تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801201210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر گونه بهره برداري و تغييركاربري اراضي بدون كسب مجوز از جهاد كشاورزي ممنوع است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۱۵ب.ظ)
مدير امور اراضي كرمانشاه: هر گونه بهره برداري و تغييركاربري اراضي بدون كسب مجوز از جهاد كشاورزي ممنوع است مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: اين سازمان به عنوان متولي اصلي بخش كشاورزي و امور زمين توسط قانون گذار شناخته شده و هر گونه بهره برداري، استفاده و تغييركار بري اراضي بدون كسب مجوز از سازمان جهاد كشاورزي ممنوع و پيگرد قانوني دارد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ مظفر رحيمي افزود:يكي از چالش هاي جهان امروز حفظ محيط زيست و حفظ عرصه هاي زراعي وباغي است كه بستر اصلي توسعه اقتصادي و زيرساخت تأمين غذايي كشور محسوب مي گردد كه دراين راستا قانونگذار در براي تبديل و تغييركاربري اراضي زراعي و باغي بدون مجوز راهكارهاي قانوني را مشخص و تعريف نموده كه بر اساس آن مرتكب علاوه برقلع و قمع بناي احداثي به پرداخت جزاي نقدي از يك تا سه برابر بهاي اراضي زراعي و باغها به قيمت روز زمين با كاربري جديد كه مورد نظر متخلف بوده است محكوم مي شود.
رحيمي با اشاره به مراحل صدور مجوز تغييركاربري زمين زراعي تصريح كرد: بر اساس قانون براي تغييركاربري زمين زراعي متقاضيان بايد درخواست خود را جهت صدور مجوز موافقت اصولي يا جواز تأسيس از دستگاههاي متولي ارائه نموده و سپس به مديريتهاي جهادكشاورزي شهرستان مربوطه مراجعه و پس از تكميل پرونده و دريافت استعلامات، پرونده جهت طرح در كميسيون تبصره يك ماده يك قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغها به مديريت اموراراضي استان ارسال مي گردد.
وي درمورد كميسيون تغييركاربري (تبصره يك ماده يك) زمين زراعي و باغها و نحوه عمل و اعضاي كميسيون گفت: اعضاي كميسيون تبصره يك ماده يك قانون پنج نفر شامل رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان، نماينده استاندار، مدير كل حفاظت محيط زيست استان و مدير امور اراضي استان هستند.
مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه تاكيدكرد: در كميسيون تبصره يك ماده يك استان در زمينه اجازه صدور هرگونه مجوز تغيير كاربري و يا ممانعت از آن تصميم گيري لازم به عمل مي آيد كه اينكار فقط براي يك بار تصميم گيري شده و پرونده تحت هيچ شرايطي قابل طرح مجدد نمي باشد.
رحيمي در خصوص لزوم اطلاع كشاورزان، افراد خواهان ساخت وساز در حاشيه شهرها و روستاها و يا در اراضي مزروعي و باغها از قوانين خاطرنشان كرد: توسط صدا و سيما، نشريات و همچنين چاپ بروشور، تشكيل كلاسهاي آموزشي براي شوراها و دهياريهاي روستاها در مراكز خدمات جهاد كشاورزي اطلاع رساني لازم انجام شده است.
وي تاكيدكرد: همچنين با تشكيل اكيپ پيشگيري از تخريب اراضي زراعي و باغها بازديد از عرصه هاي كشاورزي استان انجام شده و به صورت رودررو نيز به كشاورزان استان به صورت مستمر قوانين يادآوري مي شود كه انشاء ا... تا نهادينه شدن موضوع حفظ كاربري اراضي زراعي و باغها ادامه خواهد داشت.
وي در پايان از مردم فهيم كرمانشاه درخواست كرد جهت پيشگيري از هرگونه پيامدها و مجازات هاي حقوقي، بدون كسب مجوزهاي لازم از مراكز خدمات جهاد كشاورزي، مديريت جهاد كشاورزي شهرستانها، مديريت امور اراضي استان و سازمان جهاد كشاورزي استان از هرگونه اقدامي در جهت ساخت و ساز در اراضي كشاورزي و باغي خودداري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن