تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820096960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهوع، استفراغ و بی اشتهایی شدید از علایم بالینی هپاتیت ب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس بهداشت شهرستان ری: تهوع، استفراغ و بی اشتهایی شدید از علایم بالینی هپاتیت ب است شهر ری- ایرنا-کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: تهوع، استفراغ و بی اشتهایی شدید از جمله علایم بالینی مبتلایان به هپاتیت ب است که به دنبال آن یرقان ظاهر می شود.


ˈبهرام رستمیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه گرچه این نوع بیماری بدون یرقان نیز شایع است، اظهارداشت: هپاتیت ب نوعی بیماری ویروسی در انسان است که به کبد بیشترین آسیب را می رساند.
این کارشناس شبکه بهداشت ری تصریح کرد: این ویروس عامل مولد هپاتیت ب و جز ویروس های کبدی DNA دار طبقه بندی است.
وی افزود: از نظر شکل ظاهری دارای دو فرم کروی که فراوانترین نوع این خانواده و شکل لوله ای یا رشته ای است.
رستمی اظهارداشت: ویروس هپاتیت ب به علت داشتن غشا در برابر اتر مقاوم است، PH پایین، حرارت متوسط، یخ زدن و اشعه ماورا بنفش پایدار می ماند. DNA ویروس تمایل زیادی برای ادغام شدن با DNA سلول میزبان دارد و نسخه برداری ویروس توسط عوامل نسخه بردار سلول میزبان کنترل می شود.
کارشناس بیماری های شبکه بهداشت ری گفت: علایم و نشانه های هپاتیت ب معمولا سه ماه بعد از آلوده شدن به ویروس HBV ظاهر می شود و می توانند طیف گسترده ای از علایم را شامل شود.
وی علایم عفونت هپاتیت ب را شامل درد شکم، ادرار تیره، تب، درد مفاصل و ماهیچه ها، حالت تهوع و استفراق، زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها، خستگی و ضعف و بیماریزایی است.
رستمی با بیان اینکه دوره کمون (بروز علائم) بطور متوسط سه ماه است، افزود: از طریق مایعات بدن، خون، جنسی و در ماه های آخر حاملگی از مادر به جنین منتقل می شود و ابتلا به این بیماری هیچ ارتباطی به سن، فصل و جنسیت ندارد.
وی گفت: پنچ تا ده درصد مبتلایان به هپاتیت به حالت مزمن دچار و در صورت عدم رسیدگی حدود پنج درصد منجر به سرطان کبد می شود.
رستمی اظهارداشت: حدود 85 درصد بیماران کاملا بهبود حاصل پیدا می کند. مرگ و میر ناشی از هپاتیت بین هفت و دوم دهم و شش درصد است که بسته به سن و شرایط متغیر دارد.
این کارشناس بهداشت با بیان اینکه درمان اختصاصی برای هپاتیت B وجود ندارد و درمان بیشتر جنبه علامتی و حفاظتی دارد ، گفت: حاملین ویزوس در جهان حدود 200 میلیون نفر هستند که یک میلیون آنها در آمریکا زندگی می کنند.
شاغلین در مراکزبهداشتی و درمانی ، کارکنان آزمایشگاهها ، کارکنان بانک خون ، نوزادان متولدشده از مادر مبتلا ، معتادین تزریقی و افراد دارای هموفیلی و دریافت کنندگان خون و محصولات آن ، افراد در معرض خطر مبتلا به هپاتیت می باشند.
وی روش های پیشگیری و کنترل از ابتلا به این ویروس را شامل انجام واکسیناسیون تزریق واکسن ضد ویروس هپایتت، کنترل و جدا کردن خونهای آلوده، تزریق ایمنوگلوبین به نوزدان که از مادر مبتلا متولد شده اند و افرادی که با بیماران تماس دارند، عدم مصرف خون کسانی که هر گونه ناراحتی کبدی دارند، استفاده از وسایل مانند دستکش هنگام معاینه بیمار، حذف سریع وسایل آلوده و ضدعفونی وسایل مورد استفاده، اجتناب از رفتارهای اجتماعی پر خطر و خطرساز که انتشار ویروس را تسهیل می کند، برشمرد.
1724/1417/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن