تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتمام پایانه متمرکز صادراتی گل و گیاه به 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اتمام پایانه متمرکز صادراتی گل و گیاه به 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تهران - ایرنا - مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان گل و گیاه کشور گفت: برای اتمام و راه اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه کشور به 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین نشدن آن وضعیت این پایانه بلاتکلیف باقی خواهد ماند.


جلال عجایبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: احداث پایانه صادراتی گل و گیاه کشور در سال 84 با مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار کلید خورد و قرار بود طی سه تا چهار سال به اتمام رسیده و راه اندازی شود.
به گفته وی، در همان زمان دولت تنها یک میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پایانه را تامین و پراخت کرد و مابقی تاکنون تامین اعتبار نشده است.
مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان گل و گیاه کشور ادامه داد: نبود پایانه متمرکز صادراتی، تولیدکنندگان و تجار گل و گیاه را با مشکل مواجه کرده و ادامه این روند برای این صنعت خوشایند نخواهد بود.
وی با بیان این که، هم اکنون ایران در زمینه صادرات گل و گیاهان زینتی، شاخه بریده و آپارتمانی صادرات چندانی ندارد و تنها در بخش گلهای فضای سبز صادرات کمی انجام می شود گفت: با وجود توانایی های بالای تولید گل و گیاه در کشور، ایران سالانه ظرفیت صادرات یک میلیارد دلار گل و گیاهان زینتی، شاخه بریده، آپارتمانی و فضای سبز را دارد.
عجایبی اظهار داشت: در حال حاضر اتمام این پایانه صادراتی به 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از سوی دولت تامین اعتبار شود، چرا که تولید کنندگان این بخش سرمایه و توانمندی لازم را برای ایجاد چنین پایانه ای ندارند.
وی اضافه کرد: متاسفانه تولیدکنندگان این بخش علاوه بر مشکل نبود پایانه متمرکز صادراتی برای تجارت گل و گیاه با چالش نبود امکانات و تجهیزات تولید، عدم حمایت دولت در ارایه تسهیلات مناسب نیز مواجه هستند که همین امر باعث خروج برخی تولیدکنندگان از این صنعت شده است.
مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان گل و گیاه کشور تصریح کرد: با خروج تولیدکنندگان از صنعت گل و گیاه کشور علاوه بر کاهش ارزآوری، افزایش بیکاری، تولید داخل نیز از بین خواهد رفت و همین موضوع زمینه واردات گل و گیاه زینتی به کشور را نیز فراهم خواهد کرد.
وی گفت: با واردات گل و گیاه مورد نیاز کشور به طور حتم دست دلالان و واسطه گران باز می شود و سودجویان سودهای کلانی به جیب خواهند زد و در مقابل برنامه ریزی های و زحمات انجام شده در این زمینه طی سالهای گذشته از بین خواهد رفت.
عجایبی اضافه کرد: هم اکنون سرمایه گذاری در صنعت گل و گیاه زینتی از جمله گل های شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی و فضای باز کافی نیست و متاسفانه تولید کنندگان این صنعت توان سرمایه گذاری در این بخش را ندارند.
وی با بیان اینکه کشور در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز توانایی بالایی دارند، اظهار داشت: سالانه تنها بخش اندکی از گل های فضای باز به کشورهای آسیای میانه و عراق صادر می شود.
عجایبی، عمده مشکل صادرات گل و گیاه کشور را نبود پایانه متمرکز صادراتی عنوان کرد و گفت: هم اکنون پراکندگی و فاصله محل تولید گل و گیاه تا مراکز بسته بندی، قرنطینه و گمرک تولیدکنندگان و صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده است، به طوری که صادرکنندگان باید برای هر یک از فعالیت های ذکر شده، گل و گیاه خود را در فواصل زیاد به نقاط مختلف منتقل کنند که به دلیل حساس بودن این محصولات امکان چنین اقدامی وجود ندارد.
به گفته وی، صادرات گل و گیاه می تواند ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد، بنابراین دولت می تواند با تخصیص یارانه مورد نیاز این بخش و راه اندازی پایانه متمرکز صادراتی صنعت گل و گیاه کشور را مورد حمایت قرار دهد.
وی اظهار داشت: پایانه متمرکز صادراتی گل و گیاه بر اساس مصوبه دولت هشتم در منطقه احمدآباد استان خوزستان کلید خورد، در دولت نهم تنها مبلغی در حدود یک میلیارد تومان به این پایانه اختصاص یافت و تاکنون نیز اعتبار این پایانه تامین نشده است.
اقتصام(4)**9186**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن