تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803836620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهای برفی از گیلان تا میشیگان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزهای برفی از گیلان تا میشیگان تهران-ایرنا-زمستان امسال برای بسیاری از مناطق در جهان همراه با بارش سنگین برف و در پی آن اختلال در زندگی روزمره بود؛ از استان گیلان در ایران گرفته تا ایالات میشیگان در آمریکا.


زمستان امسال در بسیاری از نقاط در سراسر جهان با سرما و یخبندان شدیدی همراه بود؛ معضلی که در برخی کشورها همچنان باقی است و قربانیان بسیاری نیز بر جای گذاشته است. ایران نیز از این وضعیت مستثنا نبود و طبیعت، برف و سرما را بیش از هر نقطه ی دیگری در مناطق شمالی کشورمان به رخ کشید.
بارش چند روزه ی برف سنگین در شهرهای غربی استان مازندران نظیر چالوس و نوشهر و همچنین برخی شهرهای استان گیلان که به دلیل نزدیکی به دریا و بالا بودن میزان رطوبت در هوا کمتر شاهد بارش برف است، بسیاری از مردم را شگفت زده و شوکه کرد و روند عادی زندگی در این مناطق با اختلال همراه بود.
گرچه اقدام هایی در راستای مدیریت بحران برف در مناطق شمالی صورت گرفت اما طبیعی بود که این میزان تلاش ها نتواند همه ی مسایل بوجود آمده را مدیریت کند و مانع از بروز مشکل هایی در این راستا نشود.
در این میان ظهور عده ای سودجو که همواره شرایط دشوار را فرصتی طلایی برای کسب منافع شخصی می بینند باعث گرانی آب، نان و مواد خوراکی و برخی دیگر از مشکل ها شد و بروز نارضایتی در میان مردم این مناطق را در پی داشت.
درست است که موقعیت اقلیمی و آب و هوایی شمال کشور این منطقه را بیش از برف در معرض خطر باران های شدید و سیل قرار می دهد ولی برخی عقیده داشتند باوجود اطلاع رسانی قبلی هوایی شناسی مبنی بر احتمال بارش برف شدید و وجود سابقه ی بارش برف زمستانی سنگین در این نواحی، برخورد مسوولان محلی با این بحران از شتاب و مدیریت کافی برخوردار نبود و در صورت رسیدگی بموقع، میزان خسارت های ناشی از این بحران کمتر از میزان کنونی می شد.
البته اختلال در روند عادی زندگی در مناطقی که دچار بحران هایی از قبیل بارش برف و باران سنگین یا زلزله می شود، مساله ای منحصر به ایران نیست و در بسیاری از مناطق دنیا نیز مردم با تفاوت های بیش و کم، با این مسایل روبرو هستند؛ آمریکا یکی از این کشورها است.
آمریکا با بوران و برف بیگانه نیست. بسیاری از ایالت های این کشور هر ساله برف و بوران شدیدی را تجربه می کنند و خسارت های متعددی را زیر تاثیر آن متحمل می شوند. امسال نیز مناطق زیادی از آمریکا زیر بارش برف سنگین و یخبندان بسیار شدید فلج شدند و سرما حتی در برخی موارد ساکنین این مناطق را مجبور به فرار کرد و برنامه های خانواده های بسیاری را برای سفر در تعطیلات سال نو مختل کرد.

***یخ، آمریکا را تسخیر کرد
موج این هوای سرد که هنوز هم در آمریکای شمالی با قدرت ادامه دارد در روزهای گذشته نیز به اختلال در برنامه های مربوط به برگزاری جشن های روز «ولنتاین» (روز عشاق) و روز ریاست جمهوری منجر شد.
به گزارش رسانه های آمریکایی به بوران و برف بیش از همه ، ایالت هایی نظیر داکوتا، نیویورک، لوییزیانا، جورجیا، فلوریدا، بالتیمور، دلوور، شیکاگو، میسیسیپی، پنسیلوانیا، پیتسبورگ، آتلانتا، میشیگان و ... را زیر تاثیر قرار داد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تلفات ناشی از بارش برف در یک دهه ی گذشته در آمریکا نزدیک به هزار نفر بوده است. در این میان برخی دیگر از رسانه ها گزارش دادند که 100 نفر از این قربانیان، کودک بودند.
به گزارش «هافینگتون پست» شدت سرما در ایالات میشیگان به حدی بود که در پی رسیدن دمای هوا به 20 درجه ی سانتیگراد، دریاچه ی این ایالت بطور کامل یخ بست.
در بخش هایی از نیویورک نظیر منهتن نیز که ساکنان آن سال گذشته ی میلادی و در جریان طوفان شدید مجبور شدند روزها را در تاریکی و بدون دسترسی به امکانات سپری کنند، امسال هم برف و سرما خسارت های فراوانی را بر جای گذاشته است.
با وجود سابقه ی طولانی زمستان های بسیار سخت و حتی کشنده به نظر می رسد دولت فدرال و محلی قادر به مهار این مشکل نبوده اند و میلیون ها آمریکایی با پیامدهایی نظیر قطع برق، آب، کمبود سوخت، جاده های لغزنده، اختلال در آمد و شد، یخبندان شدید در ایستگاه های مترو و کندی در روند امدادرسانی به ساکنان حاشیه ی رودخانه ها و ... مواجه هستند.
در شرایطی که از مدت ها پیش به مقام های محلی درباره ی خطرهای احتمالی طوفان و برف اخطار داده شده و بر ضرورت آماده باش آنها تاکید شده بود، در برخی موارد، آنها نواقص موجود و حتی آمار مرگ و میر را به گردن بورانی انداختند که مدعی بودند غیرقابل پیش بینی بوده است.
به گزارش سایت خبری شبکه ی «سی ان ان» در روز 23 بهمن، نبود نظارت در ایالت هایی نظیر آتلانتا و کارولینای شمالی باعث هجوم مردم وحشت زده به فروشگاه های زنجیره ای و خرید و حتی غارت مواد خوراکی شد؛ تا جایی که در قفسه بسیاری از این فروشگاه ها تنها قوطی های ذرت و غذای حیوانات خانگی به چشم می خورد.
افزون بر این افراد بسیاری مجبور شدند ساعت های اوج سرما را در محل کار یا حتی داخل ماشین های خود سپری کنند؛ اتفاقی که اعتراض شدید مردم و بسیاری از مقام ها و عذرخواهی شهردار آتلانتا را در پی داشت.
در پی انتشار خبرهای مربوط به ورود موج دوم و حتی شدیدتر سرما به آمریکا و بویژه ایالت های جنوب شرقی این کشور، «باراک اوباما» رییس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه 24 بهمن در این ایالت ها وضعیت اضطراری اعلام کرد. اوباما ماه گذشته ی میلادی و تعطیلات سال نو را در شرایطی در زیبایی و گرمای هاوایی سپری کرد که بسیاری از مردم کشورش بدون بهره مندی از آب و برق مبارزه بیرحمانه ای را با سرمای کشنده هوا تجربه می کردند.
این موج سرما همچنین کشورهایی نظیر مکزیک و کانادا را نیز زیر تاثیر قرار داد.
آمریکا تنها کشوری نبود که سرما شهرهای آن را فلج و شیوه ی مدیریت بحران توسط مقام های آن را زیر سوال برد. ژاپن یکی دیگر از کشورهایی است که امسال یکی از سخت ترین زمستان های چند دهه ی گذشته اش را سپری کرد. برف 38 سانتیمتری که اواخر هفته ی گذشته، توکیو پایتخت این کشور را سفیدپوش کرد، در 91 سال گذشته بی سابقه بود.
به گزارش سایت خبری «ژاپن تودی» (Japantoday) برف و بوران در این کشور تاکنون 11 کشته و نزدیک به 1000 مجروح باقی گذاشته است. ده ها هزار نفر از برق و آب و انرژی محروم شدند و هزاران مسافر بدلیل لغو پروازهایشان ساعت ها را سرگردان در فرودگاه ها انتظار کشیدند.
سرمای هوا همچنین شرکت مردم در انتخابات فرماندار توکیو را نیز زیر تاثیر قرار داد و میزان مشارکت عمومی در این انتخابات را تا 46 درصد (رتبه ی سوم پایین ترین میزان مشارکت مردم این شهر در انتخابات) کاهش داد.
در انگلیس نیز وضعیت مشابهی حاکم بود. «سیلی که در 50 سال گذشته بی سابقه بود»، «سیل انگلیس را فرا گرفت»، «ساکنین حاشیه رودخانه ها خانه های خود را رها کردند»، «دولت قادر به مهار و رسیدگی به سیل نیست»، اینها تیترهای روزنامه ها و پایگاه های خبری بودند که به توصیف سیل ویرانگر انگلیس اشاره داشتند.
این سیل که در دهه های گذشته بی سابقه گزارش شده است تا کنون نزدیک به 2 میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشته است. شدت خسارت های مالی ناشی از سیل که گفته می شود ممکن است افزایش پیدا کند به حدی است که «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس از اتحادیه ی اروپا تقاضای کمک کرده است. این اقدام کامرون اعتراض ها نسبت به شیوه ی هزینه ی بودجه در دولت او را به شدت افزایش داده است و بسیاری از مردم پاسخگویی او در خصوص سیاست های مالی اش را خواستار شده اند.
افزون بر این بسیاری از کارشناسان حوزه ی محیط زیست با انتقاد شدید از روند کند اقدام های پیشگیرانه ی دولت انگلیس، لایروبی نکردن رودخانه ها را دلیل اصلی وقوع این سیل و پیامدهای ناشی از آن بیان کردند. با وجود درخواست عمومی برای استعفای «کریس اسمیت» رییس سازمان محیط زیست انگلیس، او حاضر به استعفا نشده است.
بسیاری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس نیز از اقدام های دولت انتقاد کردند و از مقام ها خواستند بجای اشاره رفتن انگشت اتهام بسوی یکدیگر، راهکاری درست در راستای عبور از این بحران اتخاذ کنند.
به گزارش رسانه های انگلیسی، سیل در این کشور، خانه ها و مزرعه ها را زیر آب برده است و علاوه بر وارد کردن خسارت های فراوان به حوزه ی کشاورزی، دامداری این کشور را نیز با مشکل های جدی روبرو کرده است. سیل و طوفان همچنین تاکنون 3 قربانی بر جای گذاشته است.
بارش سنگین برف در برخی شهرهای ایران در روزهای گذشته و بروز برخی نارسایی ها و مشکل ها، از نظر برخی رسانه ها به عنوان امری منحصر به ایران نشان داده شد. این در حالی است که نگاهی گذرا به وضعیت شهرهای برف زده در آمریکا و انگلیس و ژاپن نشان می دهد که اختلال در روند عادی زندگی بر اثر بارش سنگین برف اختصاص به یک کشور خاص ندارد.

*گروه پژوهش های خبری
پژوهش**ع.م**2054
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن