تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802813670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور شرکت های بین المللی بستر مناسبی برای توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حضور شرکت های بین المللی بستر مناسبی برای توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی است کیش - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی، هدف از برگزاری نمایشگاه های بین المللی با حضور شرکت های خارجی را ایجاد بستر مناسب برای بهبود روابط و توسعه همکاری های مشترک بین کشورها در بخش کشاورزی عنوان کرد.


به گزارش ایرنا، محمود حجتی پنجشنبه شب در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در جزیره کیش افزود: تشکیل چنین نمایشگاه هایی فرصت مغتنمی برای هم اندیشی و تبادل نظر درباره چگونگی انتقال تجارب به یکدیگر توسط فعالان این صنعت است.
وی اظهار کرد: امنیت غذایی امروز به معنی دسترسی به غذای سالم، کافی، پایدار برای جامعه محسوب شده و از محورهای اصلی توسعه و سلامت در جامعه است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان آنکه نقش تغذیه در سلامت و ارتباط آن با توسعه اجتماعی، اقتصادی براساس مبانی علمی و تجربی به اثبات رسیده، افزود: از آنجا که دسترسی به غذای کافی از حقوق مسلم و اولیه انسان ها است، دولت ها تاکنون اقدامات جدی و همه جانبه ای را برای تامین غذای کافی در سطح ملی و بهبود وضعیت غذا و تغذیه و ایجاد امکان دسترسی تمام خانوارها به غذای کافی و ارتقای سطح بهداشت اجرا کرده اند.
حجتی تصریح کرد: بخش کشاورزی اصلی ترین بخش در تامین امنیت غذایی است چرا که برای تامین غذای مورد نیاز جامعه باید در مرحله اول غذا به میزان کافی و با کیفیت خوب در سطح کشور وجود داشته باشد تا به مصرف کنندگان عرضه شود.
وزیر جهادکشاورزی افزود: اگرچه تولید داخلی با هدف عرضه سرانه مواد مغزی در طول این سال ها از دیدگاه کلان رشد قابل توجهی داشته و روند رشد آن بالاتر از رشد جمعیت بوده است اما به دلیل توزیع نامناسب مواد غذایی اقشاری از جامعه با کمبودهای غذایی مواجه هستند و مصرف فرآورده های حیوانی به خصوص شیر و لبنیات آنها در سبد غذایی محدود است.
وی ادامه داد: عوارض ناشی از این مساله را می توان در بخشی از جمعیت کشور به ویژه گروه آسیب پذیر یعنی کودکان و گروههای سنی در حال رشد که بعضا با کمبود مواد مغذی به ویژه کلسیم و آهن مواجه هستند، مشاهده کرد.
حجتی گفت: در این راستا رسالت بخش کشاورزی تامین نیازهای آتی جمعیت کشور و ارتقای امنیت غذایی و زمینه سازی برای افزایش سهم پروتئین حیوانی در سبد غذایی همه خانوارها با تاکید بر اقشار آسیب پذیر است.
وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر مقوله تامین غذا نه تنها به یک اهرم سیاسی و اعمال فشار در تعاملات بین المللی تبدیل شده بلکه توجه به بخش کشاورزی در جهان امروز به عنوان یکی از کارآمدترین رویکردها جهت مقابله با فقر جوامع در جهان سوم معرفی می شود.
وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع وابسته به بخش کشاورزی نیز در کشورهای در حال توسعه به عنوان مزیت های نسبی و سهولت نسبی در مراحل اجرایی به شمار می رود، افزود: در راستای تکمیل زنجیره های تولید محصولات و ایجاد ارزش افزوده، افزایش اشتغال از طریق صنایع پیشین و پسین و همچنین ایجاد بستر لازم برای صدور محصولات فرآوری شده و کسب درآمدهای ارزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حجتی درخصوص اهداف پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه نیز گفت: در چارچوب رویکرد چشم انداز بلندمدت جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و براساس سند چشم انداز وظیفه سنگین امنیت غذایی برعهده بخش کشاورزی و منابع طبیعی است که علاوه بر تامین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی و تاکید بر خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی وظیفه احیای منابع طبیعی، رشد اشتغال، بهبود بهره وری، افزایش درآمد و ارتقا سطح زندگی روستاییان و کشاورزان را برعهده دارد.
وی از دیگر اهداف بلندمدت بخش کشاورزی را برقراری امنیت سرمایه گذاری در زیربخش امور دام با اصلاح و رفع تنگناهای قانونی نظام دامداری، بهبود کیفیت تولیدات دامی، افزایش بهره وری منابع دامی، عوامل تولید و صادرات، ارتقا سطح دانش فنی تولیدکنندگان و خوداتکایی در محصولات دامی و بهبود شاخص تغذیه در زمینه پروتئین دامی برشمرد.
وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: علیرغم تلاش های زیادی که تاکنون برای افزایش تولید شیر صورت گرفته اما بین وضع مطلوب با وضعیت موجود از لحاظ تولید و مصرف مواد لبنی فاصله قابل زیادی وجود دارد که با توجه به رشد جمعیت کاهش فاصله مزبور نیاز به رشد مضاعف خواهد داشت.
حجتی گفت: بدیهی است که دستیابی به رشد مطلوب در گرو وجود منابع بالقوه و نیاز به ایجاد زیرساخت های مناسب است و آموزش و پژوهش و رشد نیروی انسانی در زمینه های تخصصی دامپروری و صنایع وابسته که طی دو دهه اخیر در کشور گسترش یافته یکی از مهمترین زیرساخت ها محسوب می شود که مجموعه نسبتا توانمندی را در کشور فراهم کرده است.
وزیر جهادکشاورزی در خصوص فعالیت های آبزی پروری و شیلاتی نیز افزود: تولیدات محصولات شیلاتی علاوه بر تامین نیازهای پروتئینی می تواند در سودآوری اقتصادی مناطق مختلف کشور به ویژه در سواحل شمال و جنوب نقش موثری داشته باشد.
وی بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، سرمایه انسانی و تکنولوژی و دستاوردهای صنعتی در توسعه و ایجاد ظرفیت های جدید شیلاتی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: توسعه صنایع وابسته به این بخش می تواند مسیر مناسبی را برای تولید غذای بیشتر فراهم آورد.
حجتی افزود: پرورش ماهی در قفس، توسعه صید در آب های فراساحلی و پرورش ماهی های خاویاری از جمله ظرفیت های جدید شیلات ایران است که از سوی سازمان شیلات در دستور کار قرار گرفته و در این ارتباط وزارت جهاد کشاورزی حمایت ها و پشتیبانی های لازم را در ایجاد زیرساخت های فعالیت های مذکور فراهم خواهد کرد. ک/2
9186**2026
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن