محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832293194
مناظره زیباکلام و رهدار با موضوع «ماهیت انقلاب اسلامی»
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
صادق زیباکلام و حجتالاسلام احمد رهدار - رئیس موسسه فتوح اندیشه - عصر روز گذشته (یکشنبه) در دانشگاه صنعتی اصفهان درباره موضوع «ماهیت انقلاب اسلامی» با یکدیگر مناظره کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، در این مناظره ابتدا زیباکلام سخن خود را با انتقاد از فضای کم سالن برگزاری این مناظره شروع کرد که با شعارهای دانشجویان و تشویق آنها همراه شد. وی سپس با طرح پرسشهایی درباره ماهیت انقلاب پرداخت و پرسید که اساساً انقلاب اسلامی ایران برای چه بوده و خواست مردم در مقطع انقلاب یعنی سالهای 56 و 57 چه بوده است؟ این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر از مردمی که در تظاهرات و راهپیمایی شرکت میکردند بررسی میدانی و نظرسنجی به عمل میآمد که علت اصلی نارضایتی شما از رژیم شاه چیست و شاه چه کرده که با او مخالف هستید، نتایجی بدست میآمد که امروز نیز شاهد همانها هستیم. هر چقدر از 22 بهمن 57 فاصله گرفتهایم مفاهیم دیگری آمدهاند و جای خواستها و انتظارات و توقعات مردم را پر کرده است. وی با اشاره به دغدغه کسانی که انقلاب کردند، گفت: امروز اگر روزنامهها را بخوانید و رادیو و تلویزیون را ببینید، نمیتوانید متوجه شوید که دغدغه اصلی مردم برای انقلاب چه بوده است زیرا آنچه گفته میشود، مقدار زیادی تحریف شده است به گونهای که واقعیات انقلاب - چه خواستههای مردم و چه شخصیتهای انقلابی که در انقلاب نقش داشتند - مشخص نمیشود و نسل جدید ما با این موضوعات آشنا نیست و هر چقدر فاصله گرفتیم، مطالب و مسایل و نکاتی که خیلی به انقلاب ربطی نداشت جای ایدهها و اندیشههای اصلی انقلاب را گرفت که البته تاحدودی در انقلابهای دیگر هم وجود دارد. زیباکلام در ادامه به روایتهای انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از انقلاب، جریاناتی که خلاء قدرت را پر میکنند و قدرت اصلی را به دست میگیرند، یک جهانبینی دارند و سعی میکنند انقلاب را طراحی و آرایش کنند به طوری که نگاه سیاسی را به سمت نگاه سیاسی خود اصلاح و تولید کنند تا حقانیت ایدئولوژی خود را به صورت عینی از ماهیت انقلاب مایه بگیرند. وی خطاب به دانشجویان گفت: اینکه پدران شما در مورد انقلاب اسلامی و رژیم شاه چه فکری میکردند که انقلاب کردند، با آنچه شما مدنظر دارید خیلی فاصله دارد چراکه شما محصول قرائت ایدئولوژیزده از انقلاب هستید، نه واقعیت انقلاب. این فعال سیاسی دو راهکار را برای آشنایی نسل جدید با انقلاب اسلامی مطرح کرد و افزود: یا باید فهم خود را از اینکه چرا انقلاب شد ارائه دهید یا اینکه خودتان قرائت حکومتی را قبول نکنید و ماهیت انقلاب را تحقیق کنید، اما باید دید که معضل چه بوده که همه اقشار مختلف جامعه در سال 57 علیه رژیم شاه بپا خواستند و رژیم او را قبول نداشتند؟ در ادامه این مناظره، احمد رهدار، روش بررسی ماهیت انقلاب در ذهن مردم در سالهای 56 و 57 را اساساً روشی ناکافی برای مطالعه یک انقلاب عنوان کرد و گفت: انقلاب در یک سال به وجود نمیآید و باید یک انقلاب را از سه وجه تاریخی، محتوایی و ساختاری بررسی کرد. رئیس موسسه فتوح اندیشه، وجه تاریخی انقلاب اسلامی را دارای پیشینه عمیقی دانست و افزود: نهضتهای مختلفی که در طول تاریخ به وقوع پیوستهاند، همه در حافظه تاریخی ملت ما نهفته است و انقلاب اسلامی ایران از نظر تاریخی برآیند همه نهضتهای تاریخی 150 سال گذشته و حتی نهضتهای خارج از کشور بوده است. وی با بیان اینکه "سیری که در نهضتهای ایران داشتهایم، سیر استکمالی بوده است"، تصریح کرد: برخلاف برهههای قبلی، در انقلاب اسلامی سعی شد که نه شاه محور باشد و نه مجلس، بلکه مردم محور باشند. به لحاظ روش، انقلاب اسلامی ایران از بقیه نهضتها متمایزتر و جلوتر است و حضور مردم نیز در آن بهتر است و به لحاظ محتوایی هم انقلاب ما ریشه در اسلام داشته و نقطه ثقل این قیام، یک مرجع و فقیه است. رهدار اضافه کرد: این انقلاب یک شورش و کودتا نیست، بلکه انقلاب در ادبیات سیاسی یعنی روشها، کانونها و نظام ارزشی که مناسبات اجتماعی را تنظیم میکند به هم میریزد و نهادهای جدیدتری به وجود میآید. وی در ادامه به نقد قرائت رسمی و غیر رسمی زیباکلام پرداخت و گفت: در ایران فردی که خود این موضوع را مطرح میکند، عضو هیأت علمی دانشگاه پایتخت است و کتابهای بسیاری را چاپ کرده و این قرائت را به راحتی منتقل میکند، اما اینگونه نیست که ماهیت انقلاب تحریف شده است. به گزارش ایسنا، زیباکلام نیز در ادامه با بیان اینکه "از مردم پیش از انقلاب نظرسنجی نشده است"، گفت: این نظرسنجی صورت نگرفته اما مجموعه آنچه را که در مورد رژیم شاه میتوانیم کنار یکدیگر قرار دهیم، یک تصویر کامل میدهد و ما بدون شناخت ذات رژیم پیشین نمیتوانیم به انگیزه انقلاب پی ببریم همچنانکه بخشی از کار جمهوری اسلامی در این 35 سال انگیزهیابی و جاسازی آن بوده و چون انگیزهسازی کرده مجبور شده است یک تصویر و تصوری از رژیم شاه بسازد که خیلی با واقعیات همخوانی نداشته یعنی دو طرف را حسب نگاه امروز خود بسازد. وی نکته اساسی برای فهم نظام گذشته را شکاف تدریجی میان تصور از نظام و آنچه بین مردم بوده است برشمرد و تصریح کرد: این شکاف هرچه به سال 57 نزدیک میشویم، بیشتر میشود. ذهنیت یک کشور مترقی پیشرو در ذهن شاه، عامل این شکاف است. وقتی شاه به دنبال یک سری تغییرات در حوزه اقتصادی و اجتماعی بود، برآیند آن منجر به انقلاب سفید و رفراندوم آن در سال 1340 بود که بر حسب آمار کسر قابل توجهی آن را تایید کردند. این استاد دانشگاه، برنامههای اصلاحی شاه را دارای مشکل ندانست بلکه مشکل اصلی را اینگونه عنوان کرد که "شاه تصور میکرد با این برنامهها میتواند همه مشکلات کشور را حل کند و از این رو روز به روز بین شاه و واقعیتهای جامعه فاصله میافتاد به نحوی که روزنامهها، دولت و مجلس همه تقدیسگوی شاه هستند و حتی رییس مجلس وقت میگوید بالاترین افتخار مجلس برآوردن منویات ملوکانه شاه است و شاه هم در پاسخ به خبرنگاری که مخالفت روشنفکران با رژیم را میپرسد، میگوید کدامیک از برنامههای من درست نیست؟ این دنیای شاه را نشان میدهد". زیباکلام تصور نفر اول حکومت در حکومتهای دیکتاتوری را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نگاه بقیه در این حکومت از دریچه پادشاه خواهد بود. از نظر شاه ارتجاع سرخ و ارتجاع سیاه دو دسته مخالف شاه هستند که هر دو را مخالف پیشرفت کشور میداند و تعداد آنها را نیز بیش از 30 هزار نفر نمیداند در حالی که تنها 5 هزار نفر زندانی سیاسی داشتیم و این نشان از ردپای خیالی و موهومی شاه و فضای مغایر با این در جامعه بود. رهدار نیز در پاسخ به این اظهارات زیباکلام گفت: این سخنان درست اما ناقص است و برای تبیین یک انقلاب، تحلیل غلطی است چراکه به لحاظ روشی ورود به ذهن مردم و تحلیل مسئولان غلط است و اگر در ذهن رهبر همانی باشد که در ذهن مردم است، او دیگر رهبر نیست و مردم است. مردم ما در دهه 40 نمیدانستند هرچه میکشیم از آمریکاست بلکه باید یک شخصیتی مانند حضرت امام بیاید و به مردم نشان دهد که دشمن ما آمریکاست. اگر حکومت دیکاتوری نباشد تقدیس ایرادی ندارد و مگر میشود در حکومت علی بود و او را تقدیس نکرد؟ وی استناد خود در موضوعات انقلاب را به کتابهایی همچون خاطرات اطرافیان شاه دانست و گفت: نوع دوم کتابها، کتابهایی است که محققان اسنادی آن را نگاشتهاند و بسیار مفید است. مردم رابطه شعبان بیمخها، احزاب و گروهها با انقلاب را میدانند اما آنچه نمیدانند، رابطه حاج شیخ سراج انصاری، علامه طباطبایی و سایر علما با انقلاب است. اگر امام ما میگوید "مردم" یا "مرگ بر آمریکا"، اینگونه نیست که از سوسیالیتها یاد گرفته باشد و اگر اینگونه پیش برود، پس همه در انقلاب نقش داشتند به جز حضرت امام(ره). رهدار، در ادامه افزود: کسانی که علوم سیاسی خواندهاند و کتاب انقلاب اسلامی دانشگاه را تدریس میکنند دید سیاسی دارند و انقلاب را از نظر سیاسی بررسی میکنند در حالی که باید برررسی شود که چگونه میشود که شخصی میتواند از خارج از کشور مردم را بشوراند. سنگینترین تجارت مردم و موفقترین صفت مردم، دین است چراکه تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشورهای همجوار همچون عراق، سوریه و بقیه نیز بود اما چرا انقلاب در ایران رخ داده است؟ زیباکلام نیز به یک واقعه تاریخی که عصر روز 15 خرداد واقع شد اشاره کرد و گفت: عصر این روز حسین علا، تیمسار یزدانپناه و دو فرد دیگر که همه از خدمتگزاران پهلوی و بسیار با تجربه بودند به حضور شاه میروند و میگویند برخورد 15 خرداد مأموران شاه با مردان بسیار خشن بوده است و روحانیت همواره در این کشور چیزی جز احترام نمیخواسته و چون دوستدار این خاندان هستند این را برای سلطنت خوب نمیدانند و بهتر است شاه دامن خود را از این اقدام پاک کند و بگوید راضی به این کار نبوده است، اما شاه مغرورانه در پاسخ میگوید "از شما چهار نفر خرفتتر پیدا نمیشد که بیاید این مهملات را به من بگوید". انقلاب اسلامی ایران آن روز اتفاق افتاد یا حداقل از این روز شروع شد. این استاد دانشگاه تاکید کرد: شاه از اواسط دهه 40 در محاصره "بله قربان گو"های دربار قرار گرفت، کسانی که برای تصاحب منصبهای بهتر باید تملق بیشتری میگفتند و هیچگاه با واقعیتهای جامعه آشنا نشد و همیشه خیال میکرد همه اقشار مختلف مردم او را دوست دارند تا اینکه به تشکیل دولت وفاق ملی تن میدهد و غلامحسین صدیقی و شاپور بختیار برای تصدی نخست وزیری معرفی میشوند و در نهایت بختیار نخست وزیری را میپذیرد و این در حالی است که شاه قیام مردم ایران را برنامههای آمریکایی و انگلیسی میدانست. وی در ادامه به تبیین چگونگی اسلامی شدن قیام ایران اشاره کرد و گفت: در سال 57 مردم ایران به این باور رسیده بودند که هرآنچه شاه نتوانسته ارایه بدهد و ایجاد کند از جهت آزادی سیاسی، نبود زندانی سیاسی، جمهوریت و قدرت شخص اول حکومت، توسط اسلام ایجاد میشود و با تمام وجود اعتقاد داشتیم که اسلام پتانسیل این را دارد که جامعهای آباد، دموکراتیک و مرفه را ایجاد کند. در ادامه، رهدار با اشاره به حدیث "الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم"، گفت: شاه یک مزدور خائن ظالم بود و از این روی ملک او نمیتوانست تداوم یابد اما اگر سلوک حضرت امام هم چون سلوک آقای مرعشی یا مرحوم سید احمد آقا خوانساری بود باز هم انقلاب رخ میداد. انقلاب اسلامی ایران یک وجه درونی و یک وجه بیرونی دارد، که ظلم شاه و وابستگان او یک وجه انقلاب بود اما در بعد درونی انقلاب این سوال مطرح است که چرا در میان این همه جریان سیاسی ایدئولوژیک مانند مارکسیسم و لیبرالیسم مردم به سمت اسلام و حضرت امام آمدند و اساسا به این دلیل انقلاب شد که علما آمدند و از اسلام گفتند و گفتمانی جدید بیش از بقیه گفتمانها در دسترس مردم قرار گرفت و بیشتر از بقیه گفتمانها نیز پاسخگوی نیازهای مردم بود. وی به تبیین وجوه اثباتی و سلبی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: انقلاب ما در بعد اثباتی یک انقلاب دینی بود اما در بعد سلبی انقلابی ضد استکباری و ضد استبدادی بود در حالی که امثال آقای زیباکلام میگویند ما شعار مرگ بر آمریکا را از تودهایها یاد گرفتیم و اینها وارداتی است، اما حضرت امام در اولین کتاب خود در سال 1320 صریحاً به استکبار حمله میکند و این در حالی است که در آن سال هنوز توده شکل نگرفته بود. امام در آغاز دهه 40 در سخنرانیهای حاد خود علیه شاه آمریکا و اسرائیل را به عنوان دشمن اصلی مردم معرفی میکند و از مردم میخواهد که متوجه آنها باشند. رئیس مؤسسه فتوح اندیشه در ادامه سخنان خود گفت: مردم ایران سیب زمینی نیستند که نسبت به غارت اموال، شرف و عزت خود سکوت کنند. به پا میخیزند و نهضت راه اندازی میکنند و اگر شما نیک بنگرید خواهید دید که همه نهضتهای ایران یا ضد استبداد است، یا ضد استکبار یا هر دو و اگر امام مرگ بر آمریکا نمیگفت، مردم ما این ذهنیت منفی از آمریکا را داشتند. وی به طرح پرسشهایی از زیباکلام پرداخت و اظهار کرد: به نظر شما آیا در ماهیت انقلاب اسلامی ضدیت با غرب گنجانده شده است؟ آیا اگر بعد از انقلاب مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گفتیم انحراف از ماهیت انقلاب صورت گرفته است؟ به لحاظ فلسفی هر ماهیتی غیری دارد و آیا انقلاب اسلامی غیری دارد و اگر دارد این غیر خنثی است؟ پیشنهاد میکنم اسناد ساواک را که در پنج جلد جمعآوری شده است ببینید که در آن مراجع بزرگ آن زمان یعنی آیات عظام مرعشی، شریعتمداری، گلپایگانی، اراکی و حضرت امام بیانیههایی علیه رژیم و آمریکا و اسرائیل صادر کردند. به گزارش ایسنا، در ادامه برخی دانشجویان به بیان نظرات خود در قالب تریبون آزاد پرداختند که گاه با تشویق دیگر دانشجویان همراه شد. پس از آن، رهدار خطاب به دانشجویانی که خواهان آزادی بودند، گفت: امثال آقای زیباکلام در کشور کم نیستند که به ایراد نظرات خود میپردازند و مشکلی برایشان به وجود نیامده است، اما عدهای که دم از قانون میزنند وقتی دیدند صحنه را باختند به راهکار قانون برای تقلب تن ندادند و برخی خیال میکنند هر چقدر صدایشان بلندتر باشد، منطقیتر و با حقانیت بیشتری سخن میگویند در حالی که چنین نیست. زیباکلام نیز در ادامه صحبتهای خود، با اشاره به اینکه مسأله امروز جامعه ما، ضدیت با آمریکا یا مرگ بر آمریکا نیست، تاکید کرد: اگر در گذشته هم دغدغه ما مرگ بر آمریکا بوده، امروز دیگر نیست. وی در ادامه به الگوهایی همچون کره، برزیل، آرژانتین و کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: جامعه باید به سمت و سویی برود که اگر کسی چراغ به دست نبود، مردم، احزاب، تشکلهای سیاسی و مطبوعات حاضر باشند. پیشتر تصمیمات شاه توسط خود شاه گرفته میشد و اگر مایه خوشبختی یا بدبختی مردم میشد، باعث آن خود شاه بود و این روایت که شاه برای آب خوردن هم از آمریکا اجازه میگرفت، روایت تحریف شده پس از انقلاب است و من یک سوال از آقای فردوست دارم که شما چطور در مدت 35 سال رفاقت نزدیک با شاه متوجه نشدید شاه یک انسان پست، رذل، خائن و وطنفروش بود، اما پس از انقلاب به این نتیجه رسیدی؟! زیباکلام خطاب به دانشجویی که در مورد اسرائیل پرسشی را مطرح کرده بود نیز اظهار کرد: من اسرائیلی را به رسمیت میشناسم که سازمان ملل در سال 1948 به رسمیت شناخت. اراضی اشغالی را خودشان نیز به تعبیر "اراضی اشغالی" به کار میبرند و قبول دارند که اشغال کردهاند. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]
صفحات پیشنهادی
ظهر فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار میشود مناظره زیباکلام و حجتالاسلام رهدار پیرامون ماهیت انقلاب اسلامی
ظهر فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار میشودمناظره زیباکلام و حجتالاسلام رهدار پیرامون ماهیت انقلاب اسلامیمناظره زیباکلام و حجتالاسلام رهدار با موضوع ماهیت انقلاب اسلامی ظهر فردا در دانشگاه صنعتی برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان مناظره صادق زیباکلام و حجتالاسدر حال تکمیل شدن/ مناظره زیباکلام و حجتالاسلام رهدار رهدار: انقلاب اسلامی برآیند نهضتهای ۱۵۰ سال اخیر در ایر
در حال تکمیل شدن مناظره زیباکلام و حجتالاسلام رهداررهدار انقلاب اسلامی برآیند نهضتهای ۱۵۰ سال اخیر در ایران است زیباکلام انقلاب را باید از پنجرههای غیر از صدا و سیما بنگریممناظر صادق زیباکلام و حجتالاسلام رهدار پیرامون ماهیت انقلاب اسلامی امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان باگزارش فارس از مناظره «تعامل انقلاب اسلامی با غرب»: زیباکلام:اسرائیل را به رسمیت میشناسم/گنجی:تشیع و
گزارش فارس از مناظره تعامل انقلاب اسلامی با غرب زیباکلام اسرائیل را به رسمیت میشناسم گنجی تشیع و صهیونیسم تضاد معرفتی دارنددر مناظره تعامل انقلاب اسلامی با غربگنجی به ایدئولوژیک بودن جنگ غرب با ایران اشاره کرد و تأکید کرد که تشیع و صهیونیسم تضاد معرفتی دارند از سوی دیگر زیباکلامزیباکلام در مناظره «تعامل انقلاب اسلامی با غرب»: اسرائیل را به رسمیت میشناسم/تنها امام(ره) عدم دخال
زیباکلام در مناظره تعامل انقلاب اسلامی با غرب اسرائیل را به رسمیت میشناسم تنها امام ره عدم دخالت روحانیت در حکومت را برهم زدعضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه علت دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران بدین خاطر است که ما میخواهیم آنان را محو کنیم گفت من کشور اسرائیل را به رسمایستگاه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی در مصلی دلیجان برپا شد
ایستگاه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی در مصلی دلیجان برپا شد دلیجان - ایرنا - ایستگاه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی با حضور 130 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی در مصلی حضرت بقیه الله الاعظم عج دلیجان برپا شد کارشناس فرهنگی هنری مدیریت آموزش وپرورش دلیجان روزشنبه در گفت وگو با خبعصر شعر کودک و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی قزوه: توجه به ادبیات کودک و نوجوان انقلاب میتواند تفکر بچهها را
عصر شعر کودک و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامیقزوه توجه به ادبیات کودک و نوجوان انقلاب میتواند تفکر بچهها را بیمه کندعلیرضا قزوه با اشاره به اینکه در جامعهای که نیمی از آن را فرزندان ما تشکیل میدهند و در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارند گفت توجه به ادبیات کودک و نوجوان اصلی ضروریماهیت انقلاب اسلامی معنویت و مسائل فرهنگی بود
استانها جنوب فارس امیر محمدی ماهیت انقلاب اسلامی معنویت و مسائل فرهنگی بود شیراز - خبرگزاری مهر فرمانده ارشد نظامی منطقه فارس ماهیت انقلاب اسلامی را معنویت و مسائل فرهنگی دانست به گزارش خبرنگار مهر امیر سرتیپ دوم حسین محمدی ظهر دوشنبه در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی اسماهیت انقلاب اسلامی استکبارستیزی و سلطه ناپذیری است
ماهیت انقلاب اسلامی استکبارستیزی و سلطه ناپذیری است تبریز - ایرنا - فرمانده سپاه عاشورا گفت ماهیت و ذات انقلاب اسلامی مردم ایران استکبار ستیزی و سلطه ناپذیری است سردار غلام عسگر کریمیان روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار دوره دوم آموزش مداحان بسیجی آذربایجان شرقی با بیان اینکهبه همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق مراسم مناظره صادق زیباکلام و عبدالله گنجی با موضوع تعامل با غرب برگ
به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادقمراسم مناظره صادق زیباکلام و عبدالله گنجی با موضوع تعامل با غرب برگزار میشودبه همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق مناظره بین صادق زیباکلام و عبدالله گنجی در خصوص مساله تعامل انقلاب اسلامی با غرب شنبه ۲۶ بهمن در دانشگاه امام صادق عفرماندار سرعین: انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی و ارزشی دارد
فرماندار سرعین انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی و ارزشی داردفرماندار شهرستان سرعین گفت انقلاب اسلامی ایران با ماهیت انقلاب فرهنگی شکل گرفته و در 35 سال اخیر نیز در این حوزه اتفاقات خوشایندی رخ داده است به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علی واحد عصر امروز در آیین شعرخوانی با کاروان ااسلام و ژرف نگری دینی محور و موضوع انقلاب اسلامی است
اسلام و ژرف نگری دینی محور و موضوع انقلاب اسلامی است اراک - ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت اسلام و ژرف نگری دینی محور و از موضوعهای اصلی انقلاب اسلامی است محمدحسین مقیمی روز یکشنبه طی سخنانی در جمع مردم روستای کرک از توابع شهرستان شازند افزود اسلام به عنوان اصلی ترین موضوع ابرپایی نمایشگاه خلاقیت با موضوع انقلاب اسلامی در مدارس قم
استانها مرکز قم حمزه ای به مهر خبر داد برپایی نمایشگاه خلاقیت با موضوع انقلاب اسلامی در مدارس قم قم - خبرگزاری مهر معاون پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت نمایشگاه خلاقیت مهارت و ابتکار با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در قالب هنرهای دستی ونقاشی درنشست فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و سبک زندگی در گرمسار برگزار شد
نشست فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و سبک زندگی در گرمسار برگزار شد سمنان - ایرنا - نشست فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی سبک زندگی منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده روز شنبه در دانشگاه آزاد واحد گرمسار برگزار شد حجت الاسلام ملک زاده استاد حوزه و دانشگاه در این نشست گفت یکی از مهمنمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی در کتابخانه عمومی عجب شیر برپا شد
نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی در کتابخانه عمومی عجب شیر برپا شد عجب شیر مراغه - ایرنا - نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه عمومی عجب شیر گشایش یافت به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا در این نمایشگاه بیش از شدشتبانی در مناظره کدام جنبش دانشجویی: معنای تجدد کلیتر از مدرنیته است/انقلاب اسلامی مختص سال57 نبود
دشتبانی در مناظره کدام جنبش دانشجویی معنای تجدد کلیتر از مدرنیته است انقلاب اسلامی مختص سال57 نبودعضو اسبق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت معنای تجدد بسیار کلیتر از مدرنیته است و قرار نیست تجدد ایرانی دینستیز باشد و نباید وحی را در مقابل عقل قرار داد بهمناظره جنجالی زیباکلام و رهدار درباره آمریکا
مناظره جنجالی زیباکلام و رهدار درباره آمریکا تهران-ایرنا- صادق زیباکلام در مناظره با حجت الاسلام احمد رهدار بر این باور پای فشرد که آمریکا ستیزی برای ما سودی نداشته و حتی تیشه به ریشه منافع کشور زده است در حالی که رهدار گفت حیات جهت گیری و وجود ما به مرگ بر آمریکا است به گزارگنجی در مناظره «تعامل انقلاب اسلامی با غرب» عدول از مواضع دینی عاملی برای افول نظام جمهوری اسلامی خو
گنجی در مناظره تعامل انقلاب اسلامی با غربعدول از مواضع دینی عاملی برای افول نظام جمهوری اسلامی خواهد بود ایران زایشگاه شیعه سیاسی استمدیرمسئول روزنامه جوان با بیان اینکه مشکل ما با غرب یک مسئله معرفتی است گفت ما باید بدانیم که اگر از مواضع دینیمان عدول کنیم و اسلام را در عرصه-
گوناگون
پربازدیدترینها