تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه شهری نیازمند آموزش همه شهروندان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حبیبی در گفتگو با مهر: حبیبی با مهر مطرح کرد:
توسعه شهری نیازمند آموزش همه شهروندان است
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: توسعه شهری در شرایط کنونی نیازمند آموزش همه شهروندان و جلب مشارکت آنها در امور عمرانی و فرهنگی است.



منوچهر حبیبی در حاشیه برگزاری دهمین همایش شهر و سیمای شهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مجسمه ها و ساختمانهاي موجود در شهر و نقاشي ها و دیواره هاي متعلق به بناها، كالبد و سيماي شهر به صورتي استعاري، كتابي با مضامين تاريخي- فرهنگي درباره انسان است و بر اساس چنین نگاهی و پذیرش این اصل بنیادین که شهر در نهايت حاصلي است از مجموعه روابط ميان بازيگران اجتماعي باید پذیرفت كه شكل گيري فضاها و روابط شهری از این روابط تبعیت می کند. وی افزود: هرگونه تحول در سیمای شهری و کیفیت آن به طور مستقیم بر کیفیت زندگی تک تک شهروندان تاثیرگذار است و باید قبول کرد که کیفیت زندگی شهری در  قرن اخير به دلیل رشد بالاي شهرنشيني و همچنين افزايش نقاط شهري به دغدغه ای مهم تبدیل شده و سیمای شهری یک عامل مهم در سنجش این عامل است.

حبیبی بیان کرد: کیفیت زندگی در شهری با سیمای استاندارد و برخوردار از پیشینه تاریخی و تمدنی بالا قابل قیاس با شهری در هم ریخته و بی نظم و دور از ریشه های تاریخی و فرهنگی نیست و تفاوت معنادار آمار بروز جرم و جنایت و افسردگی و ناهنجاری های اجتماعی در اینگونه شهرها بیانگر این موضوع است.

این مسئول در خصوص میزان و نحوه مشارکت نهادهای متولی مانند شهرداری و نظام مهندسی در روند شکل گیری سیمای شهری تصریح کرد: شهرداری ها به عنوان نهاد اصلی متولی اداره شهر و مرجع صدور پروانه ساخت و ساز و مجری بسیاری از پروژه های عمرانی هم در جایگاه ناظر و هم مجری فرآیند توسعه شهری نقشی بی بدیل و مهم در شکل گیری سیمای شهری دارد که سیمای امروزین شهرها محصول اندیشه و عمل مدیران شهری است که نظام مهندسی هم در خط مقدم فرآیند شکل گیری سیمای شهری قرار دارد.
 
وی اظهارداشت: مديريت شهري هماهنگ با ايده آل هاي روحي و رواني شهروندان مي تواند موجب شكل دهي مناسب سیمای شهر و در نهايت شادكامي و كاميابي و حل بحران هاي مادي و معنوي ساكنان شهرها شود و در این مسیر باید شهردار یها مورد حمایت جدی نهادهای حاکمیتی قرار گیرند و خود نیز زمینه مشارکت همه مردم در این موضوع را فراهم کنند. حبیبی یادآورشد: در چند سال اخیر شاهد توجه به موضوع شهر اسلامی و برگزاری کنفرانس ها و همایش های متعدد با مشارکت جامعه دانشگاهی و حمایت شهرداری ها و سایر نهادهای متولی هستیم و در طراحی اسناد مهم توسعه ملی همچون سند چشم انداز20 ساله جمهوری اسلامی ایران در موضوع آمایش سرزمینی بر اساس مولفه حفظ هویت اسلامی، ایرانی یا هویت بخشی به سیمای شهر و روستا و بازآفرینی و روز آمد سازی معماری ایرانی، اسلامی تاکید شده است.

وی گفت: نهادهای مهم نظارتی همچون شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان مرجع تصویب اسناد توسعه شهری هم شاخص های مرتبط با مفهوم شهر اسلامی و استانداردهای لازم برای بهسازی سیمای شهری را در فعالیت های خود مدنظر قرار می دهند.

معاون عمرانی استانداری قزوین در سطح استان ها نیز استانداری ها و ادارات کل راه و شهرسازی از طریق ابزارهای در اختیار خود در این زمینه نقش آفرینی می کنند. این مسئول در مورد اهمیت برگزاری همایش شهر و سیمای شهری در تغییر نگرش فعالان عرصه مدیریت شهری و عمران و شهرسازی گفت: آموزش در توسعه اساسی ترین نقش را دارد و برای توسعه پایدار و افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت ها نیازمند آموزش است و برگزاری چنین همایش هایی به توسعه دانش و آشنایی فعالان عرصه مدیریت شهری و عمران و شهرسازی با دستاوردهای جدید علمی در عرصه شهرسازی کمک شایانی می کند.

وی افزود: همایش شهر و سیمای شهری با این پیشینه ارزنده در حال تبدیل شدن به یک رخداد مهم علمی در عرصه شهرسازی در کشورمان است و زمینه تغییر نگرش و حساس کردن مهندسان عمران و معماری، اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط و مدیران شهری اعم از شهرداران و پرسنل شهرداری ها و مدیران سازمان های مرتبط با مدیریت شهری به مفهوم شهر اسلامی و مولفه های آن در چنین محیط هایی فراهم می شود و آثار خود را در آینده نه چندان دور در شکل دهی به سیمای شهرهای استان نشان خواهد داد.


۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۱۴:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن