تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818894997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درد دل های نخبگان استان کرمانشاه در دیدار با رییس قوه قضاییه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درد دل های نخبگان استان کرمانشاه در دیدار با رییس قوه قضاییه کرمانشاه - ایرنا - رییس دستگاه قضایی کشورمان که در کرمانشاه به سر می برد، عصر روز سه شنبه با نخبگان، مخترعین و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان کرمانشاه در تالار بعثت این شهر دیدار کرد.


گزارش خبرنگار ایرنا، بعد از اینکه استاندار کرمانشاه و رییس بنیاد نخبگان استان در سخنانی برخی از چالش های موجود بر سر راه فعالیت های علمی و نخبگان را برشمردند و خواستار اتخاذ تدابیری با هماهنگی و کمک دستگاه قضایی شدند، سه تن از نخبگان و مخترعین استان نیز به نمایندگی از جامعه علمی کرمانشاه به بیان دیدگاه ها و مشکلات و خواسته هایی که دارند، پرداختند.

* عدم فراموشی پیشکسوت، بیمه طرح ها و تعامل دانشگاه و صنعت؛

دکتر ˈآوات طاهرپورˈ از پزشکانی که موفق به اختراع نوعی دارو در استان کرمانشاه شده است، نخستین فردی بود که به بیان دیدگاه و مشکلات حوزه علمی استان پرداخت.
وی بر ضرورت ارج نهادن به نخبگان پیشکسوت به عنوان سرمایه هایی که بار تجربی و علمی غنی ای دارند، تاکید کرد و گفت: هرچه به این بزرگان احترام بگذاریم در واقع بر قیمت و ارزش آنها می افزاییم و از کنار زدن آنها به بهانه اینکه جوانانی با ایده های نو و البته فاقد تجربه پیشکسوتان وارد گود شده اند، باید پرهیز کرد.
این مخترع کرمانشاهی همچنین از مخترعین جوان خواست تا از روش های نوین علمی برای تحقیقات خود بهره گیری کنند بخصوص دستاوردهایی که در مقاله های ISI اساتید وجود دارد می تواند منابع خوبی برای این منظور باشد.
وی در ادامه، تبدیل یافته های علمی به واقعیت های علمی و تولیدی را در گرو حذف چرخه های زائد اداری و بوروکراتیک عنوان کرد و گفت: در این صورت ایده در کمترین زمان به سمت عملیاتی شدن پیش خواهد رفت.
طاهرپور همچنین بیمه شدن همه طرح های پژوهشی و محققان را نیاز امروز جامعه نخبگان استان ارزیابی کرد و گفت: نبود چتر بیمه ای در مواردی چون برای محقق هزینه بر است و بیم ناتوانی در رقابت با همتایان خارجی برایش وجود دارد، بازدارنده است و محقق را از ادامه راهش باز می دارد.
مخترع کرمانشاهی همچنین خواستار روابط و هم افزایی مفید دانشگاه و بخش صنعت شد و گفت: همانگونه که در دانشگاه ها یک دفتر برای ارتباط با بخش صنعت وجود دارد باید دفتر دانشگاه نیز در بخش صنعت استان ایجاد شود.

* بورسیه نخبگان علوم انسانی، جلوگیری از سرقت طرح ها و پرهیز از موازی کاری؛

در ادامه، عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با بیان اینکه مدیریت کلی جامعه در دست نخبگان علوم انسانی است، خواستار نگرش مثبت به استعدادهای ژنتیکی این بخش شد و گفت: اگر افراد باهوش حوزه علوم انسانی از سوی دستگاه ها و ارگان های کشور جذب نشوند، شاهد خروج آنان از مملکت خواهیم بود.
ˈهومن سالاریˈ اظهار کرد که باید به نخبه های حوزه علوم انسانی از همان دوران پایه توجه کنیم و بدین منظور به دستگاه قضایی کشور پیشنهاد می کنم که برای غنی سازی ژنتیکی حوزه علوم انسانی، هر سال دست کم 20 نفر از استعدادهای برجسته علوم انسانی از دوره راهنمایی را بورسیه کند.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از وضع مناسب جمهوری اسلامی در حوزه تولیدات علمی گفت: آنچه آفت این حوزه شده است همانا سرقت های علمی و ادبی است که در آینده، جدی تر هم خواهد شد و این یک جرم مشهود است که از دستگاه قضایی انتظار داریم با این مانع بازدارنده برخوردی قاطعانه داشته باشد.
سالاری که تخصص اصلی اش بیوتکنولوژی است، همچنین خواستار تجمیع نهادهای دست اندرکار در امر صدور مجوز، ثبت اختراع و.. شد.

* تمرکز زدایی امور مخترعان از تهران، بهره گیری از نخبگان در دستگاه قضایی و کاهش هزینه های ثبت اختراع؛

یکی دیگر از مخترعین استان کرمانشاه در ادامه از اینکه همه امور مخترعان باید در استان پیگیری شود و شخص مخترع مجبور است برای همه مراحل از جمله تحویل اسناد، دفاعیه و.. باید به تهران برود، ابراز ناخرسندی کرد و خواستار ایجاد دفاتر استانی سازمان ثبت اختراعات شد.
ˈروح الله گرامیˈ اظهار کرد که مدتی است که پایگاه مالکیت صنعتی در کشور راه اندازی شده و ما درخواست می کنیم که شاخه استانی این پایگاه نیز دایر شود تا مسیر پیگیری امور مخترعان کوتاه تر شود.
وی همچنین از دستگاه قضایی کشور خواست تا از نخبگان قضایی بهره کیری کند.
گرامی در ادامه با بیان اینکه قرار است اداره مالکیت های صنعتی و فکری به یکی از زیرمجموعه های دولت تبدیل شود، گفت: چنین رویه ای از پشتوانه حقوقی این اداره خواهد کاست لذا نخبگان خواستار آن هستند که چنین اقدامی صوت نگیرد.
این مخترع کرمانشاهی همچنین هزینه های ثبت اختراع که به گفته وی در سالهای اخیر به صورت پلکانی افزایش یافته و اینک به مرز هشت میلیون ریال رسیده است را از دیگر موانع بر سر راه مخترعین و نخبگان علمی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این مبلغ واریز نشود، سند اختراعی صادر نمی شود.
وی همچنین، نبود کارشناسان مرتبط و خبره با مسایل مربوط به حوزه اختراعات در سازمان مالکیت های صنعتی و فکری را یکی از دلایلی دانست که باعث عدم رسیدگی دقیق به پرونده های مخترعان می شود.
571/567
یحیی معماری
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن