تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

آمار وبسایت

refresh

بیرون کشیدن پیکر نیمه جان مردی از عمق جنگل

واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، مرد نوشهری در حالی که با دوستانش برای ماهیگیری به ارتفاعات جنگل‌های کجور رفته بود با سقوط 15 متری درگیر حادثه هولناکی شد.
عملیات نفسگیر 7 ساعته امدادگران هلال‌احمر نوشهر در جنگل‌های «به سره» با انتقال پیکر نیمه جان این مرد 40 ساله به پایان رسید.
بنا بر این گزارش، ساعت 19 و 30 دقیقه شب سه‌شنبه 29 بهمن سه مرد جوان در حالی که هراسان و مضطرب نشان می‌دادند در تماس تلفنی با مأموران آتش‌نشانی نوشهر آنان را در جریان حادثه سقوط دوستشان قرار داده و تقاضای کمک کردند.
یکی از اعضای این گروه درباره چگونگی وقوع حادثه گفت: ما پنج دوست هستیم که در روستای موسی‌آباد نوشهر زندگی می‌کنیم. امروز برای تفریح به ارتفاعات اطراف کجور رفته بودیم که در مسیرمان به یک رودخانه رسیدیم. با پیشنهاد یکی از اعضای گروه تصمیم گرفتیم برای ماهیگیری از ارتفاع کوه پائین برویم، هنوز چند قدمی نرفته بودیم که ناگهان زیر پای یکی از دوستانمان سر خورده و او به داخل دره کنار رودخانه سقوط کرد. وضعیت او خیلی وخیم است.
با توجه به این اظهارات آتش‌نشانان نوشهر ماجرا را با امدادگران هلال‌احمر در میان گذاشتند. با توجه به اطلاعات اولیه دوستان فرد سقوط کرده مأموریت خطرناکی در پیش بود.
امیر حسین عسگرزاده رئیس هلال‌احمر نوشهر در این باره می‌گوید: با اطلاع از این حادثه چهار تن از کوهنوردان منطقه که از اعضای داوطلب هلال‌احمر نیز هستند را خبر کردیم. به همراه آنها و هفت نیروی هلال‌احمر در قالب دو تیم به طرف منطقه حرکت کردیم.
وی ادامه داد: پس از حدود 3 ساعت کوه‌پیمایی به منطقه‌ای رسیدیم که دارای شیب حدود 70 درجه بود. تاریکی شب و خیس بودن زمین شرایط را سخت کرد تا عملیات با کندی همراه شود. وضعیت مشکلی بود.
به گفته دوستان مرد حادثه‌دیده، او در وضعیت بدی قرار گرفته و ممکن بود در صورت تأخیر در انتقال به مراکز درمانی اتفاق ناگواری برایش رخ دهد.
عسگرزاده در ادامه گفت: کوهنوردان داوطلب با مشاهده این وضعیت از ادامه راه انصراف دادند اما به هر ترتیبی بود باید مرد حادثه‌دیده به بیمارستان منتقل می‌شد. با تجهیزاتی که همراه داشتیم از ارتفاع کوه پایین رفتیم، وقتی به کنار رودخانه رسیدیم چند متر آن طرف‌تر مرد مجروح بی‌حرکت روی زمین افتاده بود.
زیر نور چراغ قوه‌های‌مان وضعیت وی را بررسی کردیم. تقریباً چند جای پایش شکسته بود و از ناحیه صورت نیز آسیب‌دیده بود، نیمی از دندان‌هایش شکسته بود. باید او را با این وضعیت تا ارتفاع 15 متری بالا می‌کشیدیم.او را داخل بسکت گذاشته و عملیات برای انتقال او به ارتفاع کوه آغاز شد.   در چند مرحله به دلیل وضعیت خطرناک منطقه مجبور شدیم کارگاه بزنیم. به هر سختی بود او را به خارج از جنگل جایی که خودرو‌هایمان را پارک کرده بودیم، بردیم. وقتی به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر رسیدیم ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد روز چهارشنبه بود.
2013

پربازدیدترینها
طراحی وب>

صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید