تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819634661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مردم گلستان در خبرگان: شور مردم به شعور تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مردم گلستان در خبرگان: شور مردم به شعور تبدیل شده است گنبدکاووس- ایرنا - نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اوایل انقلاب شور انقلابی مردم فراوان بود اما بتدریج این شور انقلابی به شعور تبدیل شد.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈسیدعبدالهادی حسینی شاهرودی ˈ روز سه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ همایش استانی بررسی فرمان هشت ماده ای امام /ره/ و پیشبرد حقوق شهروندی، افزود: بقای نظام اسلامی در گرو شعور انقلابی هر چه بیشتر مردم ایران است.
وی با اشاره به دلایل صدور فرمان 8ماده ای حضرت امام ، گفت: این فرمان در راستای تثبیت حقوق مردم و لزوم محترم شمردن آن از سوی دولت بود.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهداف انقلاب با اهداف اسلام یکی هستند، افزود: ارتباط با خدا، تحکیم اخلاق و آسایش دنیوی و سعادت اخروی اهداف اسلامی انقلاب هستند.
آیت الله شاهرودی با تاکید بر لزوم محترم بودن حقوق افراد در جامعه اسلامی گفت: با اینکه زکات و خمس از واجبات دین به شمار می روند ، اما کسی نمی تواند بدون اذن حاکم شرع در اموال مردم به بهانه اجرای این دو واجب شرعی، تصرفی انجام دهد زیرا غصی محسوب شده و حرام است.
وی همچنین در پاسخ به سوال یک دانشجو در مورد برخورد دستگاه های مسوول با بدحجابی گفت: بدحجابی و یا بی حجابی گناه و حرام است اما برخورد با این موضوع باید با امر به معروف و نهی از انجام شود و دستگاه ها نیز باید در برخورد با این افراد قانون را رعایت نمایند.
حجت الاسلام دکتر ˈکاظم قاضی زادهˈ استاد حوزه و دانشگاه قم نیز در خصوص دلیل صدور فرمان 9 ماده ای امام گفت: از آنجا که دستگاه های مسوول در برخورد با اشخاص دخالت هایی در حریم خصوصی افراد کرده بودند ، امام با این کار خواستار جلوگیری از این امر شدند.
وی افزود: حق الناس در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است که حکومت ها نیز نمی توانند بدون اذن حاکم شرع در آن دخالت کنند.
وی گفت: دولت های علاوه بر رعایت حریم خصوصی افراد ، وظیفه دارند عدالت را نیز بین مردم جامعه رعایت نموده و در برخورداری از امکانات آنان را مد نظر قرار دهند.
دکتر قاضی زاده ادامه داد: یکی دیگر از حقوق مردم ، تشکیل حکومت است تا بتوانند با انتخاب نمایندگان برای جامعه تصمیم گیری کنند.
این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا در اسلام حقوق فردی اولویت دارد یا حقوق جامعه ، گفت: برخلاف برخی مکاتب سیاسی که یا فردگرا و یا جمع گرا هستند، اسلام هم به حقوق فرد و هم به حقوق جامعه اصالت داده است.
وی گفت: ممکن است در برخی مواقع به خاطر حق یک فرد از حقوق جامعه گذشت شود و در برخی موارد نیز ممکن است به خاطر حقوق جامعه از حق فردی بگذرد.
دکتر ˈمحمد غلامعلی زادهˈ استاد حقوق دانشگاه های گرگان نیز در پاسخ به این سوال که آیا در اسلام به ضرر معنوی نیز توجه شده است ، گفت: نبی مکرم اسلام /ص/ 1400 سال پیش در جریان یک واقعه این موضوع را تبیین کرده است.
وی گفت: فردی که به خاطر قرار داشتن اصله خرمایش در ملک کس دیگر او را مورد آزار و اذیت قرار می داد، با اعتراض پیامبر روبرو شد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: وقتی صاحب این اصله نخل به نصایح پیامبر مبنی بر آزار ندادن صاحب ملک گوش نداد، دستور دادند نخل این فرد کنده شود.
وی گفت: امام خمینی (ره) نیز بر حفظ حریم خصوصی افراد تاکید بسیاری داشتند که پیام 8ماده ای و بسیاری دستورات دیگر مبین آن است.
این گردهمایی یک روزه از سوی دانشگاه پیام نور گنبد کاووس برگزار شده بود که با استقبال دانشجویان مواجه شد.
600/622/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن