تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803231969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدبیری برای بازگشت رونق به بازار بورس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تدبیری برای بازگشت رونق به بازار بورس همدان- ایرنا- سکان داران بازار بورس برای جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل قیمت بورس و هیجان کاذبی که برای فروش سهام در تالار بورس ایجاد شده است، اقدام به اعمال محدودیتی ها کرده اند تا از متضرر شدن سرمایه گذاران خرد جلوگیری کنند تا رونق به بازار بازگردد.


به گزارش ایرنا بنا بر اعلام بازار بورس از امروزشنبه از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح تا ساعت 12 ظهر سقف مجاز ورود سفارش فروش از هر کد معاملاتی در هر نماد دو درصد حجم مبنا یا 50 هزار سهم (هر کدام بیشتر باشد) خواهد بود و از ساعت 12 تا 12 و 30 دقیقه سقف مجاز یاد شده اعمال نخواهد شد ولی سفارش های خرید و فروش صرفاً با قیمت پایانی ساعت 12 انجام خواهد شد.
همچنین بر اساس اعلام بازار بورس سفارش های فروش وارده تنها از نوع انجام و ابطال (fill and kill) قابل ارسال است و در صورت عدم رعایت شرایط یاد شده معاملات بیش از سقف مجاز اعلام شده باطل خواهد شد.
معاون اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان همدان در تشریح این اقدام دولت به خبرنگار ایرنا گفت: سهامداران حرفه ای بورس بر اساس عملکرد واقعی شرکت های حاضر در بازار سرمایه، تصمیم به خرید و فروش سهام می گیرند.
ˈامیر خلیلی خواهˈ اظهار داشت: سازمان بورس اوراق بهادار به طور معمول برای حمایت از سرمایه گذاران اجازه کاهش و یا افزایش نواسانات ارزش سهام را بیش از چهار درصد در تالار اصلی بورس نمی دهند.
وی در باره تصمیم بازار بورس برای اعمال محدودیت برای فروش سهام گفت: در مقطعی از زمان، افراد غیر حرفه ای از روی احساسات و بدون اطلاعات لازم وارد بازار بورس شدند که در نتیجه آن شاهد افزایش تقاضا و قیمت سهام در بازار بودیم.
این کارشناس اقتصادی افزود: در ادامه همین افزایش تقاضا در حا ل حاضر شاهد خارج شدن این افراد از بازار بورس و افزایش عرضه هستیم که این موضوع کاهش شاخص قیمت بورس مواجه را به دنبال دارد.
خلیلی خواه تصریح کرد: در این شرایط که همه سهامداران خواهان فروش سهام خود هستند، میزان عرضه سهام ها برای فروش بالا رفته و قیمت ها شکسته می شود و موجب متضرر شدن سرمایه گذاران خرد خواهد شد.
وی تأکید کرد: بازار بورس یک بازار بلند مدت است و نباید از آن انتظار داشته باشیم که در کوتاه مدت به سود برسد.
این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: اعمال محدودیت برای فروش و در نظر گرفتن نیم ساعت برای فروش بدون محدودیت یک اقدام دایمی نیست و تنها یک مسکن کوتاه مدت خواهد بود تا سرمایه داران خرد متضرر نشوند.
خلیلی خواه افزود: این اتفاق تا زمانی ادامه خواهد داشت که افراد غیر حرفه ای که بر اثر احساسات وارد بازار شده اند منابع خود را از بورس خارج کنند و سهام داران حرفه ای که بر اساس عملکرد واقعی شرکت ها تصمیم به خرید و فروش می گیرند در بازار باقی بمانند.
مدیر بورس منطقه ای همدان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از تصویب بودجه در مجلس و افزایش قیمت نهادهای پتروشیمی و افزایش بهره مالکانه شرکت های معدنی، سود این شرکت ها در بازار سرمایه افت کرد و قیمت شاخص کل بورس کاهش یافت.
ˈعباس صمدیˈ ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده و کاهش شاخص، سازمان بورس برای مدیریت بازار حدودیتی هایی اعمال کرده است تا از تلاطم شدید بازار جلوگیری کند.
وی تأکید کرد: اعمال این محدودیت در بازار امروز (شنبه) تأثیر داشته و از منفی شدن شاخص قیمت در بازار جلوگیری کرده است، به طوری که شاخص قیمت 16 واحد افزایش داشته است.
صمدی با تأکید بر این که این اقدام از هیجان کاذب فروش در بازار جلوگیری می کند، گفت: پیش بینی ها نشان می دهد که بازار در بلند مدت به روال عادی باز می گردد و وضعیت بازار در آینده بهبود خواهد یافت.
7532/551
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن