تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803366201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از مرگ تکواندوکار تا غرق شدن ظریف


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از مرگ تکواندوکار تا غرق شدن ظریف


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۸ بهمن ۱۳۹۲؛ کشف قدیمی‌ترین زایمان مرگبار/ اولین سردبیر زن در عربستان/ بزرگترین پرچم انسانی/ این ماهی دست و پا دارد/ سنگین وزن ترین گربه/ قلمی که تا آخر عمر می نویسد!/ مردهندی دُم دار کشف قدیمی‌ترین زایمان مرگبار

کشف قدیمی‌ترین زایمان مرگبار

 فسیل Ichthyosaur به معنای «خزنده-ماهی» قدیمی‌ترین نمونه یک خزنده آبی باستانی به شمار می‌آید که حدود 248 میلیون سال پیش هنگام زایمان جانش را از دست داده بود. اسکلت جزئی این حیوان در استان آنهوی چین یافت شد و بر اساس آن، یکی از نوزادان در درون بدن مادر بوده و نیمی از نوزاد دیگری در درون بدن مادر و حدود یک سوم آن نیز بیرون است. ژست سر جنین دوم نشان می‌دهد تولدهای زنده خزندگان Ichthyosaurs روی خشکی و نه در آب، آن طور که مطالعات پیشین مدعی شده‌ بودند، صورت گرفتند. این موجودات خزندگانی بودند که در عصر دایناسورها در اقیانوس‌های زمین شنا می‌کردند و پس از آغاز زندگی‌شان در خشکی به درون آب می‌رفتند.
بیشتر...

اولین سردبیر زن در عربستان

اولین سردبیر زن در عربستان

یک زن در عربستان سعودی نخستین بار در این کشور توانست به عنوان سردبیر یک روزنامه منصوب شود. «سمیه جبرتی» که جانشین سردبیر بود به جای «خالد معینا» به عنوان سردبیر روزنامه انگلیسی زبان «سعودی گازت» منصوب شد. با وجود آنکه شماری از زنان در برخی نشریات مسئولیت دارند اما نخستین بار است که یک زن در عربستان به عنوان سردبیر یک نشریه انتخاب می شود. اوایل امسال بود که برای نخستین بار در تاریخ عربستان به یک زن اجازه داده شد تا در رشته وکالت ثبت نام کند.«اروی الحجیلی» توانست به عنوان نخستین زن عربستانی اجازه ثبت نام در این رشته را کسب کند این در حالی است که زنان عربستانی از ابتدای تاریخ روی کار آمدن رژیم آل سعود، از ساده ترین حقوق خود به عنوان یک شهروند محروم بوده‌اند.
بیشتر...

بزرگترین پرچم انسانی در پاکستان

بزرگترین پرچم انسانی در پاکستان

 گروهی از مردم پاکستان در یک رکوردشکنی جدید قرار است رکورد درست کردن بزرگترین پرچم انسانی جهان را از آن خود کنند. در این رکوردشکنی قرار است 29 هزار شرکت‌کننده رکورد پیشین را که با حضور 27 هزار و 117 نفر در بنگلادش به دست آمده بود، بشکنند. مردم پاکستان پیش از این نیز در اکتبر سال 2012 میلادی با شرکت 24 هزار و 200 نفر، رکورد تشکیل بزرگترین پرچم انسانی جهان را به دست آورده بودند.
بیشتر...

این ماهی دست و پا دارد

این ماهی دست و پا دارد

اکسولوتل ( Axolotl ) مخلوق کوچک و ناشناخته که محبوبیت زیادی بعنوان یک حیوان خانگی دارد. این حیوان به “ماهی راه رونده مکزیکی” مشهور است، اکسولوتل همانند قورباغه و وزغ واقعا دوزیست است.معمولا تولید مثل دوزیستان با تولید تخم و تبدیل تخم به لارو و بعد بالغ شدن همراه است درحالی که اکسولوتل در تمامی عمرش لارو باقی می ماند و اگر رشد کند بالغ نمی شود. اکسولوتل خویشاوندی نزدیکی با سمندر مکزیکی دارد، سمندر در جزیره زندگی می کند اما اکسولوتل کاملا وابسته به آب می‌باشد. هردو آنها دارای شش می باشند اما تنفس اصلی آنها بیشتر از آبشش است که در طول بدن و در میان پوستشان قرار دارد.اکسولوتل فقط هر دو یا سه روز یکبار نیاز به غذای آنها تشکیل شده از بچه قورباغه(لارو قورباغه)، حشره نرم، کرم و ماهیان کوچک همچنین گوشت خام چرخ کرده را نیز می توانند بخورند.
این ماهی دست و پا دارد
آکواریومی که شامل اکسولوتل باشد باید حداقل 15 تا 20 سانتیمتر عمق و بین 14 تا 20 درجه سانتیگراد دما داشته باشد. هیچ ماهی دیگری نباید در آکواریوم باشد چون ازطرف اکسولوتل مورد حمله قرار گرفته، خورده یا زخمی می شود. اکسولوتل در ترمیم اعضاء بدنش در بین مخلوقات پوست و هر عضو عمده بدنشان مثل قلب، جکر و کلیه قابل ترمیم یا اضافه شدن است.اکسولوتل بیشتر طوسی و قهوه ای است ولی به رنگهای طلایی آلبینو (طلایی شفاف) ، سفید شفاف، سیاه شفاف و خالدار نیز یافت می شود.
بیشتر...

غرق شدن ظریف در رویا

غرق شدن ظریف در رویا

بیشتر...

مرگ تکواندو کار 21 ساله به هنگام مسابقه

مرگ تکواندو کار 21 ساله به هنگام مسابقه

" سییتهان آلبالیک" تکواندو کار ترکیه ای در جریان مسابقه در اثر ناراحتی قلبی به زمین افتاد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. این تکواندو کار 21 ساله ترکیه ای برای شرکت در مسابقات بین المللی تکواندو قهرمانی آفریقا و برای کسب امتیاز به منظور شرکت در المپیک تابستانی 2016 ریودوژانیرو برزیل به مصر رفته بود.
بیشتر...

سنگین وزن ترین گربه جهان

سنگین وزن ترین گربه جهان

سنگین وزن ترین گربه جهان

"رکس شجاع"، نام گربه ای سنگین وزن با وزنی در حدود 13 کیلوگرم در بوستون آمریکا است که علاوه بر وزن بسیار بالای خود، دارای جثه بسیار بزرگی نیز هست.
بیشتر...

قلمی که تا آخرعمر برایتان می نویسد!

قلمی که تا آخرعمر برایتان می نویسد!

شرکت طراحی خودروی Pininfarina، یک شرکت معتبر است که سابقه همکاری با شرکت‌های بزرگی مثل فراری، مازراتی، فیات، پژو و آلفا رومئو را دارد، این شرکت به تازگی در نمایشگاه Paperworld که در فرانکفورت آلمان برگزار شد، قلم زیبایی را عرضه کرد. این قلم ۴٫EVER Pininfarina Cambiano نام دارد، ظاهر قلم بسیار لوکس است، بدنه آن از آلومینیوم و چوب ساخته شده است. در این قلم خبری از جوهر نیست، به جای آن نوک قلم از آلیاژ فلزی به نام ethergraph ساخته شده است که طبق ادعای شرکت، می‌تواند برای همیشه بنویسد! به علاوه همراه قلم یک دفترچه یادداشت داده می‌شود که موسوم به کاغذ سنگی است، این کاغذ دوستدار محیط زیست، ضد آب و بادوام است و در ساخت آن از پودر سنگ استفاده شده است.
بیشتر...

مرد هندی دُم دار

مرد هندی دُم دار

یک مرد 35 ساله هندی به نام چاندر اورائون که به شکل مادر زادی دارای یک دم بوده و این دم به مرور زمان  طولانی تر شده اینک به دلیل داشتن این دم مو دار به عنوان نمادی از داشتن قدرت ماورایی مورد توجه و پرستش واقع شده است. هند که دارای تنوع قومی و فرهنگی گسترده ای است با عجایب مختلفی نیز مواجه است از جمله آنکه این نقیصه مادرزادی در یک مرد حالا به عنوان قدرت ماورایی در نزد عده ای از مردم بی اطلاع شناخته شده است. مردم از صدها مایل دورتر به بنگال غربی سفر می کنند و در برابر اقامتگاه این مرد صف می کشند تا بتوانند برای لحظه ای دم این مرد را لمس کنند.
بیشتر...

کیوسکی به شکل آکاردئون

کیوسکی به شکل آکاردئون

کیوسکی به شکل آکاردئون

کیوسکی به شکل آکاردئون

کیوسکی به شکل آکاردئون

کیوسکی به شکل آکاردئون

آژانس معماران لندن 2کیوسک پیش ساخته را به شکلی عجیب طراحی کرده‌اند. این کیوسک توسط معماران طراحی شده در واقع یک بلوک مستطیل شکل جمع و جور از فلز ساخته شده است؛ بیشتر شبیه به آکاردئون هستند. این کیوسک ها واقع در اسکله قناری در لندن است.
بیشتر...

 


دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن