تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802555692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارک آبخیز جنوب زنجان گامی برای جلوگیری از تغییرکاربری اراضی ملی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پارک آبخیز جنوب زنجان گامی برای جلوگیری از تغییرکاربری اراضی ملی است زنجان - ایرنا - رییس اداره مطالعات معاونت آبخیزداری استان زنجان گفت: پارک آبخیز جنوب زنجان گامی مهم برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ملی است.


به گزارش ایرنا جعفر بیات روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود: این طرح در راستای افزایش فضای سبز حاشیه شهر، کنترل سیل و روانابهای حوضه پارک و استفاده از آن برای تامین آب مورد نیاز و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ملی و ترویج، آموزش و ارتقا سطح دانش عمومی جهت حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در سال 1372 پایه گذاری شده است.
وی مساحت حوضه این پارک را 700 هکتار و میزان رواناب سالانه حوضه را 650 هزار متر مکعب اعلام و اظهار کرد: ارتفاع حوضه پارک 1590 تا 1869 متر از سطح دریا و میزان بارندگی متوسط سالانه حوضه 310 میلیمتر بوده و گونه های غالب مرتعی حوضه را گون، استیپا، فستوکا،درمنه، جو وحشی تشکیل می دهند.
رییس اداره مطالعات معاونت آبخیزداری استان زنجان گفت: در این پارک 46 هکتار جنگل کاری شامل گونه های کاج، سرو، اقاقیا، سنجد، زبان گنجشک و شمشاد انجام انجام شده است.
بیات از احداث یک دستگاه سد خاکی با ارتفاع 22 متر و حجم مخزن 450 هزار متر مکعب و تجهیز ایستگاه پمپاژ در این طرح خبر داد و ابراز کرد: احداث بندهای تاخیری با حجم دوهزار و 900 متر مکعب و ساخت 15 کیلومتر جاده به عرض شش متر و استخر ذخیره آب با حجم 625 متر مکعب و احداث ساختمان حفاظتی 200 متر مربعی از دیگر اقدامات انجام شده در پارک می باشد.
وی تصریح کرد: جهت انتقال آب از سد حسن ابدال به این پارک پنج هزار و 185 متر لوله گذاری 200 میلیمتری انجام شده و شش هزار و 700 متر لوله 110 و 125 میلیمتری نیز جهت شبکه آبیاری پارک نصب شده است .
رییس اداره مطالعات معاونت آبخیزداری استان زنجان، از اجرای پروژه های مختلف در آبخیزهای شهری شمال زنجان (گاوازنگ) به مساحت یکهزار و 960 هکتار و جنوب زنجان (سلمانلو) با مساحت 700هکتار و آبخیز شهری قیدار با مساحت یکهزار و 300 هکتار خبر داد وگفت: احداث مخازن ذخیره آب و بانکت، جنگل کاری، بذرکاری و کودپاشی مراتع، بهسازی چشمه ها، احداث پلکانهای مخصوص ورزشی و پیاده روی و بندهای رسوب گیر از دیگر فعالیت های انجام گرفته است.
بیات ادامه داد: ساخت کانال های آبیاری، جاده های مخصوص ماشین رو ، پیاده رو و کوهنوردی، پیست دوچرخه سواری کوهستانی و همچنین احداث سد خاکی در این طرحها به ارتفاع 22 متر برای ذخیره آب برای استفاده تفریحی و آبیاری درختان را نیز از نتایج اجرای طرهای آبخیزاست.
522/7325
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن