تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهوری تاجیکستان بر تقویت همکاری ها با ایران تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رئیس جمهوری تاجیکستان بر تقویت همکاری ها با ایران تاکید کرد دوشنبه - ایرنا - امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان عصر روز جمعه در دیدار معاون امورخارجه کشورمان با وی با اظهار رضایت از سطح روابط دو کشور فارسی زبان ایران و تاجیکستان، بر تقویت مناسبات و تعاملات فی مابین در زمینه های گوناگون تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، امام علی رحمان در دیدار ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی افزود: دو کشور شرکایی با اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوان هستند و عزم خود را برای استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه مفید و فراگیر در جنبه های گوناگون جزم کرده اند.
وی با اشاره به گفت و گوی تلفنی هفته گذشته خود با حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و همچنین دیدار دو رئیس جمهوری در بیشکک در شهریور ماه سال جاری، گفت: اعتقاد دارم که در دوره جدید ریاست جمهوری ایران محتوای مناسبات دو کشور غنی تر خواهد شد.
وی تصریح کرد: سیاست خارجی ایران در دوره جدید ریاست جمهوری هم اکنون در حال دستیابی به هدفهای اساسی این کشور است.
رحمان، ایران را یکی از مهمترین شرکای اقتصادی و تجاری تاجیکستان در جهان عنوان کرد و تاکید کرد که با مساعدت ایران پروژه های زیربنایی در این کشور عملی می شود.
بر پایه این گزارش، در این ملاقات مسائل وابسته به مناسبات و همکاری متنوع و سود بخش دو کشور بررسی شد.
توجه به راه های رشد و گسترش همکاری اقتصادی ، تجاری و سرمایه گذاری و تطبیق مثمر لوایح لایحه های مشترک دو کشور در بخش های گوناگون نیز مورد بحث قرار گرفت.
در مورد وضعیت کنونی و دورنمای افغانستان و دیگر مسائل منطقه ای و بین المللی نیز در این دیدار گفت و گو شد.
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه کشورمان نیز به خبرنگاران گفت: در این جلسه ضمن ابلاغ پیام های رئیس جمهوری کشورمان به امام علی رحمان و دعوت از وی برای سفر به ایران، وضعیت روابط دو کشور طی 22 سال گذشته ، راهکارهای آینده برای توسعه روابط به صورت کامل مور تبادل نظر قرار گرفت.
وی افزود: برنامه جدول زمانی برای رفت و امدهای مقامات دو کشور در سال 2014 مطرح و در مورد طرح های ایرانی در دست اجرا و طرح های آینده و فعال شدن ظرفیت های دو کشور در زمینه های گوناگون نیز تاکید شد.
رحیم پور صبح روز جمعه هم با سراج الدین اصل اف وزیر امورخارجه تاجیکستان دیدار داشت و شامگاه جمعه نیز در یک نشست مطبوعاتی با حضور رسانه های محلی تاجیکستان حضور یافت.
آساق**1663**1144
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن