تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801626997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محورهای رسانه های فارسی زبان بیگانه درباره ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

محورهای رسانه های فارسی زبان بیگانه درباره ایران تهران - ایرنا - پایان مذاکرات ایران و 5 + 1 در وین، اعلام انجام تعهدات توافق اولیه ژنو توسط ایران از سوی آژانس بین المللی اتمی و درخواست مجوز دو شرکت معروف هواپیماسازی آمریکا برای فروش قطعات یدکی به ایران از محورهای مهم خبری رسانه های فارسی زبان بیگانه درباره ایران در یک هفته گذشته بود.


برخی محورهای مهمی که تارنماها، رادیوها و تلویزیون های فارسی زبان خارجی در یک هفته گذشته درباره ایران پی گرفتند، به قرار زیر است:

سیاسی
..........
* بی بی سی و صدای آلمان: آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرد که جمهوری اسلامی پایبند به انجام تعهدات توافق اولیه ژنو بوده است.
* بی بی سی: در پایان مذاکرات سه روزه ایران و 5 + 1 در وین درباره برنامه اتمی ایران دو طرف می گویند پیشرفت خوبی داشتند و توانسته اند در مورد چارچوب مذاکرات بعدی به توافق برسند و قرار شد دور بعدی مذاکرات در 27 اسفند ماه برگزار شود.
* وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در گفت و گو با ایران در گفت و گو با بی بی سی: انتظار داریم با توافقی جامع همانطور که تاکنون به اجرا درآمده است، تحریم ها علیه ایران گام به گام برداشته شود.
* صدای آلمان: سفیر ایران در مسکو گفت که روسیه می تواند به جای دستمزد برای ساخت رآکتور دیگری در نیروگاه بوشهر، نفت دریافت کند. رسانه ها پیش از این از توافق ایران و روسیه برای معامله پایاپای خبر داده بودند.
* مقامات امنیتی لبنان از بازداشت ˈحسن ابوافلحˈ که یکی از شخصیت های مهم گردان عبدالله عزام به ظن همکاری در حمله های انتحاری به دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت خبر دادند.

اقتصادی
...........
* رادیو فرانسه و بی بی سی: دو شرکت آمریکایی بویینگ و جنرال موتورز تقاضا کرده اند که مجوز فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران داده شود.
* کارشناس ارشد مدیریت اجرایی به بی بی سی: اشتیاق و علاقه شرکت های غربی برای ورود به بازار اقتصادی ایران، بیانگر این است که زیرساخت های خوبی در کشور برای سرمایه گذاری وجود دارد.
* بی.بی.سی به بهانه ˈاخبار غیررسمی از سفر بعضی شرکت های آمریکایی به ایرانˈ گفت: چراغ تحریم ها هنوز سبز نشده اما ماراتن تجارت با ایران و رقابت بر سر بازار 75 میلیونی این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه بعد از ترکیه آغاز شده است.
* صدای آلمان: رییس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با هیات تجاری صنعتی آلمان گفته است که بازرگانان دو کشور باید از فضای توافق ژنو استقبال کرده گذشته را جبران کنند.
* فردی به عنوان استاد اقتصاد از پاریس به رادیوی آمریکایی: اقتصاد ایران تنها وقتی سرپا می ایستد، که دست رانت خواران از آن کوتاه شود.
* صدای آمریکا: واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه (دی - بهمن) نسبت به ماه قبل از آن بیش از دو برابر شده است.
* چند رادیوی خارجی: ˈبیژن نامدار زنگنهˈ، وزیر نفت ایران در صفحه فیس بوک خود نوشته است که در دیدار ˈحسن روحانیˈ، رییس جمهوری از وزارت نفت این کشور به وی گفته است که گر چه موضوع ˈبابک زنجانیˈ بزرگ است و ما به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم، اما متأسفانه موارد دیگری هم داریم که همگی بالای 400 میلیاردتومان هستند.
* صدای آلمان و بی بی سی: بانک ˈملتˈ ایران با اعلام شکایت از دولت بریتانیا، تقاضای غرامت چهار میلیارد دلاری کرد. شکایت ایران بعد از آن ارائه شد که دادگاه عالی حکم دادگاه بدوی را در مورد تحریم این بانک لغو کرد.
* بی بی سی: درخواست غرامت چهار میلیارد دلاری بانک ملت از وزارت دارایی بریتانیا، فشاری بر سیاستمداران غربی برای تعلیق بیشتر تحریم ها علیه ایران است زیرا بیانگر این است که ممکن است هر تحریمی برای آنها هزینه زیادی داشته باشد.

اجتماعی
.............
* صدای آلمان: هشت شکارچی غیر مجاز، دو محیطبان گلستانی را با تبر و چاقو مجروح کردند که حال یکی از محیطبانان وخیم اعلام شده است.

فرهنگی
..........
* توقف پخش مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن در سیمای ایران در پی تظاهرات در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به آنچه توهین این سریال به بختیاری ها و سردار اسعد بختیاری خوانده شد، در رسانه های بیگانه پوشش داده شد.
ایرانم**1479
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن