تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820131801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش صحیح اخبار خودکشی در پیشگیری از بروز این رفتار تاثیرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گزارش صحیح اخبار خودکشی در پیشگیری از بروز این رفتار تاثیرگذار است زنجان- ایرنا- رییس گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گزارش صحیح اخبار مربوط به خودکشی از سوی رسانه ها می تواند در پیشگیری و کاهش بروز این رفتار نقش مفید و تاثیر گذاری داشته باشد.


به گزارش ایرنا شهرام خرازی ها روز شنبه در کارآگاه بازنمایی سلامت محور خبر خودکشی در رسانه در زنجان افزود: معمولا انعکاس محل، روش و شخصیت اقدام کننده به خودکشی در رسانه ها بیش از گذشته جلب توجه می کند و این موارد ممکن است در برخی موارد به اشتباه به عنوان موارد خودکشی به مردم معرفی و آموزش داده شود.
وی یادآورشد: برخی مواقع ممکن است تکرار اخبار خودکشی در رسانه بعنوان یک رفتار هنجار در جامعه معرفی و موجب ترغیب این عمل در افراد مستعد شود.
خرازی ها افزود: دقت و صحیح بودن آمار مربوط به خودکشی از موضوعات مهمی است و رسانه های گروهی باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.
رییس گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گزارش های مربوط به اخبار خودکشی باید مختصر و از چاپ عکس فرد و روش بکار گرفته شده و توصیف مکان ارتکاب باید پرهیز کرد.
وی یادآورشد: خوکشی را باید بعنوان رفتاری پیچیده که از عوامل بسیاری مانند بیماری پایدار روانی، جسمانی، سوء مصرف مواد مخدر، مشکلات خانوادگی و روانشناختی متاثر است عنوان کرد.
روانپزشک مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی استان زنجان نیز گفت: خودکشی جزو سه علت اصلی مرگ افراد در رده سنی15 - 35 سال است.
مینا شعبانی افزود: پدیده افکار خودکشی در بسیاری از اقشار مردم به ویژه جوانان بیشتر مشاهده می شود و عدم پیشگیری از آن می تواند اثرات زیانباری به همراه داشته باشد.
وی اظهار کرد: خودکشی دلایل متعددی دارد و در نتیجه تعامل متعدد زیست شناختی،ژنتیکی روانشناختی اجتماعی، فرهنگی و محیطی بوجود می آید.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:بر اساس امارهای اعلام شده جوانان زیر 35-15 ساله افراد مطلقه خطر بیشتری برای خودکشی نسبت به افرد متاهل دارند.
شعبانی افزود: بیکاران، زنان خانه دار،دانش اموزان بالاترین میزان خودکشی در کشور را دارند.
شهره نصر مسوول بهداشت سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز گفت: آمار خودکشی در ایران هر چند در مقایسه با کشورهای دیگر پایین تر است اما در بررسی های انجام گرفته نشان می دهد از سالهای 65 تا 76 حدود شش برابر افزایش داشته است.
522/7320
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن