تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801855079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 75 هزار میلیارد تومانی درآمد عمومی دولت/ درآمدهای نفتی عضو جدایی ناپذیر بودجه کل کشور


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
افزایش 75 هزار میلیارد تومانی درآمد عمومی دولت/ درآمدهای نفتی عضو جدایی ناپذیر بودجه کل کشور

افزایش 75 هزار میلیارد تومانی درآمد عمومی دولت/ درآمدهای نفتی عضو جدایی ناپذیر بودجه کل کشور
مجلس شورای اسلامی سقف درآمدهای عمومی دولت در سال 93 را 241 هزار میلیارد تومان تعیین کرد.
به گزارش نامه نیوز، این روزها بررسی لایحه بودجه سال 93 کل کشور در مجلس شورای اسلامی به مهم ترین موضوع اقتصادی کشور تبدیل شده است و نمایندگان مجلس تا چند روز سند دخل و خرج کشور در سال 93 را تدوین کرده و برای اجرا به دولت ابلاغ می کنند.
نمایندگان مجلس روز گذشته علاوه بر این که ورود به فاز دوم قانون هدفمندی را تا تیرماه سال 93 به تعویق انداختند تکلیف درآمدهای عمومی دولت در سال آینده را نیز مشخص کرده و سقف درآمدهای عمومی دولت در سال 93 را 241 هزار میلیارد تومان تعیین کردند. بر اساس مصوبه مجلس منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر دو میلیون و 414 هزار و 84 میلیارد و 641 میلیون ریال شامل منابع عمومی بالغ بر 2 میلیون و 175 هزار و 659 میلیارد و 237 میلیون ریال و درآمدهای اختصاصی وزارتخانه و موسسات دولتی بالغ بر 238 هزار و 425 میلیارد و 404 میلیون ریال تعیین شد. این در حالی است که در سال 89 کل درآمدهای دولت 97 هزار میلیارد تومان، در سال 90، 128 هزار میلیارد تومان، مصوب بودجه در سال 91، 144 هزار میلیارد تومان بود و در سال 1392، کل درآمدهای عمومی دولت 166 هزار میلیارد تومان پیش بینی شد. اما یکی از مهم ترین موضوعاتی که همواره در سال های اخیر مورد تاکید قرار گرفته وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی است که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید وابستگی بودجه به نفت به صفر برسد که البته در سال های اخیر این موضوع در بودجه نویسی مورد توجه قرار نگرفته و هر سال شاهد افزایش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی هستیم. البته در لایحه بودجه سال 92 کل کشور شاهد کاهش وابستگی بودجه به نفت بودیم و پس از آنکه درآمدهای نفتی کشور به دلیل گسترده شدن دامنه تحریم های غرب در سال 91 تا 50 درصد کاهش یافت دولت در بودجه سال 92 میزان وابستگی به نفت را 8 درصد کاهش داده و به رقم 45 درصد رسید. موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون تلفیق بودجه درباره وابستگی بودجه سال 92 به نفت اعلام کرد که میزان وابستگی بودجه سال قبل به درآمدهای نفتی 53 درصد بود که با احتساب دلار 1226 تومانی میزان درآمدهای نفتی دولت در بودجه به رقمی بالغ بر 69 هزار میلیارد تومان می رسید. این رقم در بودجه امسال با کاهش 4000 میلیارد تومانی به رقم 65 میلیارد تومان رسیده است. اما درباره لایحه بودجه سال آینده کل کشور مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرد که میزان وابستگی لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه 93 حدود 40 درصد برآورد شده است و بر همین اساس منابع حاصل از ارزش نفت خام به مبلغ 758.648 میلیارد ریال و دو درصد صادرات نفت خام برای مناطق محروم و نفت خیز به مبلغ 19345 میلیارد ریال تعیین شده است. البته در عمل کاهش صادرات نفت در سال‌های اخیر با افزایش نرخ ارز (کاهش ارزش پول ملی) و تا حدودی قیمت نفت مبنای محاسبه در بودجه جبران شده و استفاده از منابع نفتی در بودجه عمومی از 426 هزار میلیارد ریال در سال 91 به 778 هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه سال 93 خواهد رسید. با توجه به اینکه پیش بینی ها در مورد عملکرد سال 92 حدود 487 هزار میلیارد ریال است، در واقع می توان گفت منابع حاصل از نفت در سال 93 نسبت به پیش بینی عملکرد سال 92 حدود 60 درصد افزایش یافته است.





1392/11/16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن