تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805437905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا آزمون‌های استخدامی در نیمه راه معلق شده و سرگردانی می‌آفرینند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا آزمون‌های استخدامی در نیمه راه معلق شده و سرگردانی می‌آفرینند؟
کد خبر: ۳۸۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸ - 24 February 2014




در روزگاری که دورترین نقاط کشور به مدد اینترنت به یکدیگر پیوند خورده و پایگاه‌های اطلاع رسانی قدرت یافته‌اند، دیگر کمتر کسی به یاد می‌آورد زمانی نه چندان دور، فروش کپی بریده‌های روزنامه که آگهی‌های استخدامی در آن درج شده بود، برای خود شغلی به حساب می‌آمد. حالا استخدام‌ها سال به سال، سراسری و کلان تر شده و به تبع آن، معضلات بزرگ تری پیرامون آن شکل گرفته که کسی به فکر رفع آن نیست.

به گزارش «تابناک»، طی سالهای اخیر تعویق اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی نهادها و ارگان‌های مختلف به قدری اتفاق افتاده که به نوعی تبدیل به بدعت شده است؛ گویی برخی به آزمون استخدامی به چشم رفع مسئولیت، ژست مدیریتی و یا حتی تبلیغات می‌نگرند چراکه اگر غیر از این بود، اعلام نشدن نتایج آزمون های متعدد در نقاط مختلف کشور توجیهی نمی‌توانست داشته باشد.

یک روز خبر می‌رسد که اعلام نتایج آزمون استخدامی فلان شرکت یک سال است که به طول انجامدیه شده و روز دیگر می‌شنویم که بهمان نهاد، بار دیگر اعلام نتایج را به تعویق انداخته است و چرخه معیوب به همین شکل اینقدر تکرار می‌شود و تکرار می‌شود که در نهایت به اینجا برسیم که می‌بینیم چند ده هزار نفر جویای کاری داریم که علاوه بر رنج بیکاری، در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

یکی از مخاطبان «تابناک» در رشت که داوطلب استخدام در بانک کشاورزی بوده و در آزمون این بانک حضور یافته، در این باره می‌گوید: 27 اردیبهشت 1392 در آزمونی که بین چند هزار داوطلب استخدام در بانک کشاورزی برگزار شد، شرکت کردم. پس از تقریبا پنج ماه، نتایج اولیه آزمون اعلام شد و بنده هم جز دو هزار نفر قبول شدگان مرحله اول بودم اما بعد از نه ماه هنوز کاری صورت نگرفته و روند استخدام قطع شده و جواب خاصی به ما نمی‌دهند.

مخاطب دیگری که در بلاتکلیفی عذاب آور مشابهی به سر می‌برد، می‌گوید: بنده داوطلب آزمون استخدامی شرکت نفت هستم که پس از انجام مصاحبه در مهرماه، چشم انتظار اعلام نتایج باقی مانده‌‌ام. تا کنون سه بار اعلام نتایج نهایی آزمون به تعویق افتاده است؛ یک بار اواخر آذر، بار دیگر اواخر دی و سرانجام نیمه اول بهمن ماه موعد اعلام نتیجه این آزمون اعلام شد اما شگفت آنکه اسفندماه رسیده ولی سامانه آزمون همچنان موعد اعلام نتایج را نیمه اول بهمن درج کرده تا چهار هزار نفری که در بلاتکلیفی مانده‌اند (و بیش از هزار نفر ایشان مربوط به استان خوزستان هستند)، مایوسانه حتی ندانند که آیا همه چیز لغو شده یا خیر؟

یکی دیگر از مخاطبان از زنجان مشکل خود را برای «تابناک» اینچنین شرح می‌دهد: من یکی از سی هزار نفری هستم که در تیرماه امسال در آزمون استخدامی اداره راه و شهرسازی در ۲۵ استان شرکت کرده‌ام و بعد از امتحان کتبی و سپس مصاحبه علمی و عملی، به عنوان نفر برتر پذیرفته شدم ولی در حالی که می‌بایست به گزینش معرفی شده و ادامه روند استخدامی‌ام صورت گیرد، روند استخدامی متوقف شده است.

مشکل آنجاست که در ابتدای کار دولت جدید بخشنامه‌ای صادر شد که بررسی و ادامه فرایند جذب کلیه قبول شدگان آزمون‌های استخدامی را تعلیق کرد؛ در حالی که آن مصوبه برای طرح های مهر آفرین بود و آزمونی که من در آن شرکت کرده‌ و پذیرفته شده‌ام، ذیل این طرح قرار نمی‌گیرد چراکه طبق مفاد قانون برنامه پنجم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل مرتبط از محل مجوز شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/دم مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور صورت گرفته است.

جالب تر اینکه این آزمون واجد هر سه شرط «پایدار بودن بودجه»، رعایت ضوابط قانونی و برگزاری آزمون» و «انتشار اطلاعیه به صورت عموم» بوده و بر این اساس اصولی و درست انجام شده و توقف آن به نوعی تخلف است اما کسی پاسخگوی ما نیست.

اگر به این موارد، بلاتکلیفی هزاران نفر دیگری که در آزمون‌های خرد و کلان دیگر حضور یافته و بعضا دست از نتیجه گیری شسته‌اند، بیفزاییم، درخواهیم یافت که چگونه می‌توان به سیل متقاضیان کاری که واجد شرایط استخدام در نهادی هستند، امید داد، ایشان را به آزمون فراخواند و احتمالا امید بسیاری شان به خروج از بحران بیکاری را تقویت کرد و در نهایت میان زمین و آسمان معلق‌شان کرد و هیچ به روی خود نیاورد!

شگفت اینکه هیچ نهاد و ناظری پیگیر چرایی شیوع این پدیده شوم نیست تا از یک سو شائبه سوری بودن این آزمون‌ها تقویت شود و از سوی دیگر، بساط بی‌اعتمادی به آزمون و کلی‌تر، عملکرد مسئولان و نهادهایی که این آزمون ها را برگزار می‌کنند، روز به روز گسترده‌تر شده و امید به ورود مسئولانه ناظران به ماجرا را به مانند شنیدن پاسخ برخی آزمون های برگزار شده، کم رنگ و کم رنگ و کم رنگ تر کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن