تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803153591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن پست: اتحادی بی‌سابقه طی دو دهه گذشته در تهران/ روحانی راهبرد خود را کنار نمی‌گذارد/ رئیس‌جمهور نبودن احمدی‌نژاد به خودی خود از تنش‌ها کاسته است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
واشنگتن پست: اتحادی بی‌سابقه طی دو دهه گذشته در تهران/ روحانی راهبرد خود را کنار نمی‌گذارد/ رئیس‌جمهور نبودن احمدی‌نژاد به خودی خود از تنش‌ها کاسته است

واشنگتن پست: اتحادی بی‌سابقه طی دو دهه گذشته در تهران/ روحانی راهبرد خود را کنار نمی‌گذارد/ رئیس‌جمهور نبودن احمدی‌نژاد به خودی خود از تنش‌ها کاسته است
واشنگتن پست نوشت: کشور ایران در میانه یک دوره گذار قرار گرفته است و نشانه هایی حاکی از گرم شدن روابط آن کشور با ایالات متحده وجود دارد
به گزارش نامه نیوز، محمد مرندی – استاد موسسه مطالعات امریکای شمالی و اروپا در دانشگاه تهران – با اشاره به رئیس جمهور سابق که با اظهارات جنجالی و اغلب آتشین خود غرب را به خشم می آورد، گفت:« من فکر می کنم که بدون توجه به خوب یا بد بودن احمدی نژاد، این حقیقت که او دیگر رئیس جمهور نیست به خودی خود، به میزان زیادی از تنش ها کاسته است.»

ایران روز یک شنبه توافق کرد که اطلاعات و توضیحاتی را به ویژه در مورد ساخت چاشنی ها به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه دهد. این اقدام یک حرکت اعتماد ساز تلقی می شود که موجب برگزاری دور های تازه مذاکرات پیشنهادشده برای ماه جاری در وین خواهد شد.

تغییر رویکرد ایران به سوی دیپلماسی بین المللی، به ایجاد قدرتمندترین اجماع نظر درون تشکیلات سیاسی در طول سال های متمادی گذشته انجامیده است که به دنبال یک دوره طولانی از مبارزه تلخ درونی در جریان دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد حاصل می شود - این مبارزه درونی میان متحدان احمدی نژاد که سیاست های عوام گرایانه را ترجیح می دادند و آن کسانی در جریان بود که یک چنین سیاست هایی را خطری برای کشور می دانستند.

ایران دارای اختلافات دیگری با قدرت های جهانی به ویژه بر سر حمایت خود از بشار اسد - رئیس جمهور سوریه - در جریان جنگ داخلی در آن کشور است. روحانی هنوز هم با موانع داخلی در اجرای سیاست های اقتصادی خود و تماس دولت او با قدرت های جهانی مواجه است.

دولت روحانی از نظر داخلی، توجه خود را بر اصلاح وضعیت بی ثبات اقتصادی ایران معطوف کرده است که متاثر از نرخ بالای بیکاری و تورمی است که در ماه ژانویه نزدیک به 40 درصد بود.

روحانی در مورد مناقشه هسته ای ایران با غرب از حمایت آیت الله خامنه ای برخوردار است که دست رئیس جمهور را برای انجام مذاکره با قدرت های جهانی باز گذاشته است.

ایران می گوید که انرژی هسته ای آن کشور صرفاً برای مقاصد صلح آمیز منظور شده است، اگرچه قدرت های غربی نگران آنند که تهران احتمالاً در حال کسب توانایی ساخت تسلیحات هسته ای است.

کارشناسان می گویند با توجه به افزایش انتظارات مردم در مورد کاهش تحریم ها و یک بهبود مرتبط با آن در عرصه اقتصاد، بعید به نظر می رسد که ایران راهبرد تازه خود را کنار بگذارد.

سوزان مالونی – عو پژوهشی ارشد در مرکز سابان ویژه سیاست خاورمیانه در موسسه بروکینگز – می گوید:«تهران قصد ادامه این مسیر را دارد، زیرا آنها به دستیابی به نتیجه در انتهای این فرایند نیاز دارند.»

از هنگام ریاست جمهوری علی اکبر هاشمی رفسنجانی - متحد نزدیک روحانی در طول سال های 1989 – 1997 میلادی - ایران از یک چنین اجماع نظری که میان محافظه کاران و سیاستمداران عمل گراتر به وجود آمده، بهره مند نبوده است.

به گزارش تیک، مرندی می گوید:«جمهوری اسلامی در یک پارچه ترین وضعیت خود در طول دو دهه گذشته قرار دارد. در حال حاضر، تندروهای همه احزاب و جناح ها به گونه ای قابل توجه طرد شده اند. جناح میانه رو به طور کلی قوی تر و کسانی که در حاشیه آنها قرار دارند، تضعیف شده اند.»

مالونی می گوید:«روحانی در درجه اول و مهم تر ازهمه، یک عمل گرا محسوب می شود و در جایی که اصلاحات داخلی در جهت مقاصد او باشد، خواستار انجام آنها خواهد شد. ولی این بسیار متفاوت از آن نوع تعهد فلسفی است که خاتمی ابراز می کرد.»

مسائل داخلی احتمالاً در طول ماه های آینده و به ویژه اگر یک توافق نهایی هسته ای منعقد شود، نمود بیشتری خواهند داشت. ولی در حال حاضر، به نظر می رسد که ایران چنین برآورد کرده است که پرداختن به مسائل سیاست خارجی ارجحیت دارد.





1392/11/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن