تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803127770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوانح و حوادث عامل تهدید کننده سلامت مردان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سوانح و حوادث عامل تهدید کننده سلامت مردان زنجان- ایرنا- سوانح و حوادث از مهم ترین عوامل تهدید کننده سلامت مردان به شمار می آید و بسیاری از این اتفاقات ناخوشایند موجب مرگ و میر، مصدومیت ، ناتوانی و از کار افتادگی موقت یا دائم این قشر می شود.


به گزارش ایرنا مردان به عنوان قشر تاثیر گذار جایگاه خاصی درجامعه و خانواده دارند و در این میان توجه و حساسیت به سلامت قبل و هنگام بیماری ها در مردان اهمیت ویژه ای دارد.
آنچه در این میان قابل تامل تر به نظر می آید حوادث و سوانح و آثار زیانبار ناشی از سوانح و حوادث کار و لزوم اطلاع رسانی بیشتر با هدف پیشگیری از وقوع پیامدهای ناخوشایند درتامین سلامت ابن قشر را بیش از گذشته ضروری می کند.
سرپرست اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش صنعت و ساختمان روی می دهد و شاغلان این دوحوزه با توجه به نوع فعالیت به قشر مردان اختصاص دارد .
هومن امیدوار افزود: فعالیت کارگران و شاغلان در هنگام فعالیت با ماشین آلات و دیگر ابزار خطرناک حوادث و سوانح ناگواری را رقم می زند.
وی اظهار کرد: غرور و بی دقتی از عوامل مهم و تاثیر گذار در بروز و حوادث گوناگون کاری است که در بسیاری از مواقع به صدمات جبران ناپذیری مانند قطعی عضو منجر می شود.
سرپرست اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: رعایت و و بهره گیری از وسایل حفاظت انفرادی نقش مهمی در کاهش وقوع حوادث ناشی از کار دارد.
وی یادآورشد: بیشترین شاغلان حوزه ساختمان را مردان تشکیل می دهد و این گروه از افراد نیز به دلیل فعالیت در ارتفاع بالا بیش از گذشته در معرض سقوط و یا مرگ و میر قرار دارند.
امیدوار افزود: مناسفانه افراد مبتدی و با تجربه دو گروه عمده از فعالان حوزه ساخت و ساز را شامل می شوند که خطرات جدی انها را تهدی می کند.
وی اظهار کرد: افراد مبتدی به دلیل عدم آشنایی با وسایل حفاظت انفرادی و با تجربه ها نیز تجربه کاری را عاملی مهم در منع استفاده از وسایل ایمنی در هنگام کار می پندارند.
سرپرست اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: متاسفانه نبود فرهنگ سازی های لازم در جامعه موجب شده کارگران و شاغلان حوزه ساختمان کمتر از تجهیزات و وسایل حفاظت کننده فردی استفاده کنند و متاسفانه بی توجهی به این موضوع مهم حوادث ناخوشایندی را ثبت می کند.
وی یادآورشد: هم اکنون با تصویب و ابلاغ قوانین جدید موارد، مسائل و نظارت ها این بخش به مجریان ساخت و ساز به ویژه مهندسان ناظر اعلام شده است.
امیدوار افزود: طی سالهای گذشته نظارت های جدی وجود نداشت و سهل انگاری و عدم رعایت ایمنی کار از سوی کارگران و شاغلان آمار بالایی از حوادث کاری را به خود اختصاص داده بود.
سرپرست اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته تعداد حوادث ناشی از کار این استان در مقایسه با سالهای گذشته کاهش یافته و تداوم این مهم در گرو آگاهی ، اطلاع رسانی و آموزش های لازم است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان نیز گفت: طی سال گذشته 612 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در این اداره کل ثبت شد و اقدمات لازم در این بخش انجام گرفته است.
ابراهیم شکیبی افزود: بر اساس براوردهای انجام گرفته حوادث ناشی از کار این استان در هشت سال گذشته 8/62 درصد را رشد نشان می دهد که در این میان عوامل گوناگونی دخالت دارد.
وی اظهار کرد: تا کنون 11 هزار و 984 کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و خدمات لازم ارائه می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: سوانح و حوادث ناشی از کار را می توان با انجام تمهیداتی به حداقل کاهش داد و این مهم در گرو توجه بیشترکار فرمایان و متولیان امر به این موضوع مهم است.
کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: حدود یک سوم عمر مفید هر فرد در محیط های کاری سپری می شود و بیشتر فعالان و شاغلان این بخش را مردان تشکیل می دهند.
محمود فهرستی افزود: عوامل متعدد و زیانبار محیط های کاری از قبیل صدا ،تششعات و غیره بیش از گذشته سلامت افراد را تهدید می کند.
وی اظهار کرد:در بررسی های انجام گرفته بسیاری از حوادث و سوانح در محیط های کاری ناشی از عدم استفاده صحیح از تجهیزات فردی اعلام شده است.
کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بر اساس قوانین کار تمامی کار فرمایان در تمامی محیط های کاری ملزم به تهیه و فراهم کردن تجهیزات ایمنی برای فعالیت شاغلان و کارگران هستند.
وی یادآورشد: بر اساس برآوردهای انجام گرفته 25 درصد شاغلان کارگاهها و دیگر محیط های کاری استان زنجان را بیماری های ناشی از کار تشکیل می دهد که این امار در سطح کشور بین 35- 32 درصد است.
کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سالانه یکهزار و یکهزار 500 مورد حوادث ناشی از کار در این استان گزارش می شود که عمدتا شاغلان کارگاههای ساختمانی را تشکیل می دهد .
وی اظهار کرد: کارگران ساختمانی از حداقل ترین وسایل و تجهیزات حفاظت ایمنی برخوردار هستند و این موضوع نیز کمتر از سوی کار فرمایان توجه می شود.
کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: حفظ سلامت کارگران بر عهده کار فرمایان است و توجه به این مهم نتایج مفیدی به همراه دارد.
وی یادآورشد: شاغلان حوزه ساخت وساز به صورت فصلی فعالیت می کنند و علاوه بر عدم نظارت ها ، این قشر از تحصیلات پایینی برخوردار بوده و به همین دلیل بیشتر در معرض حوادث و سوانح ناشی از کار قرار دارند.
فهرستی افزود: سالانه پایش های متعددی از سوی کارشناسان بهداشت محیط در محیط ها و کارگاههای مختلف تحت معاینات پزشکی قرار می گیرد و موارد به دقت ثبت می شود.
وی اظهار کرد: خطرات ناشی از محیط های کاری را نمی توان به طور کامل حذف کرد اما می توان با ایجاد شرایط و فضای کاری از سوی کارفرمایان و رعایت حداکثر نکات ایمنی از سوی افراد این مهم را به حداقل کاهش داد.
کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: آموزش های کافی، اطلاع رسانی رسانه های گروهی و شناساندن موارد خطر زا در محیط های کاری از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در بروز کاهش سوانح و حوادث کاری است.
وی یادآورشد: کشورهای پیشرفته در مقایسه با کشورهای در حال توسعه از تجهیزات و صنایع پیشرفته تری برخوردار هستند و در نتیجه آمار سوانح و حوادث ناشی از کار نیزکمتر گزارش می شود.
فهرستی افزود: وجود تکنولوژی و تجهیزات به روز و کار آمد به طور یقین نقش تعیین کننده ای در کاهش آسیب های و صدمات ناشی از حوادث کار در ایران دارد.
522/7320
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن