تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819486731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش دولت برای حرکت سرمایه‌های کشور به سمت تعاونیها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزیر دادگستری در همایش تعاون در مسیر پیشرفت همگام با دولت تدبیر و امید اعلام کرد:
تلاش دولت برای حرکت سرمایه‌های کشور به سمت تعاونیها
وزیر دادگستری گفت: دولت سعی دارد تا سرمایه‌های موجود در کشور را به سمت تعاونیها سوق دهد تا سطح درآمد سرانه مردم به همراه رفاه واشتغال افزایش یابد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مصطفی پورمحمدی درهمایش تعاون در مسیر پیشرفت همگام با دولت تدبیر و امید گفت: تعاون در ادبیات دینی، فقهی و حقوقی همواره مورد توجه بوده و این امر حاکی از جایگاه والای این حوزه در جامعه ما دارد بطوریکه در قانون اساسی نیز به آن پرداخته شده است.

وی افزود: ما در شرایطی به سر می‌بریم که اقتصادمان سخت نیازمند تحول است که این امر با توجه به اینکه دارای ظرفیتهای بزرگ اقتصادی هستیم بسیار حائز اهمیت است. از اینروتوجه به تعاون و ظرفیتهای آن بستر عظیمی را برای رشد اقتصادی و توسعه در اختیار قرار می‌دهد.

پور محمدی با اشاره به تحریمهای ظالمانه و غیرقانونی که علیه کشورمان وضع شده تصریح کرد: شرایط کنونی وضعیت ویژه‌ای را برای توجه به ظرفیتهای درونی که در کشور وجود دارد فراهم کرده که یکی از این بخشها حوزه تعاون است. 

وزیر دادگستری در ادامه با تأکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید عنایت کافی برای توسعه این بخش وجود دارد اظهار داشت: در دولت به دلیل اهتمام ویژه‌ای که به توسعه اقتصادی وجود دارد به ایجاد توسعه و اصلاح زیرساختها توجه ویژه‌ای شده است همچنین از لحاظ بسترسازی و سالم سازی محیط کسب و کار نیز دولت قصد دارد تا از حرکات شتاب‌زده، بحران‌ساز و بدون مطالعه احتراز کند که ایجاد فضای متعادل اقتصادی که هم‌اکنون نیز شاهد آن هستیم به دلیل همین توجهات است.

وی در ادامه افزود: در حوزه‌های مختلف تعاون دولت به تفضیل به آن پرداخته بطوریکه می‌توان گفت حمایت از این بخش در دولت در حد بالایی قرار دارد که البته تنها این نگاه حمایتی کافی نیست و ما در این عرصه نیازمند اقدامات عملیاتی هستیم.

پورمحمدی در ادامه با ارائه آمارهایی در زمینه‌های تعداد تعاونیها، اعضای‌آنها و میزان سرمایه و اشتغال‌زایی این بخش در کشور به ناهمگونی این آمارها اشاره کرد و گفت: ارائه آمارهایی که از لحاظ منطقی با یکدیگر هماهنگی ندارد نمی‌تواند مشکلات موجود را از سر راه تعاونیهای کشور رفع کند و در این خصوص لازم است با نگاه واقع بینانه و کارشناسانه نسبت به رفع مشکلات و ارائه آمارهای دقیق‌تر اقدام شود.

وی همچنین به سه موضوع عمده پیشروی تعاونیها اشاره و تصریح کرد: وجود مشکلات موجود در فرهنگ عمومی در زمینه نهادینه سازی فرهنگ تعامل و کار گروهی، افزایش سهم تعاون در حوزه حاکمیت و دولت و بحث فعالان این بخش سه موضوع پیشروی تعاون در کشور است که باید به هر یک به صورت خاص پرداخته شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در کشور به طور عمده به تعاونیهای مسکن، خدمات، و پشتیبانی و منابع توجه می‌شود افزود: سهم و جایگاه هر یک از تعاونیها به همراه ایجاد ارزش افزوده باید شناخته شود تا فضای مبهم در ارائه اعداد و ارقام که خود عاملیست که موجب عدم رشد و توسعه در تعاونیها می‌شود رفع گردد.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: نگاه کشور و نظام به بخش تعاون برجسته است و دولت سعی دارد تا سرمایه‌های کشور را به سمت تعاونیها سوق دهد  تا سطح درآمد سرانه مردم به همراه رفاه و اشتغال افزایش یابد./
انتهای‌پیام/





تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن