تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818859905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمعیت هلال احمرخواستار افزایش پایگاه های امداد ونجات در سطح کشور شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رئیس جمعیت هلال احمرخواستار افزایش پایگاه های امداد ونجات در سطح کشور شد تهران- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر ایران خواستار افزایش امکانات، تجهیزات و پایگاه های امداد و نجات در کشور شد تا از این طریق میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای کاهش یابد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈمحمد فرهادیˈ روز سه شنبه در سومین کنگره بین المللی ایمنی راه ها، افزود: براساس مطالعات آمایشی و با توجه به وسعت کشور باید امکانات و پایگاه های مناسب با نیاز در سطح کشور افزایش یابد.
وی ادامه داد:هر چند تعداد پایگاه های امداد و نجات بین شهری به 398پایگاه رسیده و شماره تماس 112 به عنوان ندای امداد در 31 استان کشور راه اندازی شده است، اما همچنان نیازمند امکانات بیشتری هستیم.
فرهادی با بیان اینکه تعداد خودروهای امداد و نجات تیپ دو به 252 دستگاه رسیده است، گفت: هم اکنون جمعیت هلال احمر دارای امکانات و تجهیزاتی از جمله ابزار برش چند کاره، اره چوب بر و تجهیزات نجات سبک است.
وی با اشاره به افزایش آمبولانس ها به 850 دستگاه، افزود: جمعیت هلال احمر یکصد دستگاه آمبولانس را به امکانات نجات تجهیز کرده و هم اکنون دارای 300 دستگاه موتورسیکلت ارزیاب امدادی و 123 موتورسیکلت درمانگاهی در پایگاه های بین شهری است.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور، سیستم بیسم دیجیتال در پایگاه های بین شهری را از دیگر امکانات این جمعیت برشمرد و گفت: آموزش امدادگران ، آموزش پیش بیمارستانی و درمانی و بازآموزی آموزش ها از برنامه های آموزشی این جمعیت است.
فرهادی تاکید کرد:وجود امکانات و انجام برنامه های آموزشی و بازآموزی سبب شده تا زمان حضور بر بالین مصدوم از14 دقیقه به هشت دقیقه برسد وعملیات رها سازی به میزان 17 درصد رشد یابد.
وی تصریح کرد: البته امکانات موجود منجربه کاهش زمان حضور بر بالین مصدوم شده اما این امکانات کافی نیست و باید امکانات جدید و بیشتری در اختیار داشته باشیم.
فرهادی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سازمانی مردمی، بین المللی و ملی است، گفت: این جمعیت عضو فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر دنیا است که 189 کشور عضو آن هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: این جمعیت معین دولت ایران در اتفاقات و حوادث است و از ماموریت های اصلی آن امداد و نجات است.
فرهادی با اشاره به مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده ای ، گفت: البته آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای در حال کاهش است براین اساس کاهش تلفات و معلولیت های ناشی از تصادفات از دغدغه های اصلی دولت و مردم به شمار می رود که این امر از طریق امداد و نجات سریع و صحیح امکان پذیر است.
وی ، تجهیز امکانات مدرن وبه روز و پرسنل اموزش دیده را از مولفه های ضروری در فعالیت جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت:امکانات و تجهیزات سیستم امداد و نجات جاده ای به قربانیان در حوادث بین شهری در سال های اخیر ارتقا و استانداردها افزایش یافته است.
فرهادی، کاهش زمان حضور بر بالین مصدومین، ایجاد مراکز متعدد امداد و نجات در سطح کشور، بالا بردن توان تخصصی و امکانات تجهیزاتی گروه ها از جمله طب اورژانس ، افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات بین شهری را از فعالیت های این جمعیت برشمرد و تصریح کرد: همچنان نیازمند امکانات بیشتری در این زمینه هستیم.
اجتمام(3)9105
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن