تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801783590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله واشنگتن پست به کاخ سفید: روحانی به خود می‌بالد؛ سانتریفوژها می‌چرخند و اسرائیل تنها مانده/اوباما چوب عمل خود را از ایرانی ها خواهد خورد!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
حمله واشنگتن پست به کاخ سفید: روحانی به خود می‌بالد؛ سانتریفوژها می‌چرخند و اسرائیل تنها مانده/اوباما چوب عمل خود را از ایرانی ها خواهد خورد!

حمله واشنگتن پست به کاخ سفید: روحانی به خود می‌بالد؛ سانتریفوژها می‌چرخند و اسرائیل تنها مانده/اوباما چوب عمل خود را از ایرانی ها خواهد خورد!
واشنگتن پست نوشت: بار پیشین که مکس باکوس ، سناتور لیبرال از ایالت مونتانا ، درباره «لاشه قطار» دولت اوباما (یعنی قانون بیمه درمانی اوباما ) هشدار داد ، او رئیس سنا بود. اکنون فرصت خوبی است که فرید زکریا، یکی از افراد صاحب نظر درسیاست خارجی شبکه سی ان ان و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بعد از مصاحبه با حسن روحانی، رئیس جمهورایران، تحلیلی ارائه دهد .
به گزارش نامه نیوز، زکریا حدس زد که مذاکرات ایران به لاشه قطار تبدیل شود یا به عبارت دیگر با مانع بزرگ بالقوه ای مواجه می شود چون برداشت ایران از این توافق با استنباطی که امریکا ازآن دارد کیلومترها از هم فاصله دارد.

دلیل خوبی وجود دارد برای این که به حرف او ایمان داشته باشیم. نتیجه گیری او تا حد زیادی مبتنی برمصاحبه اش با حسن روحانی بود که صادقانه دیدگاه های کشورش درباره برچیدن برنامه هسته ای را عنوان کرد وگفت: تحت هیچ شرایطی این کارانجام نخواهد شد.

همان گونه که متوجه شدیم، حتی بدون اذعان روحانی به این نکته که تحت هیچ شرایطی برنامه هسته ای کشورش برچیده نخواهد شد، نتیجه گیری زکریا با گزارش موسسه مستقل علوم و امنیت بین الملل نیز همسوئی دارد که که در آن تاکید شده است ایران برای اینکه نظر مساعد مذاکره کنندگان آمریکایی را جلب کند باید به تغییرات به مراتب گسترده تری از آنچه تا کنون در مواضع خود ایجاد کرده اند تن در دهند.

با توجه به همه مسایلی که ما می دانیم، سخت بتوان به عمق این موضوع پی برد که چگونه دولت اوباما باهمان بی لیاقتی اش امکان دارد باورکند ایرانی ها دوست دارند خواسته ای ما را انجام دهند.

جاش بلاک ، مدیر اجرایی طرح اسرائیل ازحزب دمکرات در ای میلی عنوان کرد:" این که روحانی می گوید ایران هرگز ازفعالیت های هسته ای خود عقب نشینی نمی کند ، اگرچه بسیار مشکل آفرین است ولی مساله تعجب برانگیزی نیست . ملت امریکا می دانند که وقتی ایرانی ها می گویند که بمب هسته ای نمی سازند ، حقیقت را نمی گویند.

او درادامه گفت :" کنگره هم این موضوع را می داند .اما بعد از آن که روحانی خودش عنوان کردکه اگر آن ها بتوانند اورانیوم را درحد 5/3 % غنی سازی کنند می توانند بمب تولید کنند و اکنون اعلام می کند که هرگز سانتریفوژها را پیاده نمی کند ، اگر دولت به ایران اجازه غنی سازی بدهد ، بدیهی است که سرنوشت ما دردست ایران خواهد بود . " یا به عبارتی دیگر ، به نظرمی رسد اوباما دوست دارد این روند مسخره را ادامه دهد یا به زبان دیگر برای آن که مجبور نشود اوضاع را به دست گیرد حاضر است به هر نوع توافقی تن در دهد.

اظهارات روحانی و خودداری از انتشار متن کامل موافقت نامه اجرایی توافق موقت، نشان می دهد که یا کاخ سفید مردم را گمراه می کند یا در انتظارات خود دچار این توهم شده است که توافقی در هر سطحی از پذیرش ،در راه است.

کاخ سفید به طرز وسواس گونه ای روی مسائلی چون تخطئه کردن قانون گذاری سنا، پس زدن فشار متحدان و گروه های طرفدار اسرائیل متمرکز شده است . تردیدی نیست که حرف های تکراری کاخ سفید که با نفرت عنوان می شود در واقع ترفندی برای مهار کنگره است.

مارک کرک ، سناتور جمهوریخواه از ایالت ایلینویز، ازحامیان کنونی و پیشین قوانین مربوط به تحریم ها، سخنان روحانی را چیزی بیش ازدلیل کافی می داند برای آن که با تنها اهرم فشاری که دراین برهه اززمان در اختیارداریم کار را ادامه دهد یعنی تحریم های بیشتری اعمال شود.

به گزارش تیک، او به خبرنگار برنامه رادیویی « رایت ترن » گفت تداوم سیاست خشنود سازی سبب خواهد شد تا جهان با ایران مجهز به جنگ افزارهای هسته ای و نیز خطر بی مورد ایجاد جنگ هسته ای در خاورمیانه روبرو شود. اکثریت قابل توجهی از اعضای هر دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا از قانون «ایران بدون جنگ افزارهسته ای» حمایت می کنند .او با لحن کنایه آمیزی افزود:" زمان آن رسیده است که برای به رأی گذاشتن طرحی برنامه ریزی کنیم که به ملت امریکا بیمه نامه دیپلماتیکی ارائه دهد که شایسته آن هستند. "

با این همه ، طرح تحریم به تأخیرافتاده است . علت آن این است که با وجود همه آن حرف های خوبی که آن ها درباره ایران و تأثیر سودمند تحریم ها زده اند ، هری رید، سناتور دمکرات از ایالت نوادا و طرفداران دموکرات وی، بیشتر به فکر منافع حزب خود خود هستند و با آنکه می دانند دیدگاه رئیس جمهور احمقانه و نامعقول است اما با این حال دست روی دست گذاشته اند و کاری از پیش نمی برند.

بهترین حرفی که می توانید برای دمکرات های بزدل بزنید آن است که آن ها مثل زکریا برآورد می کنند که مذاکرات به هرحال شکست می خورد بنابراین رئیس جمهورچوب عمل خود را به جای آن که ازدمکرات ها بخورد از ایرانی ها خواهد خورد.

با صراحت بگویم : رئیس جمهور دوست ندارد اعتراف کند که دیپلماسی ناممکن است و مسئولیت اقدام تعیین کننده علیه ایران را بپذیرد. دمکرات های کنگره نمی خواهند علناً بپذیرند که کاخ سفید در رویا به سرمی برد و مسئولیت اجرای تحریم ها یی را بپذیرند که امکان دارد ایران را مجبور کند تمایلی بیشتری به همکاری نشان دهد. درنتیجه، روحانی به خود می بالد. سانتریفوژها می چرخند و اسرائیل تنهامانده است تا بیندیشد چگونه و چه وقت لازم خواهد بود از دفاع از خود و از غرب دفاع کند .



1392/11/6





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن