تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804013159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف ارز مبادله‌ای برای زائرین عتبات در سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
حذف ارز مبادله‌ای برای زائرین عتبات در سال آینده
رییس سازمان حج و زیارت گفت: در سال آینده دیگر زائران عتبات ارز مبادله‌ای دریافت نخواهند کرد ولی ارز مسافرتی همچنان به آنان تعلق می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سعید اوحدی در این باره گفت: پیش ثبت‌نام عتبات در مدت زمان خودش انجام شد و متقاضیان از طریق سایت اینترنتی و دفاتر کارگزاری ثبت‌نام و تا به امروز به 330هزار نفر رسیده است و سه گروه قیمتی در عتبات وجود دارد:

1-بحث پروازها
2-درجه بندی هتلها
3- اعزام زمینی

وی در ادامه افزود: هر سه ماه یکبار پیش ثبت‌نام و قرعه کشی انجام می‌شود و اولویت‌ها به شش اولویت و یک اولویت ذخیره دسته‌بندی می‌شود که این اولویتها از8صبح 4اسفندماه اعلام و براساس اولویت‌های اعلام شده متقاضیان پروازهای خود را انتخاب می‌کنند و گروه ذخیره دو روز بعد قرعه‌کشی آخرین وضعیت بررسی و امکان ثبت‌نام اعلام می‌شود.

اوحدی تصریح کرد: بانک مرکزی تا پایان سال ارز مبادله‌ای زائرین عتبات را تأمین می‌کند و در سال دیگر ارز مبادله‌ای برای عتبات وجود ندارد ولی ارز مسافرتی هست لذا یک افزایش قیمتی بین 7تا9درصد داریم که سال گذشته قیمت عتبات به صورت هوایی 1میلیون 300هزار تومان و زمینی 700هزار تومان بود.

وی اظهار داشت: اگر با دولت عراق و وزارت جهانگردی به توافق برسیم شاهد کاهش 10تا15درصد هستیم و با حذف هزینه‌های فرودگاه نجف و مبلغ ویزا و کنسولگری‌های عراق که از زائرین ما می‌گیرند این هزینه‌ها باید یکسان شود و در اولین فرصت اگر این مصوبه گرفته شود در قیمتها تأثیرخواهد گذاشت و ما به تفاوت به عزیزان داده می‌شود.
اوحدی ادامه داد: مصوبه شرکت توسعه و عمران امید زائر را گرفته‌ایم و توسعه زیرساختهای خدماتی به زائرین با رویکرد عتبات صورت خواهد گرفت در اوایل این هفته قراردادی در خصوص توسعه زیرساختها با سه بانک گردشگری، ملی و ملت و طرف عراقی در خرید دو قطعه زمین در کربلا یک قطعه در نجف و یک قطعه در مرز شلمچه و یک زمین در مرز ایران بسته شده است.
وی درخصوص سفر آبی به عتبات گفت: امکان سفر آبی به عتبات را از آبادان و خرمشهر به بصره به صورت جدی در حال کار هستیم جاذبه آن در ایام تعطیل و نوروز که بعد زیارتی و سیاحتی دارد میزان بار مسافر و طول مسافرت نیز بیشتر می‌شود.
*** 5تیرماه آخرین اعزام عمره‌گزاران
وی درخصوص آخرین اعزام عمره‌گزاران گفت: آخرین اعزام عمره‌گزاران در پنجم تیرماه سال 93خواهد بود.
اوحدی افزود: تا به امروز 250هزار نفر به عمره مشرف شدند و در مجموع به دلیل بدی آب و هوا در شهرهای گرگان، اصفهان، یزد و ... پروازها لغو شد و بیش از 50پرواز را به شهرهای دیگر منتقل کردیم.25پرواز از تبریز به ارومیه منتقل و پرواز کرمان که به دلیل بدی آب وهوا در فرودگاه امام خمینی نشست و تمام مسافرین با هزینه سازمان حج و زیارت به شهر خود بازگشتند.
وی تصریح کرد: برنامه‌ها را به استانها و دفاتر کارگزاریها واگذار کردیم تا پروازهای لغو شده زائرین را یا قبل از سال جدید یا در سال جدید انجام دهد.

اوحدی بیان داشت: 100هزار ظرفیت خالی داریم و تا اولویت‌های 450اعلام کرده‌ایم و استان خراسان را تا اولویت 360 اعلام و اگر ظرفیتی باقی ماند براساس اولویتها به استانها ابلاغ می‌شود و تا به امروز 14پرواز در روز و 100پرواز در هفته داریم و همچنین به دلیل تخریب دو هتل عدل محمدیه و قصرالدخیل در طرح توسعه حرم و جابجایی هتلها و لغو پروازها به دلیل بدی آب وهوا اعزامها به مرز 800هزار نفر رسیده است.

وی به سود نرخ سپرده زائرین اشاره کرد و اظهار داشت: سپرده زائرین عمره و حج تمتع از منظر سازمان حج و زیارت نرخ 17درصد در نظر گرفته شده که در حج تمتع مابه تفاوت 7تا17درصد را از بانکها و استفتاع مقام معظم رهبری گرفته‌ایم و به زائرین برگردانده می‌شود و امسال هم در حج تمتع توافقی که با بانک ملی انجام خواهد شد که در فیش دوم نرخ سود به عزیزان تعلق گیرد.

*دوقسطی شدن پرداخت هزینه حج تمتع

رییس سازمان حج وزیارت به دو قسطی شدن پرداخت هزینه حج تمتع اشاره کرد و اظهار داشت: برای اولین بار پرداخت هزینه حج تمتع دو قسطی شد قسط اول 5میلیون تومان که 5/2 میلیون تومان آن ودیعه و سود حساب زائرین در نظر گرفته شد و قسط دوم را در هفته دوم اردیبهشت ماه پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: تا امروز 60درصد ظرفیت حج تمتع در سراسر کشور تکمیل شده است و تا 20 دیماه اولویتی که اعلام کردیم به دلیل اینکه از سال 86 سند باز داریم 70درصد مراجعه کرده و 30درصد از سندهای باز هنوز مانده است و عزیزانی که به دلیل مشکلات مالی و یا قصد تشرف ندارند تا 35و45درصد این آمار مراجعه نمی‌کنند.

اوحدی اظهار داشت: از امروز دارندگان فیش سپرده‌گذاری تا تاریخ 10/11/84 ظرف یکهفته به کاروانها مراجعه و برای آخرین فراخوان اولویتها را اعلام خواهیم کرد و در مجموع 30هزار نفر قطعی خواهد بود که 50درصد به صورت مدینه قبل و 50درصد به صورت مدینه بعد در قالب 455کاروان که 14شهریور اولین پرواز زائرین و آخرین برگشت آنها 6آبان 93 خواهد بود و حتماً گذرنامه زائرین تا 15فروردین 94 اعتبار داشته باشد.

وی افزود: امسال 2اتفاق خوب صورت گرفته است: 1-مدیریت قیمتها که برطبق سطح کیفی خدمات است که امسال سرانه زائر را از 4متر به 5/4 در مکه ارتقا دادیم و 25هتل را به دلیل فرسوده بودن ساختمان و خوب نبودن شرایط خدمات از گردانه خارج کردیم و در موسم حج متوسط 20تا25روز در مکه مشرف می‌شوند و امسال خدمات هتلی و اقامتی با سنوات گذشته قابل مقایسه نخواهد بود.
اوحدی تصریح کرد: سال گذشته 16گروه قیمتی و امسال 11گروه قیمتی داشتیم و دیگری شروع زودهنگام ثبت‌نامها بود که تا 20اسفندماه تمام کاروانها بسته می‌شود.

وی بیان داشت: در بحث عمره و حج تمتع سپرده‌گذاری از قبل انجام شده و قراداد بین بانکها و زائرین صورت می‌گیرد و اگر روی سود با بانکهای ملی وملت به توافق نرسیم راهکارهای قانونی را به سمتی می‌بریم که ضرری به حقوق زائران نخورد.
اوحدی خاطرنشان کرد: 5/6 میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند و باید ظرفیت عمره را بالا ببریم و تا 3،4سال آینده امکان ثبت‌نام در عمره وجود دارد و امیدواریم از 2سال دیگر ظرفیت حج تمتع به 5/2 برابر برسد.

انتهای‌پیام/








تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن