تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821098252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگاه خیاطی در زندان دماوند افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگاه خیاطی در زندان دماوند افتتاح شد تهران - ایرنا - یک کارگاه خیاطی با هدف ایجاد اشتغال برای 50 زندانی روز چهارشنبه در زندان دماوند افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در مراسم افتتاح این کارگاه گفت: هدف اصلی بنیاد تعاون زندانیان کشور، ایجاد اشتغال برای زندانیان است زیرا شغل زندانی مهمتر از آزادی اوست.
«رحیم مطهری نژاد» افزود: بنیاد تعاون زندانیان اکنون برای 60 هزار زندانی شغل ایجاد کرده که 10 هزار آنها در چند ماه اخیر مشغول به کار شدند.
وی درمورد کارگاه های زندان دماوند گفت: در بازدیدی که سال گذشته از این زندان داشتیم، اشتغالی وجود نداشت، اما توانستیم فضای اشتغال را برای 70 زندانی در این یک سال فراهم سازیم.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: البته این بنیاد برای افزایش میزان اشتغال برای زندانیان آمادگی دارد اما بودجه کافی برای این کار موجود نیست.
مطهری نژاد با بیان اینکه این کارگاه خیاطی انواع پوشاک سفارشی از ایران خودرو، سایپا و شرکت نفت را تولید می کند، درمورد میزان بودجه اختصاص یافته برای ایجاد آن گفت: علی رغم آماده بودن سوله و فراهم بودن زمین، حدود 150 میلیون تومان برای نازک کاری، برق و خرید تجهیزات هزینه شده است.
وی دستمزد زندانیان در ازای انجام کار را 35 درصد دستمزد وزارت کار برای کارگران ساده، 45 درصد برای کارگر نیمه ماهر و 55 درصد برای کارگران ماهر عنوان کرد و افزود: 50 درصد از این درآمد به حساب خانواده زندانی واریز می شود، 25 درصد به زندانی تعلق می گیرد، 20 درصد ذخیره آزادسازی زندانی می شود و پنج درصد نیز به امور بیمه ای فرد زندانی اختصاص می یابد.
بنابراین گزارش، در زندان دماوند کارگاه خیاطی و همچنین منبت کاری و معرق کاری برای اشتغال زندانیان در یک فضای کاملا بهداشتی با نورپردازی ایجاد شده و حدود 15 نفر در کارگاه معرق کاری و 50 زندانی در کارگاه خیاطی مشغول به فعالیت هستند.
اجتمام(3) ** 9317 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن