تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803217769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش برای تقویت و افزایش دانش دینی جوانان یک اقدام مهم و قابل توجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تلاش برای تقویت و افزایش دانش دینی جوانان یک اقدام مهم و قابل توجه است خرم آباد - ایرنا - مدبر کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: برگزاری همایش جوانان مساجد و محلات استان لرستان نقش مهم و موثری در بسط و گسترش دانش دینی جوانان و تعمیق باورهای اعتقادی آنان به عنوان یک اقدام مهم در جامعه خواهد داشت.


به گزارش ایرنا، ˈگودرز کریمی فرˈ روز شنبه با اشاره به برگزاری همایش جوانان مساجد و محلات در استان در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز به عنوان عضو در جلسات مختلف برگزاری این همایش حضور داشته است، عنوان کرد: در این جلسات تاکید کرده ایم که آموزش و پرورش از ظرفیت موجود خود استفاده می کند تا نقش فعال و موثری را در همایش ایفا کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر همایش در ایجاد فضای امید و نشاط در میان جوانان لرستانی عنوان کرد: یکی از مهم ترین نیازهای نوجوانان و جوانان ما در زمینه تربیتی و آموزشی، ایجاد روحیه امید به آینده، نشاط و خودباوری است.
کریمی فر با بیان اینکه روحیه امید به آینده و خودباوری اصل برجسته ای است که به عنوان رمز موفقیت ها و پیشرفت در شرایط مختلف شناخته می شود، عنوان کرد: در این زمان که دشمن سعی می کند با در تنگنا قرار دادن و فشار به کشور عرصه را بر ما تنگ تر کند، اصل خودباوری و روحیه نشاط می تواند انگیزه، قدرت و انرژی مضاعف در راستای شکستن حصار مشکلات و از میان برداشتن موانع و چالش ها ایجاد کند.
وی با بیان اینکه زمینه های ایجاد چنین روحیه ای باید در تمامی شیوه های تربیتی و تعلیمی گنجانده شود، یادآور شد: در واقع پیشرفت ها و موفقیت های علمی و دانشگاهی حاصل روحیه خودباوری در جوانان و متفکران است که با آگاهی از شرایط اجتماعی و سیاسی جهان، اتکا به دارایی ها و سرمایه های ارزشمند بومی به چنین پیشرفتی دست یافته اند.
کریمی فرد تصریح کرد: تقویت روحیه امید به آینده و حرکت و نشاط در مدارس و دانشگاهها موجب رفع یاس و ناامیدی و تکاپو و کاوش برای جستجوی حقیقت و دانش می شود و این روحیه زمینه را برای پیشرفت علمی و پژوهشی فراهم ساخته و جامعه را از لحاظ علمی و دانشی از جهان غرب مستقل می سازد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان همچنین به نقش این همایش در تقویت روحیه پرسشگری در نسل جوان اشاره کرد و گفت: زمینه سازی برای تفکر پژوهشی و نیز گسترش رویکرد پژوهش مدار در میان جوانان به یقین دستاوردها و نتایج بهینه ای را در برخواهد داشت.
کریمی فر ادامه داد: همین پرسش ها باعث تفکر بیش تر جوانان شده و به دانستن، فهمیدن و آگاهی بیش تر می انجامد و به مرور زمان یاد می گیرند که برای رسیدن به حقایق و مفاهیم نباید نسبت به اتفاق ها و پدیده های اطراف بی تفاوت باشند بلکه باید پرسش های متعددی در ذهن داشته و با روحیه نوگرا، پرسش گران خوبی باشند.
وی با یادآوری اینکه کلید ورود به هرفعالیت پژوهشی، پرسش است، عنوان کرد: مهارت پرسش گری یکی از مهارت های پایه و بنیادین فعالیت های پژوهشی و خودآموزی محسوب می شود به طوریکه امام صادق علیه السلام می فرمایند: علم قفلی است که کلید آن پرسش است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان افزود: از طرف دیگر مطلب دیگری که حساسیت مسئله را بیشتر می کند در بعد فرهنگی تلاش دشمنان برای ایجاد شبهه در ذهن جوانان است.
کریمی فر با بیان اینکه این شبهات با فکر و برنامه قبلی و هوشمندانه طرح می شود و برای خنثی کردن این توطئه باید منطقی و عاقلانه عمل کرد، بیان داشت: اگر جوانان از دانش لازم در خصوص مسائل مختلف برخوردار باشند و این دانش و اطلاعات هم جنبه استدلالی قوی داشته باشد قدرت تدافعی آنها در مقابل هجمه های فکری و فرهنگی دشمن بالا می رود.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش برنامه ریزان فرهنگی در این جهت خاص متمرکز شود، یادآور شد: ما اعتقاد داریم خروجی همایش جوانان مساجد و محلات استان لرستان باید به بسط و گسترس دانش دینی جوانان و تعمیق باورهای اعتقادی بیانجامد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان عنوان کرد: آموزش و پرورش هم به عنوان گسترده ترین و محوری ترین نهاد فرهنگی در این زمینه تمام توان و تلاش خود را به کار می گیرد تا در تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جوانان و نوجوانان گام بردارد.
1625
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن