تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815522209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«ماریوس» قربانی آپارتاید حیوانی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

«ماریوس» قربانی آپارتاید حیوانی می شود تهران - ایرنا - گرچه «آپارتاید» به عنوان یک منش غلط رفتاری همواره جوامع انسانی را تحت تاثیر قرار داده، اما به نظر می رسد دامنه این رویکرد با عبور از مرزهای انسانی، اکنون در اروپا در حال گسترش در قلمرو حیوانات است.


«ماریوس» نام زرافه ای دو رگه و هفت ساله ای در باغ وحش «جولندز پارک» کپنهاک پایتخت دانمارک است که از بد حادثه و به خاطر هم قفس شدن با زرافه ای جوان تر و اصیل تر از خود به نام«المر»، اکنون قربانی آپارتاید حیوانی شده است.
قصه سرنوشت غم انگیز «ماریوس» از ماجرای پیوستن این باغ وحش دانمارکی به برنامه های اصلاحی انجمن اروپایی باغ وحش ها آغاز شد؛ قانونی که تولید مثل از «ماریوس» نگون بخت را به خاطر خطر انتقال ژن نادر و مضر سلب کرده و او را به مرگ نزدیک ساخته است.
به گزارش بی بی سی، یکی از مسوولان باغ وحشی جولندز پارک دانمارک گفت، «ماریوس» یک زرافه دو رگه با هفت سال سن و اکنون با زرافه جوان دو ساله و اصیلی هم قفس شده است.
وی افزود: این باغ وحش اکنون به برنامه های اصلاحی انجمن اروپایی باغ وحش ها پیوسته است و منتظر دریافت یک زرافه جوان است که آن را با زرافه جوان در یک قفس قرار دهد.
«جاسپر موهرینگ» جانورشناس نیز در این باره گفت، اکنون وجود زرافه پیر مشکلی ایجاد نمی کند، و «ماریوس» همراه خوبی برای «المر» است.
وی با بیان اینکه این دو زرافه جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان باغ وحش ایجاد کردند، افزود: مشکل زمانی شروع خواهد شد که ماده زرافه دیگری به باغ وحش وارد شود.
این جانورشناس دانمارکی گفت : به طور معمول دو زرافه ماده در صورتی که کنار همدیگر باشند با هم می جنگند و نتیجه آن مرگ یکی از این دو زرافه خواهد بود.
اکنون همه عوامل دست به دست هم داده اند تا «ماریوس» شوم بخت قربانی شود و اعتراض شدید مردم نسبت به این اقدام نیز در تصمیم مسوولان باغ وحش تاثیری نداشته است.
البته ماریوس اولین قربانی برنامه اصلاحی انجمن اروپایی باغ وحش ها نیست و هفته گذشته نیز زرافه دیگری به سرنوشتی تلخ دچار شد. این زرافه نیز همچون خلف خود «ماریوس» نام داشت.
ماریوس اول زبان بسته نیز در چارچوب برنامه اصلاحی انجمن اروپایی باغ وحش ها قربانی شد.
نکته قابل توجه، شیوه کشتار «ماریوس» بود. این زرافه هفته گذشته در باغ وحش کپنهاک در مقابل چشم بازدیدکنندگان از جمله کودکان، قطعه قطعه و گوشت آن لقمه چربی برای شیرهای باغ وحش مزبور شد.
«بنت هلست» مدیر علمی باغ وحش جولندز پارک کپنهاک ضمن دفاع از تصمیم خود مبنی بر اجازه دادن به بازدید کنندگان از جمله کودکان جهت تماشای لاشه زرافه و قطعه قطعه کردن گوشت آن و دادن به شیرها برای تغذیه دفاع کرد و آن را اقدامی علمی و آموزشی دانست!
نکته قابل توجه تر، سکوت انجمن های حمایت از حیوانات مستقر در اروپا است.
در حالی که برخی مسلمانان در اروپا برای به جا آوردن مناسک عید قربان از ذبح علنی گوسفند به خاطر اعتراض چنین انجمن هایی منع و به برخی مسایل متهم می شوند، در باغ وحش یک کشور اروپایی، زرافه ای فقط و فقط به بهانه داشتن ژنی متفاوت به طور آشکار در مقابل مردم و بویژه کودکان قطعه قطعه - بخوانیم «مثله» - می شود و در کام شیران اصیل قرار می گیرد.
اجتمام(6) ** 3377 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن