تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802899237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصغرزاده:آمریکایی ها آرگو نمی ساختند اگر می دانستند دولت تدبیر و امید می آید/ اشغال سفارت آمریکا حلقه مفقوده رابطه ایران و آمریکا است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
اصغرزاده:آمریکایی ها آرگو نمی ساختند اگر می دانستند دولت تدبیر و امید می آید/ اشغال سفارت آمریکا حلقه مفقوده رابطه ایران و آمریکا است

اصغرزاده:آمریکایی ها آرگو نمی ساختند اگر می دانستند دولت تدبیر و امید می آید/ اشغال سفارت آمریکا حلقه مفقوده رابطه ایران و آمریکا است
یک فعال سیاسی گفت: آمریکایی ها اگر می دانستند در سال 92 دولتی روی کار خواهد آمد که سیاست خارجی متفاوتی را در پیش می گیرد هیچ وقت آرگو را نمی ساختند.
به گزاشر نامه نیوز، ابراهیم اصغر زاده روز چهارشنبه در نشست خبری تولید فیلم درباره اشغال سفارت آمریکا در موسسه بشرا فیلم برگزار شد افزود: آمریکایی ها در زمانی فیلم آرگو را ساختند که تصور می کردند که روابط ایران با دنیا و آمریکا به بن بست نهایی خود رسیده است و اگر آنان می دانستند که دولت تدبیر و امید با رویکرد متفاوت در سیاست خارجی روی کار می آید این اثر را تولید نمی کردند.

وی در ادامه با اشاره به کمک های خود در زمینه تهیه اطلاعات درباره اشغال سفارت آمریکا از سوی دانشجویان خط امام (ره) توضیح داد: این اثر سینمایی که هم اکنون در پیش تولید قرار دارد باید به نحوی تهیه شود که مخاطبان داخلی و خارجی را قانع کند ، قرار نیست در این اثر شاهد قهرمان بازی باشیم.

این فعال سیاسی از تولید فیلم درباره اشغال سفارت آمریکا به عنوان پروژه ای سخت یاد کرد و ادامه داد: باید تکلیف سینما با سیاست روشن باشد و سپس وارد فیلم سازی در زمینه ژانر سیاسی شویم.

اصغر زاده یادآور شد: هالیوود، بالیوود و سینما در کشورهای دیگر امروز به سیاست کمک می کنند و سینماگران در کشورهای صاحب سینما به کمک مردم می آیند تا مسائل جامعه را حل کنند.

به گفته وی، شاید کمتر کسی باور می کرد که یک سیاهپوست رییس جمهوری آمریکا شود اما سینما برای مردم و جهانیان پیش از انتخاب باراک اوباما، این مسئله را باورپذیرکرد.

این فعال سیاسی، ساخت فیلم آرگو را به منظور ترمیم ناخودآگاه آسیب دیده آمریکایی ها از این اتفاق برشمرد و گفت: در این اثر نیز حتی به صورت کاریکاتوری در ابتدا به اشتباهات آمریکا در قبال ایران و حمایت دولتمردان این کشور از شاه اشاره می شود.

** رکود سینما در دولت نهم

اصغر زاده درباره اینکه چرا باید فیلمی درباره اشغال سفارت آمریکا در دولت های قبلی تولید نشود، افزود: در دولت نهم و دهم، سینما دچار رکود شد و دولت فضای سینما را در اختیار گرفت. این در حالی است که در دوره های پیش نیز تنها در زمان دولت اصلاحات، آثاری به سمت پرداختن به مسائل سیاسی رفتند که این فیلم ها نیز بیشتر متلک گویی سیاسی بود.

وی توضیح داد: برای پرداختن به مسئله اشغال سفارت آمریکا در ایران در سال 58، نمی توان گذشته را نادیده گرفت و اگر می خواهیم این موضوع به درستی بررسی شود باید شرایط را از کودتای 28 مرداد 1332 مورد ارزیابی قرار دهیم.

این فعال سیاسی از اینکه نسل جوان با گذشته خود ارتباط برقرار نکرده و دچار انحطاط طلبی شده اظهار نگرانی کرد و یکی از دلایل کمک برای ساخت اثری سینمایی درباره اشغال سفارت آمریکا را این مهم برشمرد.

به گفته اصغرزاده، چند بار تلاش شده که درباره اشغال سفارت آمریکا آثاری تولید شود اما هربار موانعی در این راه پیش آمده که عموما مالی و بودجه ای نبوده است.

وی گفت: بازی ایران و آمریکا دو نیمه دارد؛ در نیمه اول موضوع استقلال ایران مطرح بوده و در نیمه دوم بحث احترام متقابل با توجه به منافع ملی ملت ایران از سوی دولتمردان مطرح شده است؛ قرار نیست به دلیل اشغال سفارت آمریکا، رابطه ایران و این کشور تا ابد قطع باشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: نیمه دوم بازی ایران و آمریکا در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی رقم زده شد و شاهد راه اندازی گفت وگوی تمدن ها بودیم. اما بلافاصله پس از انتخاب خاتمی، جامعه دو قطبی شد و با وجود تلاش برای ایجاد گفت وگو در فضای بین المللی، ارتباط و گفت وگوی موثری میان دو قطب ایجاد شده در جامعه به وجود نیامد.



اصغرزاده گفت که امروز فعالیت شاهد سه گانه اصلاح طلب، میانه رو و اصولگرا روبرو هستیم که با روی کار آمدن روحانی این فضا ایجاد شده و نگاه متفاوت روحانی به سیاست خارجی با محور سازش بجای ستیز دلیل اصلی رای نصف به علاوه یک به او است.

** ساخت فیلم با نگاه انتقادی درباره اشغال سفارت آمریکا

وی تاکید کرد: سینما می تواند واقع گرا باشد و البته کسی مخالف این واقعیت ها نیست؛ هرچند که عده ای می گویند که فلان دیپلمات همانند مصدق است و عده ای نیز این دیپلمات را به کشور فروشی متهم می کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: دانشجویان خط امام (ره) معصوم نبودند و می توان با نگاهی انتقادی و منطقی درباره اشغال سفارت آمریکا فیلم ساخت. البته فیلمی که نفتی نباشد.

اصغر زاده گفت: اشغال سفارت آمریکا حلقه مفقوده رابطه ایران و آمریکا است و این اتفاق را نمی توان بدون درنظر گرفتن حمایت 35 ساله آمریکا از شاه مورد ارزیابی قرار داد.

وی از سینماگران خواست به حفظ فضای چند قطبی کشور کمک کرده و در ژانر سیاسی فیلم سازند.

این فعال سیاسی تاکید کرد اشکالی ندارد که جشنواره فیلم عمار و فجر در کنار در کشور برگزار شود و طیف های مختلف نگاه های خود را دنبال کنند.

اصغر زاده گفت: نباید فضای ایجاد شده را برای سینماگران ببندیم و شرایط را امنیتی کنیم چراکه این شرایط به سود کشور نیست.




1392/11/2





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن