تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803247912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطهری: در ماجرای توزیع سبد کالا مردم، و دولت هر دو مقصر بودند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مطهری: در ماجرای توزیع سبد کالا مردم، و دولت هر دو مقصر بودند

مطهری: در ماجرای توزیع سبد کالا مردم، و دولت هر دو مقصر بودند
این سخن من نوعی مبارزه با این نقطه ضعف مردم و تلاش برای اصلاح یک رفتار اجتماعی است.
به گزارش نامه نیوز، پیرو انتشار مطلبی در سایت الف با عنوان تحقیر مردم از زبان نماینده مردم! علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس جوابیه ای به شرح زیر برای الف نوشته است که در ادامه می آید:

در مقاله ای از آقای امیرحسین رحمانی که در روز ۱۷بهمن ۹۲ در پایگاه اطلاع رسانی الف منتشر شد، آن بخش از سخن اینجانب در موضوع نحوه توزیع سبد کالا که به مردم مربوط می شد مورد انتقاد نویسنده واقع و "تحقیر مردم" خوانده شده است. سخن من این بود که در این ماجرا، هم دولت و هم مردم مقصرند، دولت از نظر برنامه ریزی نادرست و عجولانه، و مردم از نظر حرص ورزی و بی جهت در صف ایستادن، زیرا در حالی که اعلام شده بود فقط کسانی که با مراجعه به سایت مربوط، نامشان جزء دریافت کنندگان سبد کالا اعلام شده است مراجعه کنند، ولی دیدیم که چند برابر آن تعداد آمدند.

این سخن من نوعی مبارزه با این نقطه ضعف مردم و تلاش برای اصلاح یک رفتار اجتماعی است. شهید آیت الله مطهری می گویند "مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف جامعه خود مبارزه کند هرچند از محبوبیت او کاسته شود." خود آن شهید آنجا که درباره تحریفات در واقعه تاریخی کربلا بحث می کنند، هم مردم و هم علما را در پیدایش این تحریفات مقصر معرفی می کنند. یا در موارد دیگری از پایبندی مردم به برخی خرافات انتقاد می کنند.آیا باید گفت شهید مطهری به مردم توهین و آنها را تحقیر کرده است؟ یا باید گفت ایشان به وظیفه خود به عنوان یک مصلح اجتماعی و در جهت اصلاح جامعه عمل کرده اند؟ متاسفانه گاهی تجلیل بیجا و بیش از حد از مردم و تغافل از نقاط ضعف آنها از ترس کم شدن محبوبیت اجتماعی مان، باعث شده است که جامعه به حرکت خود در همان مسیر غلط ادامه دهد و هیچ گاه اصلاح نشود. مشکلاتی که ما امروز در فرهنگ عمومی خود مانند نحوه رانندگی مان که در دنیا کم نظیر و مایه تعجب ملل دیگر است داریم از همین نوع نگاه ناشی می شود.

جالب است که نویسنده مقاله مذکور معتقد است که "اشاره به این نقطه ضعف مردم از کسی که از این مردم رای گرفته و قسم خورده است که حافظ منافع مردم باشد بسیار زننده تر و ناراحت کننده تر است "! یعنی مبارزه با نقاط ضعف مردم و اصلاح رفتار جامعه برای همه زننده است و برای یک نماینده مجلس زننده تر است چون از مردم رای گرفته که همه رفتارهای اجتماعی آنها را، ولو غلط، تایید کند! و به این وسیله حافظ منافع آنها باشد! یعنی میان رفتارها و عادتهای غلط مردم و منافع آنها یک ارتباط مستقیم برقرار است! به عبارت دیگر نماینده مردم باید نماینده همه خوبیها و بدیهای مردم باشد! بطلان این استدلال بدیهی و روشن است.

با این حال، نویسنده در پایان تلویحا قبول کرده است که این نقص در فرهنگ عمومی کشور ما وجود دارد و عدم رفع آن را به گردن دولتها انداخته است. البته، هم دولتها و هم سایر مربیان جامعه مانند روحانیت، صدا وسیما، آموزش و پرورش وآموزش عالی کشور در این موضوع مسئولیت دارند.





1392/11/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن