تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818828015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت خارجی ها در توسعه میادین مشترک و پارس جنوبی/ مذاکره با غولهای نفتی همزمان با مذاکرات هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر نفت در گفت و گو با ایرنا: مشارکت خارجی ها در توسعه میادین مشترک و پارس جنوبی/ مذاکره با غولهای نفتی همزمان با مذاکرات هسته ای تهران - ایرنا - معاون وزیر نفت در امور مهندسی با بیان اینکه توسعه میادین مشترک بویژه پارس جنوبی از اولویت های صنعت نفت ایران است، گفت: همزمان با گشایش های صورت گرفته در عرصه بین المللی و موفقیت های مذاکره کنندگان وزارت امور خارجه، مذاکرات متعددی نیز توسط مسئولان ارشد وزارت نفت با شرکت های معتبر بین المللی انجام می شود.


عماد حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص آخرین وضعیت دعوت از شرکت های نفتی بین المللی، از جمله مهم ترین محورهای اصلی و اقدامات اساسی وزارت نفت در این زمینه را بازسازی اعتماد و روابط مبتنی بر منافع ملی در ابعاد فراملی عنوان کرد.
وی ادامه داد: همزمان با گشایش های صورت گرفته در عرصه بین المللی و موفقیت های مذاکره کنندگان هسته ای، مذاکرات متعددی نیز توسط مسئولان ارشد وزارت نفت با شرکت های معتبر بین المللی در حال انجام است.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی افزود: کسب کرسی دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکنندۀ گاز و خیز بلند برای تصاحب کرسی دبیرکلی اوپک نیز از جمله اقدامات وزارت نفت در همین راستا است.
حسینی ادامه داد: حضور وزیر نفت در سفر رئیس جمهوری به اجلاس داووس و ملاقات های چند جانبه با مقامات ارشد شرکت های بین المللی و ارائه مدل جدیدی از قراردادهای نفتی که اوایل اسفندماه، مراسم رونمایی از آن برگزار خواهد شد، نشان دهنده برنامه های وزارت نفت ایران برای افزایش تعاملات بین المللی است.

** مشارکت خارجی ها در توسعه میادین مشترک و پارس جنوبی
معاون وزیر نفت در امور مهندسی در خصوص زمینه های سرمایه گذاری شرکت های بین المللی، اظهار داشت: حوزه بالادستی صنعت نفت و توسعه میادین مشترک، خصوصاً پارس جنوبی از جمله اولویت های اصلی صنعت نفت است.
حسینی اضافه کرد: جذابیت های متعدد سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران از یکسو و نیاز به فناوری های روزآمد در این حوزه از جمله دلایل تمایل به گسترش این همکاری های مشترک است.

** حمایت وزارت نفت از شرکت های داخلی صنعت نفت
معاون وزیر نفت در امور مهندسی در خصوص وضعیت شرکت های داخلی در صورت ورود شرکت های بین المللی نیز گفت: خوشبختانه همزمان باروند روزافزون توسعه در صنعت نفت، توان شرکت های داخلی نیز از رشد و توسعه مناسبی برخوردار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: البته شرایط متفاوتی که در چند سال گذشته به دلیل بی تدبیری ها و تحریم ها بر صنعت نفت و سایر حوزه های اقتصادی کشور حاکم شد، باعث شد شتاب این توسعه کند و در برخی موارد، صفر شود.
حسینی با بیان اینکه مسئولان ارشد صنعت نفت، بویژه وزیر نفت بر حمایت همه جانبه از شرکت های مختلف داخلی تاکید دارند، اظهار داشت: صنعت نفت، پیشران توسعۀ کشور محسوب می شود و تحرک در این صنعت و شتاب در پروژه های این حوزه، سایر صنایع کشور را نیز به تحرک وادار می کند.
وی تصریح کرد: معاونت امور مهندسی وزارت نفت نیز از تمام امکانات و ابزار و قوانین موجود برای حمایت و استفاده از توان داخلی در پروژه های صنعت نفت، استفاده خواهد کرد.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی افزود: بازنگری در قراردادهای جدید صنعت نفت، در یک کارگروه تخصصی و با حضور افراد صاحبنظر و برجستۀ صنعت نفت انجام شده است.
حسینی با بیان اینکه حمایت از توانمندی های داخلی، همواره مورد توجه مسئولان وزارت نفت خواهد بود، گفت: با رونمایی از مدل جدید قراردادها در هفتۀ اول اسفندماه، در مورد جزئیات این قراردادها اطلاع رسانی خواهد شد.

** مشارکت شرکت های داخلی در پروژه های بین المللی
معاون وزیر نفت در امور مهندسی اظهار داشت: هرچند در فضای بستۀ چند سال گذشته، فشار بسیاری بر حوزه های مختلف اقتصاد کشور ازجمله صنعت نفت و فعالان این عرصه وارد آمد، اما شاهد دستاوردهای ارزنده ای نیز بودیم.
حسینی گفت: با رقابتی تر شدن فضای کسب و کار در این صنعت، شرکت های داخلی از تجارب، دانش و فناوری های شرکت های معتبر و سرآمد بین المللی که زمینه های حضور دوبارۀ آنها در صنعت نفت کشور در حال فراهم شدن است، استفاده می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که با تغییر شرایط، موج دوم صنعت نفت کشورمان در سال های پس از پیروزی انقلاب تحقق یابد.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی اضافه کرد: در موج نخست صنعت نفت ایران و با شتاب یافتن توسعۀ فازهای پارس جنوبی در دورۀ نخست وزارت زنگنه، شاهد تولد و توسعۀ شرکت های سازنده و پیمانکاران صنعت نفت در کشور بودیم.
وی اظهار داشت: امید است که با بهبود شرایط فعالیت ها، شاهد بلوغ و تثبیت جایگاه شرکت های توانمند کشورمان در این عرصه و حضور قدرتمند آنها نه تنها در صنعت نفت کشور، بلکه پروژه های بین المللی نیز باشیم.
اقتصام(4)2022**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن