تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803088192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشور دارای بحران های جدی زیست محیطی است، مجلس همچنان حمایت خود را دریغ نکند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابتکار: کشور دارای بحران های جدی زیست محیطی است، مجلس همچنان حمایت خود را دریغ نکند تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به طرح برخی از نمایندگان مجلس برای ادغام سازمان جنگل ها و سازمان محیط زیست گفت: این طرح درحالی مطرح می شود که کشور دارای بحران های جدی زیست محیطی است و رفع این بحران ها که در ابعاد گسترده ای زندگی طبیعی مردم را تحت تاثیر قرار داده، از مهمترین اولویت های اصلی دولت یازدهم و سازمان محیط زیست است.


طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان جنگل ها و مراتع توسط ماشاء الله نوروزی نماینده مردم گلستان مطرح و توسط 46 تن از نمایندگان به امضا رسید. این طرح اکنون در نوبت دستورکار مجلس برای ورود به صحن علنی قرار دارد اما 15 تن از نمایندگان امضای خود را از این طرح پس گرفتند.
علاوه براین تاکنون بسیاری از نمایندگان مجلس مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده اند.
معصومه ابتکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گروه علمی ایرنا با تاکید براین که ˈروح کلی میان مجلس و دولت ،روح همکاری و وفاق است گفت: اعتقاد دارم اعضای مجلس شورای اسلامی بر این موضوع واقفند که برای پاسخگویی به مسایل زیست محیطی نیازمند یک سازمان توانمند و مقتدر هستیم.
وی ضمن هشدار درمورد شرایط زیست محیطی کشور ، توضیح داد: سازمان محیط زیست در شش ماهه گذشته با بحران های گسترده زیست محیطی مانند تهدید خشک شدن 40 تالاب از 20 تا 100درصد ، خشکی دریاچه ارومیه، آلودگی هوا در 7 کلان شهر کشور، بحران ریزگردها در بیش از 20 استان ، مشکلات زیست محیطی دریایی و... روبه رو بوده است. در چنین شرایطی که دولت برای رفع این مشکلات نیازمند همکاری گسترده مجلس است ، متاسفانه برخی از نمایندگان چنین طرح هایی را مطرح می کنند.
ابتکار ضمن قدردانی از همکاری های مجلس شورای اسلامی اعم از رییس مجلس و بسیاری از نمایندگان برای کمک به دولت درجهت رفع مشکلات محیط زیست در کشور، خاطر نشان کرد : بی شک مقابله با مشکلات گسترده زیست محیطی کشور زمانی رنگ توفیق به خود می گیرد که سازمان محیط زیست با قدرت از منابع و عرصه های زیست محیطی کشور و منابع خدادادی برای تحویل به نسل آینده با همکاری همه دستگاهها و مسوولان کشور حفاظت کند.
وی افزود: اما متاسفانه عده ای برخلاف این نظر فکر می کنند حتی بعضی از افراد نسبت به این موضوع که محیط زیست یک مساله جهانی است نیز معترض هستند و می گویند چرا از این نگاه به موضوع می پردازید؟
ابتکار خاطرنشان کرد: ماهیت مسائل محیط زیستی به گونه ای است که نباید مسایل فردی و محلی بر مسایل کلان مقدم باشد، وقتی صحبت از حفاظت می شود ممکن است یک سری منافع محلی و خواسته ها تحت شعاع قرار گیرد، البته نمایندگان هم از سوی اهالی مناطق خود تحت فشار هستند.
معاون رییس جمهوری با یاد آوری این موضوع که رویکردهای زیست محیطی در دولت یازدهم یک اولویت در تمام دولت است گفت: شاید این تصور شکل گرفته که سازمان حفاظت محیط زیست در این دوره به همان اندازه که در دولت جایگاه جدی تری نسبت به گذشته یافته است، به همان میزان هم سیاست های خود را با اقتدار و جدیت بیشتری دنبال می کند که قطعا این سیاست در جاهایی با برخی منافع تداخل خواهد یافت.
معاون رییس جمهوری درعین حال تاکید کرد : معتقدم که اکثریت مجلس با شرایط کنونی زیست محیطی کشور آشنا هستند و آن را درک می کنند و قطعا برای مجلس مصالح عامه بر مصالح برخی ارجحیت دارد، اما در این شرایط که نیاز به اقتدار و قدرت بیشتر داریم ؛ مطرح کردن طرح ادغام دو سازمان پیام خوبی نیست. اکنون رییس مجلس شورای اسلامی بر اهمیت این اقتدار آگاه است و کاملا از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست حمایت می کند، تاکنون حمایت های خوبی در زمینه بودجه سازمان از سوی مجلس صورت گرفته است و طرح های خوبی در دست تصویب است،اما متاسفانه این مساله فضای بدی را به وجود آورده که امیدواریم نمایندگان خود این مساله را حل و فصل کنند.
ابتکار به دغدغه های زیست محیطی رییس جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر رویکرد جدی دولت و پیام های زیست محیطی ریاست جمهوری در دوره تبلیغات انتخاباتی ، یک تفاوت آشکار بین سیاست های قبل از دولت یازدهم و کنونی در زمینه محیط زیست دیده می شود.
وی با این توضیح که دولت قبلی نسبت به مسائل زیست محیطی بی تفاوت بود و این مساله عملا موضوعیتی نداشت، اظهار داشت: مسایل و چالش های زیست محیطی اصلا در اولویت های دولت قبلی نبود اما اکنون این سیاست کاملا تغییر کرده، به طوری که یکی از برنامه ها و سیاست های اصلی دولت یازدهم در این دوره 6 ماهه ، مباحث زیست محیطی بوده است.
بانوی محیط زیست جهان با تاکید براینکه بحران های زیست محیطی در کشور بسیار جدی است،گفت: این بحران ها پیام دارد، فاجعه دریاچه ارومیه باید یک پیام برای همه ما باشد که باید باهمکاری یکدیگر نه تنها این دریاچه بلکه تمامی منابع زیست محیطی کشور را نجات داد و حفاظت و حراست کنیم. در واقع فاجعه ای در دریاچه ارومیه به وقوع پیوسته که باید همه را از خواب غفلت نسبت به مسایل زیست محیطی بیدار کند. این دریاچه قربانی غفلت شده است و تبعات و عوارض بسیار سنگین آن به گونه ای است که دیگر جای چشم پوشی و سهل انگاری دراین گونه مسایل نیست.
ابتکار بتازگی توسط بنیاد بین المللی انرژی کره مسکون با دریافت جایزه معنوی یک عمر دستاورد، عنوان نخستین بانوی محیط زیست جهان را کسب کرد.
ابتکار با ابراز نگرانی از شرایط کنونی زیست محیطی کشور گفت: مجبوریم دراین دوره ، سهل انگاری دوره های گذشته را با کار کردن بیشتر و اقداماتی جدی تر جبران کنیم و خوشبختانه دولت ، مسوولان و مجلس هم به اهمیت موضوع پی برده اند و از فرصت ها برای حمایت و کمک بیشتردر جهت رفع مسایل ملی زیست محیطی استفاده شود.
علمی ( 4 ) **9014**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن