تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه تقسیمات کشوری موجب استعفای یک سروزیر هند شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لایحه تقسیمات کشوری موجب استعفای یک سروزیر هند شد دهلی نو - ایرنا - در ادامه اعتراضات مسوولان ایالت آندراپرادش درجنوب شرق هند در مخالفت با لایحه بحث انگیز تقسیم آن، سروزیر این ایالت روز چهارشنبه از سمتش استعفا داد.


به گزارش ایرنا،ˈ کایران کومار ردیˈ همزمان با اعلام استعفای خود طرح تقسیم ایالت آندراپرادش به مرکزیت شهر تاریخی حیدرآباد را غیر کارشناسی و شرم آور خواند.
براساس این لایحه که در مجلس نمایندگان هند (لوک سابا) به تصویب رسیده و قرار است در مجلس علیا (راجیا سابا) برای تصویب نهایی بررسی شود، بیست و نهمین ایالت هند به نام ˈتلانگاناˈ با جدا شدن از آندراپرادش تاسیس می شود.
مخالفان این طرح معتقدند با جدا شدن شهر مهم حیدرآباد از ایالت آندراپرادش بخش عمده ای از منافع و درآمدهای این ایالت کاسته خواهد شد.
شهر حیدرآباد مرکز ایالت آندراپرادش در جنوب شرق هند با تولید ٧٠ درصد محصولات دارویی از جمله واکسن یکی از بزرگترین مراکز علم و فناوری و تحقیقات زیست فناوری در هند به شمار می آید.
چندی پیش نیز ˈکی چیرانجیویˈ وزیر گردشگری هند دراعتراض به تصمیم دولت مرکزی برای تشکیل ایالت جدید تلانگانا استعفای خود را اعلام کرده بود.
هفته گذشته ˈˈال. راجگوپالˈ نماینده آندراپرادش که ایالتش به خاطر این موضوع در وضعیت تقسیم قرار گرفته نیز هنگام بررسی این لایحه درپارلمان هند در اقدامی اعتراضی با اسپری فلفل به سمت دیگر قانون گذاران هندی حمله ور شد که سروصدای زیادی در محافل سیاسی و رسانه ای ایجاد کرد.
این نماینده حزب کنگره هند پس از آنکه ˈˈسوشیل کومارشیندˈ وزیر کشور هند طرح تشکیل ایالت جدید را در صحن علنی مطرح کرد به استفاده از اسپری فلفل اقدام کرد.
همچنین مخالفان این لایحه تجمعات و تظاهرات اعتراضی در چندین مورد در مقابل پارلمان هند و نیز شهر حیدرآباد برگزار کرده اند.
آساق ** 2167 ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن