خادمی عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به دنبال نظامی ایده آل بوده و هستند که آن نظام در ابعاد مختلف مستقل از قدرت های بیرونی عمل کرده تصمیم بگیرد و برابر مقررات حاکم و حاکمیت مردم خود را هم داشته باشد.
وی ابراز داشت: بعد اقتصادی در معارف دینی تاکید شده و در قواعد فقهی و بحث های مذهبی مساله پذیرش نکردن سلطه بیگانه بر مسلمین نیز تاکید شده که باید مسلمانان امورات اقتصادی خود را به دست دیگری ندهند.
خادمی با تاکید بر عملی کردن بیشتر بعد اقتصادی، گفت: ایران اسلامی در بعد استقلال سیاسی به طور کامل مستقل بوده ولی در استقلال اقتصادی دچار مشکلاتی است که این امر با تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد داخلی شکل خواهد گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای استقلال اقتصادی باید از درون یک جامعه قوی با اقتصاد خوب به وجود آورد.
خادمی اظهار کرد:در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران راه های مشخصی برای رسیدن به نتیجه مطلوب عنوان شده که ریشه کن کردن فقر به طور کامل با ایجاد فرصت شغلی، توسعه فرهنگ کار و تلاش یکی ازاین روش ها است.
وی یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران را از بین بردن فقر در جامعه ذکر کرد و گفت: جامعه ای که در آن فقر و بیکاری وجود دارد نمی تواند استقلال اقتصادی به وجود آورد.
خادمی یک اقتصاد خوب را اقتصادی دانست که علاوه بر رشد کمی و کیفی پایدار در فرآیند تولید و روند توزیع هم عادلانه عمل کند.
وی عنوان کرد: در این زمینه جمهوری اسلامی به همه امور از منظر دین توجه دارد و اقتصاد مدنظر آن هم توزیع عادلانه و توام با رشد کمی و کیفی است.
خادمی یکی از جلوه های اقتصادی در قانون اساسی جمهوری اسلامی را خودکفایی در محصولات کشاورزی اعلام کرد و گفت: باید با تولید این محصولات وابستگی به بیگانگان را کاهش داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اقتصاد مقاوتی مدنظر مقام معظم رهبری تقویت شعارˈما می توانیمˈاست که مفهوم آن تلاش برای رسیدن به استقلال و وابسته نبودن به بیگانگان است.
خادمی افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع جلوه ای از استقلال اقتصادی است که چنانچه در مقابل تهدیدهای شکننده هم قرار بگیرد، دچار بحران نشود و بتواند خود را بازیابی کند و به جایگاه واقعی خود برگردد.
وی گفت: اقتصاد پویا تک محوری، یک بعدی و مقطعی نیست بلکه دارای منحنی رشد، سود رسان، زنجیره ای از تولیدات و متکی به خود بوده و جمهوری اسلامی به دنبال دانش چنین اقتصادی است.
خادمی بیان کرد: امروزه هر جامعه ای بخواهد خود را به استقلال و خودکفایی نسبی برساند به بخش کشاورزی و تولید صنعت غذایی خود رونق می بخشد و سرمایه گذاری می کند.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی منابع، ظرفیت، استعداد و دانش کافی دارد که به بخش کشاورزی رونق ببخشده و در تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی برسد.
خادمی اولویت مهم کهگیلویه و بویراحمد را توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: کشاورزی می تواند استقلال اقتصادی و خود کفایی را در مدت زمان کمتری محقق کرده و تهدیدها و تحریم های اقتصادی را بی اثر سازد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد نقش روستائیان را در تولید محصولات مختلف کشاورزی، زراعی، باغی، دامی و آبزی پروری سازنده و حیاتی دانست و گفت: برای رسیدن به بهره وری و تولیدات واقعی باید از منابع با دانش و سیستم روز استفاده کرد.
671/7533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن