تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819233276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از300 اثر تاریخی درشهرستان بویراحمد وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از300 اثر تاریخی درشهرستان بویراحمد وجود دارد یاسوج - ایرنا- رییس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد از وجود بیش از 300 اثر تاریخی برای بازدید علاقه مندان و گردشگران نوروزی در این شهرستان خبر داد.


محمد کاظم رحمانی روزسه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روستای تاریخی تل خسرو، گورستان تاریخی تاج امیری در ساحل رودخانه بشار،غار کلات دلی اولاد علی مومن، غار چال امیر خان درابتدای روستای گنجگون، روستای تاریخی زی زی از مهمترین آثار تاریخی شهرستان بویراحمد است.
وی بیان کرد: قدیمی ترین آثار تاریخی مربوط به 12 هزار سال پیش در دوره نوسنگی تا دوره قاجار در این شهرستان است.
رحمانی از وجود بیش از 600 اثر طبیعی و گردشگری در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: آبشار یاسوج، تنگ گجنه ای ، آبشار مارگون، آبشار تنگ تامرادی ، تنگ مهریان و پارک جنگلی یاسوج از مهمترین این آثار طبیعی است.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: بیش از هفت میلیون گردشگر از ابتدای سال جاری تاکنون از مناطق مذهبی، تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان بویراحمد بازدید کرده اند.
وی از اعلام آمادگی کامل شهرستان بویراحمد برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 30 منزل اجاره ای در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت که در نوروز امسال نیز این رقم به بیش از دو برابر افزایش خواهد داشت.
رحمانی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش و سایر دستگاه های خدماتی امسال مشکلی برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان بویراحمد وجود نخواهد داشت.
وی ابراز داشت: بیش از یکهزار و 470 کلاس درس شهرستان بویراحمد در مناطق مختلف و با تجهیزات مورد نیاز برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.
رحمانی تاکید کرد: افرادی که قصد دارند خانه های خود را در اختیار مسافران نوروزی قرار دهند تا 25 اسفند زمان دارند با مراجعه به میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بویراحمد مجوز لازم را دریافت کنند.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد با بیان اینکه با افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به اجاره خانه کنند برخورد می شود، افزود: در سال گذشته مشکلاتی در این راستا برای مسافران ایجاد شد.
رحمانی تصریح کرد: با همکاری شهرداری شهر یاسوج امسال برای اولین بار از پراکندگی چادرهای نوروزی در سطح شهر به ویژه در میدان معلم و پارک مهرورزی یاسوج جلوگیری خواهد شد و مسافران در یک مکان مشخص اسکان داده خواهند شد.
وی ابراز داشت: با توجه به شرایط جوی مناسب در این شهرستان و میزان بارندگی خوب در سال جاری پیش بینی می شود در سال جدید با افزایش چشمگیرگردشگران مواجه خواهیم بود.
وی بیان کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته در چهار منطقه شامل میدان معلم، جهاد، ترمینال و آبشار یاسوج بازارچه های محلی برپا خواهد شد و آداب و رسوم، دست بافت ها، غذاها، لباس های محلی و صنایع دستی در این نمایشگاه نمایش داده خواهند شد.
566/7530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن