تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802787442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرفصل فعالیت های سازمان بسیج دانشجویی درسال 93 اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرفصل فعالیت های سازمان بسیج دانشجویی درسال 93 اعلام شد تهران - ایرنا - مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مهمترین مطالبه این تشکل پیگیری فرمایشات رهبری در سال 93 است افزود: این تشکیلات پنج سرفصل را برای سال آینده در برنامه های خود قرار می دهد.


محمد ودود حیدری روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: سبک زندگی، افزایش جمعیت و ازدیاد نسل، استحکام ساخت درونی قدرت ، عدم وابستگی به نفت و خام فروشی و نامگذاری سال 93 معظم له از مواردی است که به جد پیگیری می کنیم.
وی بسیج دانشجویی را از فراگیرترین تشکل های دانشگاهی برشمرد و افزود : در سال 93 ، سه رویکرد را دنبال می کنیم ، مهمترین رویکرد پیگیری مطالبات رهبری است ، ازآنجایی که حضرت آقا فردی حکیم ، فقیه و در موضوعات اجرایی نیز در سطح کلان نیز دارای سوابق اجرایی است ،معتقدیم اگر راهبردها پیگیری شود، آینده خوبی پیش روی نظام و انقلاب خواهد بود.
حیدری تاکید کرد: در زمینه مطالبات رهبری وظیفه دو بخش برعهده ما خواهد بود، گفتمان سازی و گفتمان غالب کردن سخنان از موضوعاتی است که پیگیری می شود و نیاز به تبیین اقناعی نخبگان و گفتمان سازی دارد .
این مسئول بسیج دانشجویی مورد دوم را بصیرت افزایی و مطالبه از مسئولان برای تحقق آن عنوان کرد و گفت : این مطالبات در قالب نقش آفرینی در حوزه های مختلف در دستور کار قرار می گیرد
وی خدمتگزاری به مردم را رویکرد بسیج دانشجویی برشمرد و افزود : این کار در قالب اردوهای جهادی در تابستان و نوروز دنبال می شود ، این میل و رغبت در بسیج وجود دارد ، رویکرد اردوهای جهادی ،اقتصاد مقاومتی ، ترویج آموزش ها و مبانی این اقتصاد است .
حیدری راهبرد سوم را آشنایی بیشتر بسیج با اندیشه های امام (ره) و پیگیری ابعاد گفتمانی آن حضرت دانست و افزود : امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام بوده و دارای اندیشه هایی هستند که برخی از آنها را گرد و غبار گرفته است که ما بدنبال زدودن آن هستیم و تا رسیدن به مفهوم واقعی این سخنان تلاش خواهیم کرد .

** مخالف نبودن بسیج با مذاکرات
وی در باره موضوع مذاکرات ایران و 1+ 5 گفت : حضرت آقا نیز بر آن صحه گذاردند ، با توجه به مبانی گفتمانی انقلاب ، با توجه به خصومت ذاتی استکبار با مبانی و ماهیت انقلاب اسلامی پیش بینی این بود که مذاکرات به جایی نخواهد رسید ، خوش بینانه و کوتاه اندیشانه است که تصور کنیم با چند مذاکره و لبخند دیپلماتیک و با کوتاه آمدن جلوی دشمن وضعیت اقتصادی کشور حل می شود .
وی با تاکید بر اینکه مقابله با استکبار و حل نشدن مشکلات اقتصادی درموضع کوتاه آمدن جلوی استکبار، شعار نیست افزود: این یک واقعیت مسلم صحنه روزگار امروز است که مذاکرات با نگاه به این مبانی به نتیجه نمی رسد، از روز اول بسیج دانشجویی با انجام مذاکرات مخالفت نکرد ، چرا که معتقدیم در تاریخ انقلاب و اسلام همواره بحث مذاکره با دشمن مطرح بوده ، در انقلاب بعد از جنگ هم با صدام مذاکره داشتیم ، در مساجد شعار مرگ بر صدام می دادیم اما در مورد اسرا و تعیین خط مرزی با صدام وارد مذاکره می شدیم .
حیدری با یاد آوری اینکه نخستین بار نیست که با آمریکا مذاکره می کنیم افزود : در مورد عراق هم سفرای ایران و آمریکا در عراق مذاکره کردند ، اصل مذاکره را زیر سوال نبردیم ، اما معتقدیم نباید مذاکرات را راهگشای تمام مسائل کلیدی دانست .
وی اضافه کرد : پیش بینی ما این است که برای مواجه با نظام سلطه در مناسبت بین المللی اگر از درون قوی نباشیم حرف دیپلماتیک شنیده نمی شود ، وقتی مذاکرات به نتایج احتمالی می رسد که ساختار درونی قدرت را مستحکم کنیم ، در دنیا عرف است که بسته به اقتدار درونی هر کشور سخنان مسوولان شنیده می شود .
این مسئول در بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه ما نیز از این قاعده مستنثنی نیستیم افزود : این پیشنهاد و پیش بینی ما نگاهی خیرخواهانه برای دولت است، اگر وابستگی به نفت کم شود، تحریم ها را در نظر نیاوریم ، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه ها کنیم ، تولید ملی را جدی بگیریم برای حضور در مذاکرات بین المللی از یک پشتوانه جدی برخوردار خواهیم بود.

** ضرورت بر کادر سازی بسیج دانشجویی
وی در پاسخ به این سوال که نقش بسیج دانشجویی در سازندگی کشور و تحقق مطالبات چیست ؟ گفت : نمی توان از بسیج دانشجویی توقع حل مشکلات بزرگ سازندگی را داشت ، این تشکل در حد خود عرض اندام می کند ،نکته دوم این است که این افراد تربیت و کادرسازی شوند تا برای آینده خدمتگزار مردم باشند ، امام مردم را از بالا به پایین نگاه نمی کرد، مردم را به عنوان اجزا و سلول تشکیل دهنده جامعه اسلامی می دانست و معتقد بود این افراد مناسبات را رقم می زنند ، شرم آور است که دمکراسی طلبان امروز امام را مستبد بدانند و خود را دمکراسی طلب .
حیدری اضافه کرد : بیشترین تعیین نقش برای مردم از طرف امام (ره) بوده ، در بسیج دانشجویی هم القا وجود نقش مردم ، دلبستگی به مردم و خدمتگزاری مفید است .
فراهنگ (4)**1630**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن