تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805565880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انواری : برخی احکام قضایی آسیب زاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انواری : برخی احکام قضایی آسیب زاست تهران- ایرنا- سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برخی احکام قضایی آسیب زاست، گفت : وقتی فردی بدهکار با حکم قوه قضاییه روانه زندان می شود، این امر منجر به ایجاد مشکلاتی از جمله بزهکاری می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈحسین انواریˈ روز یکشنبه در نشست معاونان کمیته امداد با ˈشهیندخت مولاوردیˈ معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده این مطلب را بیان کرد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی قضات گفت: از ایشان می خواهیم تا وقتی حکمی را صادر می کنند که به واسطه آن فردی روانه زندان می شود به تبعات چنین اقدامی بیشتر اندیشه کنند. انگی که به فرزندان این خانواده زده می شود، منجر به مسایلی از جمله بزهکاری خواهد شد.
این مسوول کمیته امدا افزود: در اسلام هم توصیه نشده که فرد بدهکار که استطاعت مالی ندارد، زندانی شود بنابراین برخی از احکام قضایی می تواند آسیب زا باشد.
وی در ادامه با اشاره به این که همه دولت ها در جهت رفع فقر و محرومیت به شیوه های مختلف تلاش می کنند، افزود: این موضوع تنها ارتباط به یک قوه و نهاد ندارد بلکه هر سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه در از میان برداشتن این معضل سهم دارند.
سرپرست کمیته امداد اظهار داشت: یکی از وظایف تعریف شده برای این نهاد این است که از ابتدای انقلاب تاکنون به عنوان ˈمعین دولتˈ به خدمت رسانی سرگرم است و اعتبارات خود را نیز بر همین اساس دریافت کرده اما این اعتبار به حضور و مشارکت مردم پیوند زده شده است.
وی با بیان اینکه این میزان اعتبارات دولت کافی نیست، تصریح کرد: اعتبارات این نهاد در برخی سال ها اصلا رشدی نداشته در بعضی سال ها اندکی رشد و در سال 92 تنها 17درصد رشد داشته که با توجه به میزان تورم باز هم ناچیز است.
انواری ادامه داد: طرحی را به دولت های قبلی ارائه کردیم که بر اساس آن در صورت موافقت وجوه شرعی حاصل از جمع آوری زکات صرف آبادانی روستاها شود اما این طرح در مرحله ای متوقف شد و مردم در این عرصه از دولت پیشی گرفتند.
وی با بیان اینکه بازماندن دختران از تحصیل در روستاها یکی از مشکلات پیش روی است، اضافه کرد: به دلیل کوچ پسران به شهرها برای اشتغال، این دختران که بیشتر آنها هم در سنین بالا هستند از ازدواج بازماندند به همین دلیل کمیته امداد با حمایت از این افراد، کسب مهارت و درآمد آنها را سبب شده هرچند بضاعت ما اندک است.
انواری ادامه داد: بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار دارای نارسایی های عمده (فقر فرهنگی، سواد پایین، مشکلات عاطفی و روحی ) تحت پوشش کمیته امداد هستند اما پول به تنهایی مشکل آنها را حل نمی کند لذا کمک سایر دستگاه در این حوزه ضروری است.
به گفته وی ، الگو گرفتن از غرب به صورت شیوه زندگی دختران و پسران با یکدیگر که اکنون رواج زیادی پیدا کرده حتی میان قشر تحصیل کرده می تواند به آسیب هایی غیرقابل جبران منجر شود.
سرپرست کمیته امداد خاطر نشان کرد: بخشی از کار کمیته امداد پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و این به آن معنی نیست که رسیدگی به مسایل برخی زنان مساله دار ، معتادان و معلولان که دارای آسیب می باشند، بر عهده این نهاد است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد توانمندی های زنان را احصا و در جهت شکوفایی آنها سرمایه گذاری می کند، گفت: بیشترین خدمات اشتغال برای این گروه از جامعه هدف است .
انواری تاکید کرد: برخی زنان هیچ حرفه ای بلد نیستند اما در امر بچه داری و خانه داری تلاش می کنند لذا معتقدیم این افراد باید حقوق بگیرند زیرا در صورت عدم حضور آنان ، دولت باید مسئولیت نگهداری فرزندان وی را عهده دار شود در حالی که با حفظ منزلت و جایگاه این مادر، نشاط به اعضای خانواده تزریق می شود.
وی در پایان این نشست آمادگی کمیته امداد را برای همکاری با معاونت امور زنان و خانواده در حوزه های مختلف اعلام کرد.
اجتمام(3)1880**1436
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن