تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802798874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اراده سیاسی و کنترل خروجی ها دو راه رفع مشکل زندانیان خارج از کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور وزیر دادگستری: اراده سیاسی و کنترل خروجی ها دو راه رفع مشکل زندانیان خارج از کشور است تهران - ایرنا - مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت دادگستری، «اراده سیاسی» و «کنترل خروجی ها» را دو راه اصلی رفع مشکل ایرانیان زندانی در خارج از کشور برشمرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «شاهرخ هدایتی» در نشست امور زندانیان خارج از کشور گفت: عمده مشکل، مبادی خروجی کشور است و این مبادی ها باید کنترل شود تا این مشکل به 10 درصد کاهش یابد.
وی ادامه داد: زندانیان ایرانی در تایلند، در ملاقاتی اعلام کردند که از محتوای بسته هایی که به آنها دادند، بی اطلاع بودند، پس مهم این است که این بسته ها چگونه از مبادی خروجی منتقل شده است.
مشاور وزیر دادگستری، ارتباط با کشورهای هدف را ضعیف خواند و گفت: این مشکل نیز با تقویت بخش کنسولی وزارت امور خارجه قابل رفع است.
شاهرخی با بیان اینکه ایران با 11 کشور که بیشترین زندانیان ایرانی نیز در همین کشورها هستند قرارداد انتقال محکومان دارد، گفت: اجرای انتقال محکومان برعهده وزارت دادگستری است و آغاز روند آن با وزارت امور خارجه است.
وی افزود: با برخی کشورها مانند ارمنستان موافقتنامه نداریم، اما رابطه خوبی برای انتقال زندانیان برقرار است.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت دادگستری درمورد قرارداد با ارمنستان ادامه داد: با ارمنستان قرارداد نداریم، اما قرار است به صورت موردی اقدام شود و در آینده نزدیک، 9 زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور منتقل می شوند.
وی گفت: مشکل عمده با کشورهایی مانند کویت و سوریه است که با وجود داشتن موافقتنامه، اقدامی صورت نگرفته است.
به گفته مشاور وزیر دادگستری با پیگیری خوب و مناسب می توانیم 50 درصد زندانیان را به داخل کشور منتقل کنیم و وزارت دادگستری درصورت اقدام وزارت امور خارجه آماده است مقدمات انتقال زندانیان را ظرف 24 ساعت فراهم کند.
وی با بیان اینکه در دولت قبلی در این مورد مشکل داشتیم، به شرایط تایلند در نگهداری و انتقال زندانیان اشاره کرد و افزود: در تایلند برای انتقال 20 زندانی ایرانی اقدام کردیم که فقط یک زندانی خانم منتقل شد و در آنجا اگر فردی کمتر از 25 سال داشته باشد، باید چهار سال از دوران محکومیت را در همان کشور بگذراند و اگر بیش از 25 سال داشته باشد، هشت سال را باید در زندان تایلند بگذراند.
هدایتی از تعامل خوب با ترکیه خبر داد و گفت: در ترکیه به خاطر ارتباط دیپلماتیک قوی، مشکل خاصی برای انتقال زندانیان نداریم و می توانیم همه افرادی که رای برای آنها صادر شده را به کشور انتقال دهیم.
وی درمورد قرارداد با ترکمنستان افزود: قرارداد با ترکمنستان آماده است و در آینده نزدیک نهایی و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی اجرایی می شود.

** مشکل زندانیان در خارج از کشور با اراده قوی رفع شدنی است
مدیر کل ارزیابی و نظارت وزارت امور خارجه نیز در این نشست گفت: مشکل زندانیان ایرانی در خارج از کشور موضوعی است که با اراده قوی باید رفع شود.
«عباس واعظی دهنوی» درمورد نبود بخش کنسولی وزارت امور خارجه افزود: وزارت امور خارجه علی رغم نبود بخش کنسولی، بازرسی هایی اعمال می کند که از طریق نمایندگان سیاسی و کنسولی انجام می شود.
وی گفت: همه مواردی که موجب بازداشت ایرانیان می شود، منفی نیست.
واعظی دهنوی افزود: بطور مثال مشکل ایرانیان زندانی در عراق، زیارتی است و نیرو و بودجه کافی برای آزادی آنها نیست.
مدیر کل ارزیابی و نظارت وزارت امور خارجه گفت: از آنجا که کنترل در داخل عربستان بیشتر انجام می شود به مراتب کمتر از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس با این مشکل روبرو هستیم.

** بخشی از مشکل زندانیان با بودجه رفع می شود
مدیر کل حقوقی و امور بین الملل وزارت اطلاعات نیز در این نشست گفت: نمی توان از مشکل فرار کرد. قسمتی از رفع این معضل به بودجه نیاز دارد که از وزارت خارجه اعلام کردند بودجه ای برای این کار ندارند.
«رضا وکیلیان» افزود: رفع مشکل زندانیان، بسیاری از مشکلات این خانواده ها را خصوصا در بحث تردد برطرف می کند؛ البته ادعا نمی کنیم که تبعه ما بی گناه است، اما می تواند بقیه محکومیت خود را در ایران بگذارند.
وی با بیان اینکه بسیاری از ایرانیان از قوانین دیگر کشورها آگاهی ندارند، ادامه داد: تعدادی از اتباع ایرانی که مثلا به مالزی مهاجرت کردند از قوانین این کشور بی اطلاع بودند.
مدیر کل حقوقی و امور بین الملل وزارت اطلاعات گفت: به عنوان نمونه، در قانون مالزی حکم فردی که پنج گرم مواد مخدر وارد این کشور کند، اعدام است.
اجتمام(5) ** 9317 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن