تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804772922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشاگری مشاور روحانی علیه ضرغامی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افشاگری مشاور روحانی علیه ضرغامی تهران - ایرنا - حسام الدین آشنا: ضرغامی درخواست بودجه یی از روحانی کرده که برابر با بودجه سازمان صدا و سیماست.


انتقادها به عملکرد صدا و سیما تمامی ندارد و نه عزت الله ضرغامی عقب می نشیند نه نماینده دولت در شورای نظارت بر این سازمان از حقوق دولت و مردم کوتاه می آید. این بار حسام الدین آشنا در کنار محمد هاشمی، رییس سابق صدا و سیما در رونمایی از کتابی درباره ضرورت وجود تلویزیون های خصوصی شانه به شانه هم بر نقاط ضعف و کاستی های مدیریتی رسانه ملی خرده گرفتند. آشنا گفت رسانه ملی مردم را می پیچاند و ضرغامی توجهی به قانون و وظایفش در برابر مردم ندارد. او در ریشه یابی مخالفت ریاست سازمان صدا و سیما با انتشار درست اخبار دولت گفت که ضرغامی درخواست بودجه یی از روحانی کرده است که برابر با بودجه سازمان صدا و سیماست، محمد هاشمی هم گفت که این صدا و سیمای مد نظر امام نیست. پس از تاخیر 90 دقیقه در پخش گفت وگوی تلویزیونی رییس جمهوری با مردم به خاطر اصرار عزت الله ضرغامی بر انتخاب مجریان برنامه توسط صدا و سیما و بی توجهی حسن روحانی به این امر روزبه روز شیب انتقادات نماینده دولت در هیات نظارت بر این سازمان تند تر می شود. انگار که دولت دیگر قصد کوتاه آمدن برای رسیدن به تعامل با صدا و سیما را ندارد و می خواهد بی توجهی های ضرغامی به حقوق قانونی قوه مجریه را بی پاسخ نگذارد، شاید دلیل این امر پایان عمر ریاست یک دهه یی ضرغامی بر صداو سیما باشد و شاید مقاومت ضرغامی برای اجرای تمام و کامل حقوق دولت در رسانه ملی. ماجرا هرچه هست فعلادو طرف قصد کوتاه آمدن ندارند. به همین دلیل هم مراسم رونمایی از کتاب «پایان تک صدایی» با سخنان داغ و انتقاداتی به صدا و سیما همراه شد. در این مراسم که یکشنبه شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. محمد هاشمی رفسنجانی، رییس سابق سازمان صدا وسیما و حسام الدین آشنا، نماینده دولت در هیات نظارت بر صداو سیما سخنرانی کردند.وی با اشاره به پژوهش انجام شده در این کتاب گفت: تعدادی از استادان، پژوهشگران و فعالان عرصه ارتباطات و رسانه متوجه مشکل جدی در رسانه ملی و برنامه سازی در سطح کشور شده بودند و حتی بخشی از این مشکلات برای بنده هم محرز بود: اما زمانی این مشکل را تا مغز استخوان دریافتم که از طرف رییس جمهور به عنوان عضو ناظر در شورای نظارت انتخاب شدم. مشکل بسیار ساده بود، جاده پیچیده بود اما ما نمی خواستیم بپیچیم، نمی خواستیم پیچ را ببینیم، و نمی خواستیم دیگران پیچیدن جاده و نپیچیدن مارا ببینند، در نتیجه همه چیز را پیچاندیم، و موضوع پیچاندن مردم یک مساله اساسی در رسانه ملی ما شد. وی افزود: پس از سفر موفقیت آمیز رییس جمهور به اجلاس داووس که منجر به گشایش در فضای اقتصادی کشور شد، یک جریان خاص تصمیم به حاشیه سازی و تخریب این سفر گرفت و سایتی مامور و معذور در این راستا مطلبی منتشر کرد که در آن پیرامون پوشش یکی از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه روابط بین الملل که در این اجلاس شرکت کرده بود، جنجال ایجاد کرد.
درخواست بودجه کلان ضرغامی از روحانی
مشاور رییس جمهوری با اشاره به گزارش اخیر صدا و سیما علیه محمود سریع القلم افزود: این مطلب سایت مامور و معذور، به عنوان یک مطلب تولیدی از صداسیما پخش شد و وقتی در پاسخ آن به صورت یک نامه رسمی بیان شد که مطابق پروتکل رسمی، دادن عناوین به منصوبان رییس جمهور، تنها از طریق سایت رسمی رییس جمهور مجاز است، صدا و سیما پس از یک هفته با تکرار برنامه قبل خود، بازهم روایت سایت مامور و معذور را به عنوان پاسخ دولت پخش کرد.
مسائل صدا و سیما با دولت چیست ؟
نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما تصریح کرد: تاکنون تنها دو مورد از سوی رییس سازمان صدا و سیما به شورای نظارت ارجاع شده است. مورد اول درخواست مبلغ سنگینی از سوی رییس سازمان صدا و سیما از رییس جمهور علاوه بر بودجه رسمی این سازمان بوده که با توجه به آنکه مبلغ مذکور معادل بودجه یک سال صدا و سیما و علاوه بر آن بوده و برای تامین آن فرصتی دوماهه به دولت داده شده است، رییس جمهور این درخواست را برای بررسی به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و شورای نظارت بر صدا و سیما ارجاع داده است.
وی مورد دوم را مساله ایجاد وقفه 90 دقیقه یی در مصاحبه زنده رییس جمهور دانست و توضیح داد: این اقدام توسط شخص رییس سازمان صدا و سیما و با مدیریت مستقیم وی انجام شده است که شبانه موضوع را به شورای نظارت بر این سازمان ارجاع داده تا از ایشان دفاع شود. از نگاه رییس سازمان صدا و سیما شورای نظارت براین سازمان جلسه یی تشریفاتی است که هر دو هفته یک بار برای گپ زدن و گعده کردن تشکیل می شود. انگار این شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیست، شورای نظارت صدا و سیما بر رییس جمهور است. آشنا تاکید کرد که سازمان صدا و سیما هم باید به یک سازمان رگولاتوری بسیار کوچک و تخصصی و حرفه یی تبدیل شود و بر عملکرد این افراد نظارت کند.
تمسخر دولت در برنامه درگوشی
نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به نامه خود به صداوسیما به دلیل اشاعه اکاذیب در این سازمان گفت: جوابیه صدا و سیما در برنامه درگوشی جمعه گذشته، چیزی جز تمسخر مجدد دولت نبود. «حسام الدین آشنا» در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما پاسخ نامه یی را که برای این سازمان فرستاده اید، داده یا خیر، گفت: صداوسیما روز جمعه گذشته در برنامه درگوشی به نامه من پاسخ گفت. وی ادامه داد: جواب صدا وسیما چیزی جز تمسخر مجدد نبود.
محمد هاشمی: این صدا و سیمای مدنظر امام(ره) نیست
در ادامه مراسم محمد هاشمی، رییس اسبق صدا و سیما ضمن بیان خاطراتی از دوران ریاست بر این سازمان تاکید کرد: صدا و سیما اکنون از مسیری که امام خمینی برای آن ترسیم کرد، فاصله گرفته است. هاشمی با اشاره به لزوم مردمی بودن صدا و سیما گفت: امام معتقد بود صدا و سیما و تلویزیون متعلق به مردم است و شرکت سهامی نیست که چند درصد از سهمش برای دولت یا مجلس باشد بلکه صدا و سیما تنها برای مردم است و باید صدای اسلام باشد. وی ادامه داد: امام (ره) به ما می گفتند که باید صدا و سیما از نظر پوشش منطقه یی و همچنین برنامه های جذاب کاری کند که مردم در جلوی تلویزیون بنشینند و حتی زندگی خود را در تلویزیون ببینند و تاکید شدید داشتند که تلویزیون هرگز داوری نکند یا در اختیار جناح ها نباشد. رییس اسبق سازمان صدا و سیما افزود: در شرایط فعلی صدا و سیما از چارچوب های محوری که امام تعریف کردند در بخشی از برنامه ها خارج شده است. وی ادامه داد: در صدا و سیما زحمت های زیادی کشیده می شود اما در کنار آن گاهی کارهایی می شود و اشتباهاتی صورت می گیرد که کل زحمات را زیر سوال می برد.
با توجه به نقدهای تند و تیز آشنا از ضرغامی و چاشنی شدن باید ها و نباید های رسانه ملی از دیدگاه امام توسط محمد هاشمی بعید به نظر می رسد که ضرغامی در مقابل این انتقادات سکوت کند و همین روزهاست که با گزارش هایی غیررسمی در بخش خبرهای ویژه اش که به حاشیه امور قوا می پردازد گزارشی علیه دولت روحانی منتشر نکند.
منبع روزنامه اعتماد
اول ** 581 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن