تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804705343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت مردان زیر تیغ حوادث/ فقر فرهنگی در درمان برخی بیماریها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر بررسی می کند؛
سلامت مردان زیر تیغ حوادث/ فقر فرهنگی در درمان برخی بیماریها
ساری - خبرگزاری مهر: شهرنشینی و تغییرات شغلی، تغییر الگوی سبک زندگی، سوانح و حوادث و انواع و اقسام بیماریها سلامت مردان ایرانی را نشانه گرفته است که توجه ویژه به سلامت این قشر ضروری بنظر می رسد.



به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، در 23 خرداد 1385 پیشنهاد برگزاری روز سلامت مردان از سوی انجمن اورولوژی ایران ارائه شد و تاکنون در سالهای گذشته به این مناسبت برنامه های مختلفی در راستای یادآوری توجه به سلامت مردان برگزار شده است.

برنامه های این مناسبت در سال 86 با شعار سلامت مردان ضامن امنیت خانواده و جامعه، سال 87 مردان سالم، جامعه پویا، آینده روشن، سال 88، مردان سالم، جامعه پویا ، آینده روشن، سال 89، حرکت برای سلامت مردان برگزار و در سال 90 با شعار سلامت خود را جدی بگیرید و سال 91 با شعار با خود مراقبتی یک برنده باشید و سال 92 حوداث و سوانح در کمین سلامت مردان اجرا می شود. امروزه تغییر الگوی زندگی نسبت به گذشته، کاهش فعالیت های جسمانی، تغییر وضعیت تغذیه ای، افزایش مصرف سیگار، شهر نشینی و تغییرات شغلی که همگی منتج به ظهور بیماری های غیرواگیر، افزایش بیماری های قلبی و عروقی شده است توجه ویژه به سلامت مردان را یادآوری می نماید.

از سوی دیگر، مردان کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله مشغله کاری و موانع فرهنگی تا مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تاخیر می اندازند، بنابراین توجه به سلامت مردان ضروری بنظر می رسد. فوق تخصص جراحی سرطان سیستم ادراری و بیماریهای کلیوی به خبرنگار مهر می گوید: اولین بار سال 85 انجمن اورولوژی به وزارت بهداشت پیشنهاد کرد که یک روز را به روز ملی سلامت نامگذاری کند و پنجشنبه هفته اول اسفند هر سال به این نام نامگذاری شده است. سرطان هایی که بین مردان شایع است دکتر میثم جمشیدی افزود: با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت را مردان تشکیل می دهند و عموما اشتغال بیشتری نسبت به بانوان دارند و به دلیل مشغله های فکری از برخی مشکلاتی که برای سلامتشان ایجاد می شود، بی خبر و بی توجه هستند.

وی اظهار داشت: مهمترین بیماری شایع مردان سرطان پروستات است که در 45 سالگی با یک تست خون ساده قابل شناسایی است و اگر کشف شود دیگر درمان پذیر نیست درحالیکه با یک تست ساده می توان از هزنیه اقتصادی زیاد جلوگیری کرد. جمشیدی عنوان کرد: سرطان پروستان یک بیماری بی علامت است که وقتی از خود علامتی نشان می دهد یعنی اینکه بسیار پیشرفته شده و نمی توان به سادگی آن را درمان کرد. این فوق تخصص جراحی با بیان اینکه آمار دقیقی از شیوع این بیماری در مازندران وجود ندارد، اظهار داشت: شایع ترین بیماری در مردان سرطان پروستات است و مهمترین فاکتور را می توان وراثت معرفی کرد و سیگاری ها شانس بیشتری برای ابتلاء به بیماری سرطان مثانه دارند و این بیماری در مازندران شایع تر است و با وجود چند لخته خون در ادارا می توان این بیماری را تشخصیص داد. ضرورت آگاهی از بیماریهای تهدیدکننده سلامت وی تصریح کرد: آگاهی از بیماریهای که سلامت مردان را تهدید می کند بسیار مهم و تاثیرگذار است و پزشکان موظف هستند تمامی عوارض داروها و راههای تشخیص را ارائه کنند. جمشیدی ناتوانی جنسی را از دیگر بیماریها بیان کرد و گفت: 30 درصد مردان در جامعه مبتلا به این بیماری هستند و اطلاع رسانی مطبوعاتی بسیار می تواند در این زمنیه کمک کند ولی متاسفانه به دلیل سیاستهای فرهنگی و اجتماعی این امر امکان نداردو این بیماری گاهی اوقات با تجویز یک قرص از بین مر ود و مردم باید بدانند این بیماری مثل بیماری قند و قلب است و نباید بخاطر آن خجالت بکشند و از مراجعه به پزشک خوداری نند. فوق تخصص جراحی سرطان سیستم های اداری بیمارستان بوعلی سینا ساری ادامه داد: اطلاع رسانی برای آگاهی بخشی مردان جامعه نسبت به بیماریها مهم است. حوادث و سوانح در کمین مردان محسن اعرابي معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران نیز ، با اشاره به فرا رسيدن روز ملي سلامت مردان، گفت: اعتياد در مردان ۱۰ برابر زنان، سقوط از بلندي در مردان سه برابر زنان و خودكشي، آسم، سوختگي و اسكيزوفرني در مردان كشورمان بيشتر از زنان است. وي، رفتارهاي پر خطر به ويژه مصرف مواد مخدر، بيماريهاي آميزشي و هپاتيت هاي غير خوراكي در مردان را بيش از زنان عنوان و تصريح كرد: مطالعات نشان داد مصرف سيگار و الكل نيز در مردان به مراتب بيشتر از زنان است.

دكتر اعرابي، افزود: كج خلقي و سوء‌ظن در مردان به مراتب بيشتر از زنان است، اين سوء ظن ها در بسياري از موارد به فروپاشي نظام خانواده در كشور انجاميده است. معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، با تاكيد بر اينكه مردان بايد به معاينات دوره اي خود توجه نمايند، افزود: عدم اطلاع مردان از بيماري خود، ناشي از انجام  ندادن معاينات دوره اي ۶ ماه يكبار است مردان زماني به پزشك مراجعه مي كنند كه فرصت درمان از دست رفته است. وي، در بخش ديگري از سخنانش، مصرف كلم بروكلي را درپيشگيري از سرطان مثانه، كولون و پروستات موثر دانست و گفت: دو مورد اول اين سرطان‌ها در ميان مردان بيشتر ديده مي‌شود و سرطان سوم، مختص آقايان است. دكتر اعرابي، ادامه داد: مصرف منابع غذايي حاوي امگا ۳ هم به سلامت قلب و عروق مردان كمك مي‌كند و هم احتمال ابتلا به سرطان پروستات را كاهش مي‌دهد. وي، با بيان اينكه گوجه‌فرنگي به‌دليل داشتن ليكوپن فراوان وخاصيت آنتي‌اكسيداني‌، براي سلامت مردان بسيار مفيد است، اظهار داشت: گوجه‌فرنگي از بروز سرطان پروستات و كولون جلوگيري مي‌كند و با كاهش سطح كلسترول خون، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته را كاهش مي‌دهد. معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، آب انار را منبع آنتي‌اكسيدان‌ها، ويتامين‌ها و مواد معدني عنوان و تصريح كرد: آب انار سطح كلسترول و فشارخون را پايين مي‌آورد همچنين بررسي‌ها نشان داد نوشيدن يك ليوان آب‌انار به‌طور قابل‌ملاحظه‌اي از پيشرفت سرطان پروستات جلوگيري ‌مي كند. دكتر اعرابي، ادامه داد: سبزي‌هاي برگ سبز خطرابتلا به سرطان كولون( روده بزرگ ) را كاهش مي‌دهد به اين دلايل خوردن سبزي‌هاي برگ سبز به مردان توصيه مي‌شود و سير تازه به سلامت قلب مردان كمك مي‌كند زيرا باعث كاهش كلسترول خون مي‌شود. به گزارش مهر، تحقیقات و یافته های پزشکی نشان می دهد که بيش از ۹۰ درصد از جان باختگان ناشي از برق گرفتگي مردان هستند، مردان دو برابر بيشتر از زنان در اثر مسموميت با منوكسيد كربن جان خود را از دست مي دهند، مردان ۳برابر بيشتر از زنان دچار حوادث ترافيكي مي شوند،  مردان ۵/۳ برابر بيشتر از زنان جان خود را در اثر حوادث ترافيكي از دست مي دهند.




۱۳۹۲/۱۲/۵ - ۰۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن