تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803050655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت مردان استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه را به دنبال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سلامت مردان استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه را به دنبال دارد ارومیه - ایرنا - کارشناس بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: سلامت مردان استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه را به دنبال دارد.


صلاح الدین فرخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سلامت مردان موضوعی است که توسعه کشور را در پی دارد و هرچقدر به موضوع سلامت مردان توجه شود به همان میزان کارایی نیروی کار در جامعه افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: مردها پنج برابر زنان در معرض آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی هستند و حوادث عمدی از قبیل نزاع ها و خشونت ها نیز در میان مردان بیشتر است و سلامت آنها را تهدید می کند.
وی با بیان اینکه حوادث و آسیب های ناشی از بیماری های شغلی نیز در میان مردان شایعتر است اضافه کرد: سقوط از بلندی در مردان سه برابر بیشتر از زنان است.
وی بیماریهای قلبی و عروقی و عوامل خطرساز مرتبط با آن از قبیل دیابت، چاقی، فشار خون بالا و استعمال دخانیات و حوادث و سوانح و اعتیاد و سرطانها را از اولویت های سلامتی مردان در جامعه عنوان کرد و گفت: این اولویت ها بیانگر لزوم برنامه ریزی و توجه جدی سیاستگزاران نظام سلامت و آحاد جامعه به موضوع سلامت مردان است.
کارشناس بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: حفظ و ارتقای سلامت را نباید محدود به ایام خاصی از سال کرد و گرامیداشت این ایام و انجام فعالیتهای اطلاع رسانی و آموزشی می تواند در حساس سازی و جلب مشارکت مردم به ویژه گروههای هدف نقش موثری داشته باشد.
وی اظهار کرد: غفلت از سلامت مردان یک مسئله جغرافیایی خاص و شرایط فرهنگی ویژه نیست و در تمامی جوامع، مردها در مقایسه با زنان کمتر به سلامت روح و جسم خود بها می دهند.
وی اضافه کرد: یکی از عوامل تهدید کننده سلامت مردان سوانح وحوادث به ویژه تصادفات و صدمات ناشی از مخاطرات محیط کار و زندگی است که 78.8 درصد از قربانیان تصادفات برون شهری مردان گروه سنی 15 تا 45 ساله می باشند.
فرخی با اشاره به اینکه حوادث و سوانح در کمین سلامت مردان شعار سال جاری هفته ملی سلامت مردان است گفت: سلامت مردان و آسیب های دستگاه تناسلی ناشی از حوادث، سلامت و پیاده روی و ورزش همگانی، سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط کار، سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط زندگی، سلامت مردان و ایمنی راهها، سلامت مردان و ایمنی در رفتار (حذف رفتارهای پرخطر) و سلامت مردان و رعایت ایمنی در رانندگی عناوین روزهای هفته ملی سلامت مردان است.
کارشناس بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، رعایت سرعت مجاز در هنگام رانندگی یا موتور سواری، عدم مصرف مواد مخدر و الکل قبل از رانندگی، عدم رانندگی در مواقع خواب الودگی و خستگی، استفاده از کلاه ایمنی در حین موتور سواری، کنترل وزن، ورزش و تحرکات جسمانی، معاینات سالانه و استفاده مداوم از کمربندهای ایمنی را از جمله عوامل موثر در کاهش آسیب های ناشی از حوادث و تامین سلامت مردان عنوان کرد.
هفته اول اسفندماه تحت عنوان هفته ملی سلامت مردان ایرانی (سما) نامگذاری شده و شعار اصلی این هفته در سالجاری ˈسوانح و حوادث در کمین سلامت مردانˈ است.
از سال 85 به پیشنهاد انجمن اورولوژی ایران، اولین پنجشنبه اسفندماه هر سال به نام روز سلامت مردان نامگذاری و مقرر شد همه ساله در این روز با هدف حساس سازی جامعه، آموزش و فرهنگ سازی، در حد امکان مداخلات پیشگیری، تشخیصی و درمانی صورت پذیرد که از چهار سال گذشته روز سلامت مردان به هفته سلامت تغییر یافت.
8137/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن