تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803221594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ‌های جهانی اول و دوم را به اسم دفاع مقدس انعکاس ندهیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رحیم مختومی:
جنگ‌های جهانی اول و دوم را به اسم دفاع مقدس انعکاس ندهیم
نویسنده دفاع مقدس گفت:‌ نفس برگزاری این جشنواره انعکاس صحیحی از دفاع مقدس خودمان باشد نه اینکه جنگ جهانی اول و دوم را به اسم دفاع مقدس انعکاس بدهیم.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، استاد رحیم مختومی نویسنده دفاع مقدس و دبیر علمی ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد،‌اظهار داشت:‌از نکات حائز اهمیت این جشنواره این بود که آنرا از درجا زدن که رسم اغلب جشنواره‌ها شده و منجر به عقب‌گرد می‌شود نجات دهیم و یک گام به جلو برویم.
 
وی افزود: جشنواره‌ها صرفا به صورت معرفی آثار و نویسندگان برگزار می‌شود و جریان‌ساز نیستند و آثار به صورت دقیق مورد توجه قرار نمی‌گیرند لذا نقد آنها مهم است و باید شجاعت صاحب اثر برای نقدپذیری و نقادی موشکافانه و متعهدانه وجود داشته باشد.  
 
دبیر علم ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس تصریح کرد:‌یکی از مهمترین اتفاقات این جشنواره بررسی آثار تمام ادوار گذشته بوده که آنرا در یک کتاب رونمایی خواهی کرد و استاد سرشار نیز علاوه بر نقد آثار که تحت سرپرستی ایشان انجام دادند خود جشنواره را هم نقد کردند.  
 
مختومی گفت:‌برگزار کنندگان این جشنواره نیز شجاعت نقدپذیری را داشتند زیرا معمولا مسئولان نقدها را برنمی‌تابند و با قلم تیز استاد سرشار که ملاحظه‌ای در این باره ندارند روبرو شده است.  
 
نویسنده دفاع مقدس اظهار داشت:‌ این نفس نقدپذیری و قدمی مبارک  برای جشنواره ‌‌های دیگر است تا از ریخت و پاش در بیت‌المال جلوگیری و آنرا در راه صحیح خود استفاده کنیم.  
 
وی تصریح کرد:‌جمع‌بندی نظر دیگران و منتقدان در خصوص نقاط ضعف و قوت آثار در ادوار مختلف این است که نفس برگزاری این جشنواره انعکاس صحیحی از دفاع مقدس خودمان باشد نه اینکه جنگ جهانی اول و دوم را به اسم دفاع مقدس انعکاس بدهیم.  
 
دبیر علم ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس افزود: اولین قدم شناخت دفاع مقدس است و بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس و نویسندگان وظایفی را در این زمینه بر عهده دارند.  
 
مختومی گفت:‌ امام راحل می‌فرمایند؛ قلم‌فرسایان هنرمند شجاعت فوق‌العاده رزمندگان ما را در زیر آتش مسلسل‌ها و توپ‌ها یاداوری می‌کنند اما به آن بعد الهی و عرفانی و جلوه‌های ربانی را که جان‌ها را به سوی خود پرواز می‌دهد و قلب‌های ذوب‌شده در تجلیات الهی را با چه قلم و هنری می‌توان ترسیم کرد.   
 
نویسنده دفاع مقدس ادامه داد: به اعتقاد داوران و منتقدان، آثاری که به ما می‌رسد غالبا از روح دفاع مقدس خالی است زیرا با دفاع مقدس آشنایی ندارد لذ اگر نویسنده را ابتدا با دفاع مقدس آشنا کنیم نتیجه بهتری حاصل می‌شود.  
 
وی اظهار داشت:‌ این همه کاروان‌های راهیان نور برای آشنایی با دفاع مقدس صورت می‌گیرد و ما نیز اگر تلاش کنیم نویسندگان این عرصه را به اردوها و نشست‌هایی بفرستیم که یادگاران دفاع مقدس نه هر کسی که خودش در آن دوران حضور نداشته به روایتگری این عرصه بپردازند،‌ البته مطالعه و  خواندن خاطرات دفاع مقدس نیز مهم است و معرفت اصلی همانطور که امام (ره) فرمودند باید در دفاع مقدس شناخته شود،‌نه فقط پوسته جنگ.   
 
دبیر علم ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس تصریح کرد: جشنواره سراسری داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس مفتخر است در 6 دوره فعالیت خود استعدادهایی را شکوفا و قلم‌هایی را به سمت ادبیات دفاع مقدس هدایت کرده است.  
 
مختومی گفت: کتاب‌هایی مربوط به یک جلد جشنواره ششم و 5 جلد مربوط به جشنواره‌های قبلی منتشر شده است.  
 
نویسنده دفاع مقدس بیان داشت:‌ در دو بخش آثار چاپی و آثار ارسالی که از پایان آذرماه 92 تا به امروز بررسی شده، 69 کتاب و 749 عنوان داستان از آثار چاپی به دست ما رسیده که در مرحله اول 60 داستان انتخاب شدند و در مرحله نهایی 3 اثر برتر برگزیده شده و 5 اثر قابل تقدیر شناخته شدند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در بین آثار ارسالی نیز 1600 اثر به دست ما رسیده که در مرحله اول 167 اثر و در مرحله دوم 31 اثر و در مرحله نهایی 3 اثر برتر برگزیده شده و 19 اثر قابل تقدیر شناخته شدند.  
 
انتهای پیام/  
 








تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن