تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802472304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جعفری، نماینده ای که به وزیر خارجه ایران درباره دیدار با کری تذکر داد: چشم از ظریف برنمی‌داریم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
جعفری، نماینده ای که به وزیر خارجه ایران درباره دیدار با کری تذکر داد: چشم از ظریف برنمی‌داریم

جعفری، نماینده ای که به وزیر خارجه ایران درباره دیدار با کری تذکر داد: چشم از ظریف برنمی‌داریم
قاسم جعفری یکی از نمایندگانی است که نسبت به دیدارظریف باوزیر خارجه امریکا انتقاد دارد. او به تدبیر می‌گوید:«تهدیدهای نظامی آمریکا بیشتر از گذشته شده است، بنابراین دلیلی برای دیدارهای مکرر اقای ظریف با وزیر خارجه امریکا وجود ندارد.»
به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس اصولگرای نهم در همان اوایل روی کار آمدن کابینه دولت روحانی شمشیرشان را برای دستگاه دیپلماسی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از رو بستند.

به گزارش تدبیر؛ از عضویت ظریف در فیس بوک تا برخی اظهارنظرهایش، بهانه ای می شدبرای دعوت نمایندگان از او برای توضیح در کمیسیون امنیت ملی مجلس. حالا بهانه جدید آنان دیدار ظریف با جان کری در روز یکشنبه در حاشیه پنجاهمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ است.

روز دوشنبه قاسم جعفری، حمیدرضا مشهدی‌عباسی و حبیب آقاجری نمایندگان بجنورد، دماوند و بندر ماهشهر به محمدظریف درباره «علت مخفی‌کاری در خصوص مذاکرات مکرر با مسئولان آمریکا »و همچنین «دیدار مکرر ظریف با جان کری» تذکر دادند.

همزمان با انتشار خبر این دیدار، اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ضمن رد خبرسازی‌ها دربار دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا تاکید کرد که «این دیدار در چارچوب مذاکرات هسته‌ای و نشست آتی ایران و 1+5 بوده است.»

قاسم جعفری یکی از نمایندگانی است که نسبت به دیدارظریف باوزیر خارجه امریکا انتقاد دارد. او به تدبیر می‌گوید:«تهدیدهای نظامی آمریکا بیشتر از گذشته شده است، بنابراین دلیلی برای دیدارهای مکرر اقای ظریف با وزیر خارجه امریکا وجود ندارد.»

شما نسبت به دیدار ظریف و کری تذکر دادید، چه اشکال و ایرادی در این دیدارها وجود دارد؟

ما کلا یک چالش مداوم با دستگاه دیپلماسی داریم و آن این است که مسئولان وزارت خارجه بسیاری از واقعیات را نه تنها برای مردم بلکه برای نمایندگان هم توضیح نمی‌دهند.

مگر شما دنبال دانستن چه چیزی هستید که فکر می‌کنید وزارت خارجه آن را از شما پنهان می‌کند؟

همان چیزی که غربی‌ها می‌گویند. طرف غربی درباره مذاکره با ایران مطالبی را منتشر می‌کند و می‌گویند آن چیزی که طرف ایرانی ‌می‌گوید در متن توافقنامه یا اظهارات ما در خلال مذاکره نبوده است. اما طرف ایرانی توضیحی برای مجلس نمی دهد که واقعیت چیست و دقیقا چه توافقی اتفاق افتاده است. به همین دلیل چشم از ظریف و تیمش برنمی‌داریم.

چرا این پرسش و پاسخ‌ها و در واقع بازخواست‌ها را درباره دولت قبلی اعمال نمی کردید. آن هم در حالی که بارها مذاکره شد اما نتیجه ای در پی نداشت و هر روز بر حجم مشکل های دستگاه دیپلماسی اضافه می شد؟

حق نمایندگان سوال از وزیران و دولت است. ما در دولت قبلی نیز سئوال‌هایمان را مطرح می‌کردیم. اصلا به غیر از این در گذشته امریکایی‌ها شاید ماهی یکبار ایران را تهدید غیر مستقیم می‌کردند و البته بعد ادعا می‌کردند از تهدیدشان پشیمان هستند، اما اخیرا آمریکایی‌ها هفتگی یک بار ایران را تهدید نظامی می‌کنند.

اما خبرها و تحلیلی هایی که رد رسانه های معتبر جهان منتشر می شود غیر از این است. تقریبا هر روز خبر حمایت سران کشورهای معتبر از توافق ایران و غرب منتشر می‌شود.

خب معلوم است اگر از خیلی چیزهایمان بگذریم به خیلی چیزها می‌رسیم.

الان دقیقا از چه گذشتید؟

ببینید! نباید اینطور باشد که توجه دولت به اقتصاد باعث شود تا همه چیزمان از دست برود. در این صورت معنایش این می‌شود که ما اصلا نباید انقلاب می‌کردیم. مگر انقلاب ما برای اقتصاد بوده است. تازه هنوز اتفاقی در اقتصاد رخ نداده است.

کوچکترین اتفاق در حال حاضر این است که تورم افزایش لحظه به لحظه‌ای ندارد. تا حدودی انزوای دستگاه دیپلماسی کشور شکسته شده است. پرونده هسته‌ای از حالت مذاکره برای مذاکره تغییر کرده و پیشرفت داشته و بخشی از تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال می‌شد کم شده . تحریم جدید اعمال نمی‌شود.

فرایند اقتصاد چیزی نیست که به دو روز و دو ماه مربوط شود. الان غربی‌ها به طور حساب شده‌ای برای ما دام پهن می‌کنند و هیچ چیزی هم به ما نمی‌دهند. این افتاقی که شما فکر می‌کنید درباره پرونده هسته ای ایران افتاده رخ داده است واقعیت ندارد. مردم حق دارند بدانند که در مذاکرات چه خبر است.

آیا رفت و آمد مسئولان به کمیسیون امنیت ملی و مجلس برای پاسخ به سوال‌های شما کافی نیست؟

نه معلوم است که کافی نیست. من خودم سوال داشتم به کمیسیون امنیت ملی رفتم اما انگار مسوولان وزارت خارجه دستوری برای فیلترینگ دارند که بسیاری از مطالب را به ما نمی‌گویند. برای همین هم ما به عنوان نمایندگان حق داریم بپرسیم.

اما سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده که متن مذاکرات به لاریجانی و در واقع هیات رئیسه مجلس داده شده است.

آقای لاریجانی ربطی به نمایندگان ندارد. آقای لاریجانی به عنوان یک شخص حقوقی در شورای عالی امنیت ملی است. ربطی ندارد که چون آقای لاریجانی در جریان مذاکره هسته‌ای و دید و بازدیدهای وزیر خارجه ایران و آمریکا است دیگر به بقیه نمایندگان اطلاع دهند. از سوی دیگر آقای لاریجانی که سخنگوی شورای عالی امنیت ملی نیست تا بیاید و به نمایندگان از توافق‌های هسته‌ای اطلاعات دهد.

من هنوز پاسخ سوالم را نگرفتم که ملاقات ظریف و کری چه اشکال یا ایرادی دارد که شما به آن معترض هستید. مثلا انتظار داشتید ظریف با چه مقامی ملاقات کند. کری وزیر خارجه امریکا است و نقش مهمی در ماجرای پرونده هسته‌ای ایران دارد.

جان و جواد دوقلوهای افسانه‌های نیستند که مدام با هم دیدار می‌کننند. از سوی دیگر جزییات مهم نیست. مهم این است که نمایندگان حق دارند بدانند چه می‌گذرد. این که من به ملاقات ظریف و کری ایراد گرفته‌ام هم تنها بهانه است. بهانه‌ای برای اینکه چرا ما در جریان محتوای این مذاکره‌های نیستیم.







1392/11/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن