تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح اساسنامه نمونه بانک ها در دستور کار بانک مرکزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۱۲ب.ظ)
تهرانفر به موج اعلام کرد: اصلاح اساسنامه نمونه بانک ها در دستور کار بانک مرکزي معاون نظارتي بانک مرکزي با اعلام اينکه براي بخشنامه ممنوعيت استفاده از اسامي ائمه اطهار تدبيري تازه بايد انديشيد، گفت: مديراني با سوء استفاده از منابع قرض الحسنه براي خود چندين دستگاه لند کروز خريداري کردند.
حميد تهرانفر معاون نظارتي بانک مرکزي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري موج، در مورد اينکه چه تعداد از بانکها اساسنامه نمونه ابلاغ شده از سوي بانک مرکزي را به تصويب رساندند، گفت: تعداد بسيار کمي از بانکها اين اقدام را انجام دادند.
وي به فضاي توام با سوء ظن در سال هاي اخير اشاره کرد و اظهار داشت: در اين اساسنامه بندهايي به تصويب رسيده که مورد نظر بانکها نيست و اتفاقا اين بندها علي رغم ميل کارشناسان بانک مرکزي نوشته شده است.
معاون نظارتي بانک مرکزي ضمن بيان اينکه قسمت اعظم اساسنامه به خوبي تنظيم شده است، تصريح کرد: بانکها نسبت به اين اساسنامه نظرات بسياري دارند و چند بند اساسنامه نيازمند اصلاح است که در دستور کار ما قرار دارد.
وي در مورد بخشنامه ممنوعيت استفاده از اسامي ائمه اطهار اعلام کرد: اين بخشنامه به قوت خود باقي است اما بايد بايد روي بخشنامه تعمق بيشتري کرد و تدبير ديگري انديشيد، البته شايد در آن زمان همکاران من مي توانستند طور ديگري اين موضوع را اعلام کنند.
به گفته تهرانفر، برخي از صندوق هاي قرض الحسنه مسجدي هستند و جزئي از مسجد به شمار مي روند. افرادي که در اين صندوقهاي قرض الحسنه کار مي کنند، حقوقي دريافت نمي کنند و اتفاقا تشکل هاي سالمي مي باشند که توسط افراد مومن و مقيدي اداره مي شوند؛ قصد سوء استفاده و کارهاي آنچناني هم ندارند. اسمي که براي اين صندوقها بکار رفته از اسامي ائمه است که مردم هم دوست دارند.
وي ضمن بيان اين نکته که اگر ما اين صندوقها هم در رديف بانک و موسسه و تعاوني اعتباري ببينيم، واقعا جاي بحث دارد، گفت: ما به بزرگترين متخلفان در تعاوني هاي اعتباري و موسسات نگاه کرديم، يک تعاوني اعتبار آزاد تمام عيار که همه گونه تخلف در آن است که اتفاقا اسم ائمه اطهار روي آن بوده و تخلف کرده است.
معاون نظارتي بانک مرکزي اظهار داشت: خيلي از اين صندوقها از گذشته هاي دور فعاليت داشتند و هيات امناي آنها هم به صورت افتخاري دور يکديگر جمع مي شوند چرا که علاقه واقعي آنها بر اين است که گره از کار ديگران باز کنند، و به نظر مي رسد که هيچ اشکالي ندارد که از اين اسامي هم استفاده شود.
وي گفت: هدف اين بوده است که جلوي متخلفين بزرگي که با سوء استفاده از اسامي ائمه اطهار تخلف مي کنند، گرفته شود اما در اين ميان اين صندوقهاي کوچک و سالم را هم بايد آنها سوزانديم که بايد تدبيري براي اين مسئله انديشيده شود.
تهرانفر در عين حال گفت: در يک طرف در برخي از اين صندوقها افراد سالم وجود دارند و متاسفانه عده کثيري هم سوء استفاده مي کنند.
معاون نظارتي بانک مرکزي اعلام کرد: صندوق هاي قرض الحسنه اي داريم که مديران آنها تنها 20 درصد منابع ورودي را به قرض الحسنه اختصاص دادند و 80 درصد ديگر را به منافع شخصي خود اختصاص دادند و براي خود لندکروز خريدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن