تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس تا پایان سال متعادل می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همایون دارابی:
"بورس" تا پایان سال متعادل می‌شود
همایون دارابی گفت: یکی از عوامل مهم ریزش بورس افراد تازه کار بود که تجربه بازار را نداشتند و احساسی با معاملات برخورد می‌کردند.


همایون دارابی کارشناس بورس اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: عوامل زیادی در ریزش شاخص بازار بورس اوراق بهادار همچون رشد شدید شاخص با بازدهی 130 درصد، تعداد زیادی افراد تازه‌کار، ارائه لایحه بودجه دولت مجلس شورای اسلامی تأثیرگذار بودند.


وی افزود: به خصوص در زمینه هدفمندی یارانه‌ها، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، تصویب عوارض 30 درصدی برای دو شرکت مهم سنگ‌آهنی گل‌گهر و چادرملو باعث  شد که بورس با نگرانی مواجه شود و سهامدارها سودشان را شناسایی بکنند.


دارابی در ادامه گفت: دولت در چند ماه اخیر عرضه‌های سنگینی را از طرف سازمان خصوصی‌سازی در نمادهای عمده بازار صورت‌ داد که همین امر موجب شد که بازار بورس با عدم تعادل مواجه شود.


وی در پاسخ به این سوال که در بازاری که کسی اجازه فروش بیش از 50 هزار سهم را ندارد، خریدار با چه امیدی دست به خرید بزند گفت: در سه ماه گذشته تقریبا 500 هزار نفر سرمایه‌گذار جدید وارد بورس شدند و چون برای اولین بار بازار بورس را تجربه کردند، این قوانین و مقررات با این دید گذاشته شد که این گروه از افراد در اولین ریزش، دچار زیان سنگینی نشوند. به هر حال این محدودیت مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد ولی در کل این امر به نفع سهامداران جزء است.





تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن