تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803484793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولیت آستان قدس رضوی بر محو تروریسم از جهان اسلام تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولیت آستان قدس رضوی بر محو تروریسم از جهان اسلام تاکید کرد مشهد – ایرنا – تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید یک اقدام اساسی برای محو شدن مقوله ای به نام تروریسم در جهان اسلام انجام داد.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈعباس واعظ طبسیˈ دوشنبه شب در دیدار با عالم برجسته اهل سنت از کشور پاکستان و از محققان برجسته علوم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع)،در حرم منور رضوی افزود: امروز تروریسم به مشکل بزرگی برای جهان اسلام تبدیل شده است و جنبشهای ضد اسلامی، این جریانهای فکری افراطی را تقویت می کنند تا اسلام را خشونت طلب جلوه دهند.
وی خطاب به عالم برجسته پاکستانی گفت: شما مطالعات گسترده ای در حوزه دین دارید و می دانید که اسلام دین صلح، امنیت، ایجاد آرامش و زمینه های رفاه عمومی است و ما در اسلام به همه فرق و طوائف و مکتب های فکری احترام می گذاریم، مگر در برابر کسانی که متعرض اسلام و فرهنگ دینی ما می باشند که آنجا هم باز اهل منطق هستیم.
وی افزود: بنابر این ما باید کاملا با هوشیاری سعی کنیم که جریان تروریسم را از دنیای اسلام محو کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با گوشزد کردن خطر جریان وهابیت و سلفی گری، افزود: آنچه که برای ما و هر مسلمان اهل منطق و استدلال، نگران کننده و مخالف تلاشها برای وحدت و همدلی است، جریان افراطی گری و تکفیری است که همه ما باید با روشی کاملا اصولی و منطقی این نقیصه را حل کنیم.
وی گفت: از عالمان و شخصیت های بانفوذ و دارای قدرت تأثیرگذاری فرهنگی و معنوی چون شما انتظار است که نقش اساسی خود را به خوبی در این زمینه ایفا کنید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بدون شک برای هر شخصیت و چهره ای که اهل مطالعه، منطق و آشنا با برهان و استدلال باشد، روشن است که فضائل اهل بیت (ع) غیر قابل انکار است و اساساً اهل بیت (ع)، محور وحدت و همدلی بین ما و برادران اهل سنت هستند.
آیت الله واعظ طبسی با تاکید بر تقویت تعاملات فرهنگی بین آستان قدس رضوی و مراکز فرهنگی پاکستان ، گفت: علاوه بر بنیاد پژوهشهای اسلامی که با آن تعامل داشته اید، آستان قدس رضوی مؤسسات فرهنگی دیگری مانند موسسه جوانان دارد که کارهای پژوهشی خوبی بخصوص در حوزه نوجوان و جوان تدوین کرده اند.
وی افزود: خوب است این همکاری های فرهنگی بویژه با شما که تألیفات زیاد و تأثیرگذاری در جامعه اسلامی اعم از اهل سنت و شیعه دارید، بیش از پیش محقق شود تا دنیای اسلام از ثمرات آن سود ببرد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: به دور از هرگونه تعارف و مبالغه ای احساس من نسبت به پاکستان و مردم پاکستان، همانند احساسی است که به کشور خودم و برادران خودم دارم.
آیت الله واعظ طبسی افزود: از همان ابتدای پیروزی انقلاب به عنوان یک شخص علاقه مند به آشنایی با کشورها و ارتباط با جوامع اسلامی، پاکستان را به عنوان یک کشور ممتاز که زمینه و ظرفیت برای این گونه ارتباطات، وحدت و هماهنگی و همکاری در زمینه مسائل سیاسی اقتصادی غیره دارد، می دانستم.
وی گفت: بر همین اساس، از همان اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی که بنده در آستان قدس رضوی مسوولیت داشتم، برای زائران پاکستانی حساب خاصی باز کرده ام.
وی اظهارداشت : توصیه کرده ام جای خاصی برای این زائران در نظر بگیرند و امکاناتی که می توانیم برای ایشان فراهم کنیم تا در محیطی امن و آرام با خدواند متعال به نیایش بپردازند و به پیشگاه مولای خود عرض ادب و ارادت کنند که بحمدالله این اقدامات، سرمایه های معنوی زیادی همراه داشته است.
نماینده ولی فقیه در خراسان با ابراز نگرانی از اتفاقاتی که بعضاً برای زائران بارگاه منور رضوی در پاکستان رخ داده است، گفت: یک مساله ای که ما و بسیاری از علما و مراجع را نگران کرده این است که متأسفانه جریان تکفیری در مواردی به زائران پاکستانی بارگاه منور رضوی حمله ور شده و تعداد زیادی از زائران را به شهادت رسانده اند.
آیت الله واعظ طبسی افزود: درخواست من از شما این است که به طور خاص با تأثیری که در منطقه و نزد مردم دارید، در این زمینه فعال وارد شوید و اقدامات مقتضی را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی داشته باشید.
وی گفت: به سهم خودم از قدم های بلندی که در رابطه با پژوهش و تحقیق در زمینه مسائل اسلامی و معارف اهل بیت (ع) برداشته اید، تشکر می کنم.
عالم اهل سنت پاکستانی نیز در این دیدار گفت : امروز من در مکانی حضور پیدا کرده ام که بارگاه فرزند رسول خدا و محل حضور دائمی ملائک است.
دکتر ˈمحمد طاهر القادریˈ افزود: من نیز همراه با شما و مراجع بزرگ تقلید ایران، این تشویش را از جریان وهابیت و سلفی گری و اقدامات تروریستی دارم و میلیونها اهل سنت در پاکستان، مخالف تکفیری ها هستند و همین احساس خطر و تشویش خاطر را نسبت به آنها دارند.
وی بیان کرد: قدرت های سلطه گر نمی خواهند پاکستان مانند ایران به عنوان یک کشور قدرتمند مسلمان در منطقه مطرح شود.
وی اظهارداشت: در کشور ایران، حضرت امام(ره) و مراجع و علمای بزرگ با هم متحد شدند و انقلاب اسلامی را به وجود آوردند، ولی پاکستان متأسفانه از نعمت مرجعیت و رهبری محروم است و مردم نتوانسته اند حول رهبری واحد جمع شوند.
این عالم اهل تسنن هدف اصلی تکفیری ها را تضعیف مسلمانان جهان و از بین بردن امنیت و وحدت مسلمانان عنوان کرد و گفت: آنان از این طریق قادر هستند به اربابان خود که همان استکبار است، خوش خدمتی کنند.
7489/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن