تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816671799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزیره هندورابی با استفاده از مصالح بومی از آسیب مصون بماند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جزیره هندورابی با استفاده از مصالح بومی از آسیب مصون بماند کیش- ایرنا- معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در بازدید از جزیره هندورابی، این منطقه را جزیره «اندیشه و طبیعت» دانست و گفت: زیرساخت های این جزیره باید با استفاده از مصالح بومی از کمترین آسیب ها مصون بماند.


به گزارش دریافتی شامگاه سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام محمدعلی زم در بازدید از جزیره هندورابی با اشاره به جمعیت اندک یکصد نفره ساکن در این جزیره افزود: باید کاری کرد که هنرمندان، اندیشمندان و نخبگان به عنوان جمعیت ساکن در جزیره، مجذوب منطقه شوند.
معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور تأکید کرد: طراحی و اجراء یک معماری ایرانی - اسلامی بومی، از ضرورت های این جزیره است.
وی افزود: تعیین کاربری جزیره به عنوان منطقه گردشگری یک اقدام پسندیده و سزاواری است که حضور اهالی فرهنگ و هنر می توانند به جذابیت آن کمک شایانی کند.
زم با یادآوری مزیت های جغرافیایی و طبیعی ایران گفت: کشور ما به دلیل مزیت های جغرافیایی و طبیعی می تواند هزاران «اکو موزه» داشته باشد. اکو موزه هایی که «یادمان جمعی زیست مردمانی معین با فرهنگ اصیل معماری، لباس، آداب، اخلاق مشخص در روستا و یا خطه ای از سرزمین ایران» باشد .
وی جزیره هندورابی را یکی از اکو موزه های بزرگ، تاثیرگذار بر فرهنگ امروز دانست که نسل های آن تحت هجمه مدرنیته از گذشته خود فاصله گرفته اند و در صورت رعایت اصول فرهنگی در بازسازی و بازنمایی آن می تواند یکی از قطب های مهم گردشگری فرهنگی قلمداد شود.
معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور افزود: دولتمردان باید در اندیشه احیای اکو موزه ها در سراسر کشور باشند و سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم پیش قراولان و الگوسازان این حرکت تاریخی هستند و امکانات دولتی می باید صرف احیا و ترمیم زیر ساختهای آن باشد.
وی ادامه داد: اداره اکو موزه ها باید در اختیار انجمن ها و سازمان های مردم نهاد هر منطقه قرار گیرد. مدیریت دولتی و کارمندی بر اکو موزه ها سم مهلکی است که منجر به فرسایش و اضمحلال اکو موزه ها خواهد شد .
زم گفت: اکو موزه های ایرانی می توانند چندین برابر چاه های نفت ارزآوری داشته باشند و دولت ها قادر هستند که درصدی از حجم سرمایه گذاری های نفتی خود را به «اکو موزه» ها اختصاص و چندین برابر آن درآمد پایدار همراه با اشتغال زایی فراوان به دست بیاورند. ک/1
2026
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن