تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814802254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات زودهنگام در سایه بحران بزرگ/ 77 کشته تاکنون


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



انتخابات زودهنگام در سایه بحران بزرگ/ 77 کشته تاکنون
آقای یانکوویچ در حالی تصمیم گرفته است به یکی از خواسته‌های اصلی مخالفان پاسخ دهد که پیش از آن وزرای خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا توافق کردند تحریم‌هایی را‌ علیه مسئولانِ تشدید خشونت در سرکوب معترضان اوکراینی وضع کنند.




  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، با ادامه‌ی اعتراض‌ها و خشونت‌ها در پایتخت اوکراین، رئیس جمهور این کشور تمایل خود را برای  برگزاری انتخابات زودهنگام که به نظر می‌رسد امتیاز بزرگی برای معترضان باشد اعلام کرده است.   طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، پس از دیدار وزرای خارجه فرانسه، آلمان و لهستان با ویکتور یانکوویچ، رئیس جمهور اوکراین، این خبر را اعلام کرد.   نخست وزیر لهستان در جمع خبرنگاران گفت: «تمایل به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زودهنگام در سال جاری، از جمله مسائلی است که با یانکوویچ بر سر آن توافق شد.»   وی افزود رئیس جمهور اوکراین همچنین مایل است تا در ۱۰ روز آینده دولت وحدت ملی تشکیل دهد و تا پیش از تابستان اصلاحاتی در قانون اساسی ایجاد کند.  

  آقای یانکوویچ در حالی تصمیم گرفته است به یکی از خواسته‌های اصلی مخالفان پاسخ دهد که پیش از آن وزرای خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا توافق کردند تحریم‌هایی را‌ علیه مسئولانِ تشدید خشونت در سرکوب معترضان اوکراینی وضع کنند.     با ادامه‌ی خشونت‌ها، روسیه، آلمان و امریکا نیز روز پنج‌شنبه خواستار یافتن فوری راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران اوکراین شدند.   دولت آلمان این خبر را پس از گفت‌وگوی تلفنی آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا و ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره اوضاع جاری در اوکراین اعلام کرد.   دولت آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «صدر اعظم و روسای جمهور [امریکا و روسیه] بر سر یافتن هر چه سریع‌تر راه حل سیاسی برای بحران اوکراین و پایان خون‌ریزی‌ها [در این کشور] به توافق رسیدند.»  

  این در حالی است که درگیری‌های خونین بین پلیس اوکراین و مخالفان دولت کیف روز پنج‌شنبه ادامه یافت.   این درگیری‌ها یک روز پس ازاعلام توافق آتش‌بس بین رئیس جمهور اوکراین و رهبران مخالف رخ داد.   از سوی دیگر بی بی سی نیز گزارش داد، دفتر ویکتور یانکوویچ، رئیس جمهور اوکراین از دستیابی به توافقی با مخالفان برای پایان دادن به بحران جاری در کشور خبر داده است.   گفته شده که این توافق در پی مذاکرات شب گذشته با رهبران مخالفان و با میانجیگری نمایندگانی از اتحادیه اروپا و روسیه به دست آمده است.   این در حالی است که گزارش‌ها از بازگشت هزاران معترض به میدان استقلال در کیف، پایتخت برای ادامه اعتراضات ضد دولتی طی امروز حکایت دارد.   لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که در مذاکرات شب گذشته حضور داشته گفته است که درباره اعلام هر گونه توافقی باید "محتاط" بود.  

  فابیوس افزوده طرفین در این مذاکرات پذیرفته اند که قبل از هر گونه توافقی بیانیه‌ای صادر نکنند.   جزییاتی از این توافق ارائه نشده اما دفتر رئیس جمهور گفته است که این توافق بعدا به امضا طرفین خواهد رسید، این در حالی است که مخالفان این ادعا را تایید نکرده‌اند.   به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی، آقای یانکوویچ برای پذیرش انتخابات زودهنگام و تغییر در قانون اساسی این کشور تحت فشار بوده است.   به گزارش وزارت بهداشت اوکراین دور تازه خشونت ها در اوکراین که از سه شنبه گذشته ۱۸ فوریه ( ۲۹ بهمن) آغاز شد به کشته شدن دست کم ۷۷ نفر ومجروح شدن حدود ۵۷۷ نفر منجر شده است.   اما فعالان گفته اند که آمار تلفات احتمالا افزایش خواهد یافت.     به گفته تحلیل گران پس از کشتارهای روز گذشته، ایجاد توافقی بین معترضان و دولت تقریبا غیرممکن شده است.   روز گذشته وزاری خارجه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم آن دسته از مقام‌های اوکراین که "مسئول خشونت‌ها" در این کشور هستند، موافقت کردند.   در بیانیه‌ای که از سوی این مقام‌ها صادر شده آمده که تحریمهای احتمالی علیه آنها شامل محدویت سفر و مسدود کردن داراییهای آنها، خواهد شد. آتش‌بس دو روزه میان مخالفان و دولت اوکراین چند ساعت بیشتر دوام نیاورد و پلیس و معترضان دوباره در کیف پایتخت این کشور درگیر شدند.  

  بر اساس گزارش‌ها بیش از بیست نفر از معترضان در درگیریهای روز پنجشنبه (۲۰ فوریه) کشته شدند. به گفته شاهدان عینی بیشتر کشته‌شدگان با گلوله تک‌تیراندازان کشته شدند.   101  



لینک


۱۳۹۲/۱۲/۲ - ۱۵:۲۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن