تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819099218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی رفسنجانی از جاسبی تقدیرکرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هاشمی رفسنجانی از جاسبی تقدیرکرد تهران - ایرنا - آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اهدا لوح سپاس از خدمات 30 ساله عبدالله جاسبی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرد .


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا ، مراسم تقدیر از جاسبی در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد عصر امروز (چهارشنبه) و با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد .
دراین اجلاس معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست نیز با اهدا لوح سپاس دیگری از خدمات جاسبی تقدیر به عمل آورد.
حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تقدیر از زحمات جاسبی رییس پیشین دانشگاه آزاد گفت: این نهاد نوپا با پایمردی و صلابت و خدمات مشفقانه دکتر جاسبی به اینجا رسیده که اکنون بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.
شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون در محل واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در حال برچایی است .
عبدالله جعفرعلی جاسبی ارائه دهنده پیشنهاد تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی و رییس این دانشگاه از ابتدای تاسیس آن در سال ۱۳۶۱ تا دی ۱۳۹۰ بود.
وی در چهارم آذر ماه ۱۳۲۳ در تهران چشم به جهان گشود. جاسبی در سن ۷ سالگی به مدرسه اعتضاد واقع در سرچنبک نزدیک امامزاده یحیی وارد شد.
دوره متوسطه ۶ ساله خود را در هنرستان تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم، دوره کارشناسی خود را در هنرسرای فنی (دانشگاه علم و صنعت کنونی) در رشته مهندسی صنایع چوب به پایان رساند و با گرفتن مدرک کارشناسی و احراز رتبه نخست موفق به دریافت نشان و مدال درجه اول فرهنگ شد.
در سال ۱۳۴۵ پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه علم و صنعت مشغول تدریس شد ودر سال ۴۶ برای گذران دوره نظام وظیفه از طرح ۱۳ هفته ای اعضای هیات علمی دانشگاهی استفاده کرد و ۱۳ هفته تابستان طرح خود را در پادگان فرح آباد تهران گذراند.
در آنجا با سایر نیروهای علمی و مذهبی از جمله دکتر عباسپور، مهندس باکری و تعداد دیگری از افراد که امروز مسئولیت های گوناگون در انقلاب دارند آشنا شد و با کمک آنها در محل پادگان اقدام به برگزاری نماز جماعت و بحث و تحلیل مسائل دینی و سیاسی کرد.
همزمان با تحصیلات متوسطه و دانشگاه، عصرها در مدرسه مهدیه، جامع المقدمات و علوم دینی را می آموخت و در همان مدرسه نیز به تدریس علوم روز و روش تدریس برای مدرسین آنجا پرداخت که جزوات روش تدریس او پس ازپیروزی انقلاب اسلامی، بصورت کتابی به نام روش تدریس و فن کلاسداری توسط وزارت آموزش و پرورش به چاپ رسید .
در سال ۱۳۵۱ برای ادامه تحصیلات وارد دانشگاه آستون در انگلستان شد . ابتدا مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت صنعتی وسپس مدرک دکترای تخصصی خود را دررشته مدیریت تولید و تکنولوژی از دانشگاه آستون دریافت کرد و در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به میهن بازگشت.
جاسبی از دوره متوسطه به تشکیل گروهی مذهبی-انقلابی از همکلاسی های خود همت گماشت و با مسافرت به قم برای دیدار امام خمینی (ره) که با روز هجوم رژیم به حوزه علمیه قم همراه بود فعالیتهای انقلابی خود را آغاز کرد.
در این مقطع زمانی فعالیت های او و دوستان با توزیع اعلامیه های آیت الله خمینی و شرکت در مجالس و محافل مذهبی و افشای چهره رژیم پهلوی و شرکت در راهپیمایی پس و روز ۱۵ خرداد همراه بود.
پس از بازگشت به ایران، مسئولیت های گوناگونی در نهادهای جمهوری اسلامی و تشکلهای سیاسی به عهده گرفت.
او دو دوره به عضویت شورای اجرایی انجمن بین المللی دانشگاهها(با پیشینه بیش از ۵۰ سال)برگزیده شد که دوره دوم آن تا سال ۱۳۸۷ ادامه دارد .
او چند دوره متوالی به عضویت شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه های جهان برگزیده شد و دو دوره متوالی ریاست شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام را عهده دار شده است.
فراهنگ**(3)9129**9303**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن