تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818865484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقای رشته های مرتبط با مهندسی دریا مورد تاکید وزارت علوم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ارتقای رشته های مرتبط با مهندسی دریا مورد تاکید وزارت علوم است تهران- ایرنا- وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ارتقای رشته های مختلف مرتبط با مهندسی دریا همواره مورد تاکید این وزارتخانه بوده و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور با برنامه ریزی صحیح و اختصاص اعتبارات لازم در این مسیر حرکت خواهند کرد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، رضا فرجی دانا در پیامی به دومین همایش بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس و دهمین همایش علوم و فنون دریایی ایران اظهار داشت: اهمیت اقیانوس ها و دریا ها برای بشر از جنبه های مختلف قابل بررسی است.
وی افزود: 71 درصد سطح کره زمین به وسیله اقیانوس ها و دریا ها پوشیده شده است، بیشترین تنوع زیستی و بیشترین تعداد گونه های زیستی در این پهنه های آبی بزرگ وجود دارند. به همین دلیل منبع بزرگ غذایی برای بشر به حساب می آیند. به گفته وی پیوستاری اقیانوس ها با جو، جنبه دیگری است که اثر گذاری آب را به عنوان یکی از اجزای اصلی حیات نمایان تری کند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: نقش اقیانوس ها و دریاها برای بشر در حمل و نقل نیز بی بدیل است به نحوی که بیشترین حمل و نقل کالا و در نتیجه تجارت جهانی از این مسیرها صورت می گیرد. این نقش بیشتر در مورد انتقال انرژی از طریق نفت کش ها و کشتی ها خود را نشان می دهد. در این میان آبراهه خلیج فارس به عنوان نقطه کانونی انتقال انرژی در جهان از اهمیتی دو چندان برخودار است.
وی ادامه داد از دیدگاه علوم انسانی نیز باید به این نکته اشاه کرد که بیشترین تمرکز جمعیت در دنیا در سواحل دریاها و اقیانوس ها وجود دارد و البته این موضوع به نوعی نشان دهنده نقش محوری آنها در اقتصاد دنیا است.
وی ادامه داد: تمرکز بسیاری از صنایع در سواحل جذابیت های گردشگری، شیلات و ماهیگیری، بهره برداری انرژی و در یک کلام جنبه های مختلف اقتصادی زندگی بسیاری از مردم دنیا را به دریاها و اقیانوس ها وابسته کرده است.
وی تاکید کرد: از این رو توجه به موضوع علوم و فنون دریایی به خصوص خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها در دستور کار دانشگاه های کشور قرار گرفته و این موضوع به ویژه در دانشگاه های دریایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.
فرجی دانا افزود: در این میان توجه به مزیت های استانی در برنامه ریزی های دانشگاه هایی که در استان های ساحلی کشور قرار گرفته اند، همواره مد نظر بوده و رشته های مختلف در ارتباط با علوم زیستی و غیر زیستی دریا و جنبه های متنوع علوم مرتبط با مهندسی دریا همواره مورد تاکید وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده است.
وی افزود: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور با برنامه ریزی صحیح و با اختصاص اعتبارات لازم در این مسیر حرکت خواهند کرد تا سهم تولیدات علم و فناوری در حوزه های مختلف مرتبط با دریا گسترده تر شود و توان علمی ایران در حوزه دریا منتج به اقتدار هرچه بیشتر در حوزه دریاهای پیرامونی جهان شود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری دومین همایش بین المللی خلبج فارس و دهمین همایش علوم و فنون دریایی فرصتی است که پژوهشگران و اندیشمندان حوزه علوم و فنون دریایی در ارتباط با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی به بحث و تبادل نظر بپردازند و انتظار است که این محفل بزرگ علمی پیشنهاد های خود را در ارتباط با رویکردهای آینده این حوزه مهم به تصمیم سازان کشور ارایه کند.
دومین همایش بین المللی خلیج فارس و دهمین همایش علوم و فنون دریایی 29 و 30 بهمن ماه در سالن همایش های وزارت نیرو برپا است.
علمی(3)**9014**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن