تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802698978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک کارشناس : آسیب پذیری بیشتر مردان در حوادث و بیماریها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همزمان با هفته سلامت مردان عنوان شد یک کارشناس : آسیب پذیری بیشتر مردان در حوادث و بیماریها شیراز - ایرنا ، کارشناس مسوول بهداشت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا همزمان با آغاز هفته سلامت مردان برخی از شاخص های آسیب پذیری بیشتر مردان نسبت به زنان در حوادث و بیماریها را بر شمرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، سحر کرم نژاد با اشاره هفته سلامت مردان ایرانی گفت :هنگامی که موضوع سلامت به میان می آید، مردان نسبت به زنان عقب می مانند گرچه میانگین طول عمر مردان در کشورهای پیشرفته به زنان نزدیک تر شده اما همچنان مردان در سنین پایین تری نسبت به زنان می میرند.
کرم نژاد افزود : تحقیقات نشان داده است که مردان در طول عمرشان نسبت به زنان 10 سال زودتر در معرض بیماری هایی مانند حمله قلبی و سکته مغزی قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه شمار خودکشی های منجر به مرگ در مردان چند برابر زنان است ادامه داد : تعداد بسیار بیشتری از مردان نسبت به زنان در حوادث رانندگی کشته می شوند.
مسوول بهداشت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فساگفت : تفاوت های زیستی ممکن است تا حدی توضیح دهنده برخی از این تفاوت ها باشد تصور بر این است که مردان در سن پایین تری نسبت به زنان به بیماری قلبی مبتلا می شوند، زیرا آن ها بر خلاف زنان فاقد هورمون جنسی استروژن هستند، که اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی دارد.
وی افزود : بررسی های متعدد نشان داده اند که مردان نسبت به زنان با احتمال بیشتری دست به رفتارهایی می زنند که برای سلامت ها آن ها زیانبار است:
وی گفت : مردان خیلی بیشتر از زنان سیگار می کشند ، خیلی کمتر از آن ها کمربند ایمنی را در ماشین می بندند ، آن ها آزمایش های معمول برای غربالگری تشخیص زودرس بیماری ها را انجام نمی دهند.
کرم نژاد تصریح کرد : 60 درصد سکته های مغزی مربوط به مردان است و 40 درصد در زنان رخ می دهد ، آلودگی هوا، فشار خون و چربی خون بالا، کم تحرکی و استعمال سیگار از عوامل مهم بروز سکته است.
این کارشناس مسوول بهداشت خانواده اضافه کرد : سرطان پروستات و سرطان مثانه از جمله شایع ترین سرطان ها درمردان است ، آمایشهای غربالگری ومعاینه توسط پزشک در مردان به تشخیص زودرس ومفید بیماری کمک می کند 60 تا 70 درصد سرطانها در مردان دیرهنگام شناسایی می شود ، سرطانها از جمله سرطان پروستات هیچ علامت ویژه ای ندارد و مردان باید در این زمینه با چکاب های دوره ای به فکر سلامتی خود باشند.
وی با بیان اینکه فعال بودن، نشانه سلامت مردان نیست گفت : بسیاری از مردان تصور می کنند فعال بودن نشانه سلامت است، در صورتی که چنین نیست و بیشتر مردان ایرانی به علت فرصت کم و مشغله زیاد به سلامت خود توجه چندانی نمی کنند.
وی اظهار داشت : تصور مردان آن است که آسیب ناپذیر هستند و به همین دلیل زمانی برای بیماری خود مراجعه می کنند که در مراحل سخت بیماری قرار دارند این درحالیست که از نظر تحلیل روانی، مردان در ناخودآگاه خود نسبت به زنان ترس بیشتری از مرگ دارند.
مسوول بهداشت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود : اضافه وزن ، چاقی شکمی ،استرس ، ناراحتی های روانی ، حوادث رانندگی وحودث ناشی از محیط کار عوامل دیگری است که سلامتی آنان رابه خطر می اندازد. مردان به علت خصوصیات جنسیتی، رفتاری و شغلی بیش از زنان در معرض انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر قرار دارند.
وی افزود : هر سال هفته اول اسفند ماه با هدف حساس سازی جامعه نسبت به سلامت مردان و همچنین به منظور آموزش و فرهنگ سازی راهفته سلامت مردان نامگذاری نموده اند.
کرم نژاد بیان داشت : پیشگیری از بیماریها و ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی مردان، مراقبتهای قبل از بیماری، پیشگیری اولیه و تشخیص زود هنگام بیماری های خطیر و بدون علامت در جامعه مردان و افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی از مهم ترین اهداف و برنامه های هفته سلامت مردان می باشد.ک/2
677
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن